Dank je wel! Komt goed, ze gaat al wat voorruit. Ondertussen zit de oudste thuis met griep en die baalt dat hij geen corona heeft ivm het groene vinkje. Mijn man en ik zijn er dus lekker druk mee. Dat is de reden dat ik hier momenteel niet zo actief ben en nog niet op pb's gereageerd heb. De kinderen gaan nu eenmaal voor.
Gelukkig! Veel beterschap! Hopelijk knapt ze snel weer op en mag ze weer naar huis. En ook fijn dat het ook anders kan in een ziekenhuis.
Fijn dat het zo meevalt in het ziekenhuis. Veel beterschap!! Ik hoop dat jullie snel weer naar huis kunnen.
Ik ben vooral een meelezer in dit topic, maar deze wilde ik even delen. https://www.ftm.nl/artikelen/internationale-digid-lobby?&utm_source=upday&utm_medium=social&utm_campaign=CoronapasDigiD (Je kunt 'm alleen vandaag zonder abonnement lezen)
Beterschap! Ik ben vanmorgen met zoontje naar voetbalwedstrijd geweest, naar grote club. Nergens gecontroleerd, niemand mondkapjes, kon zo kleedkamer in.. had ik ook niet verwacht. Nu op rtl mensen die geen booster willen en qr niks met Corona te maken vinden hebben, was bijna verbaasd dat rtl zulke nieuwsberichten heeft..
Dat verschilt echt per club. Toppertje was een club waar ik de ene week nog gewoon in de kantine en kleedkamer kon komen zonder QR. En toen mijn andere kind daar de week erop moest voetballen was alles dicht. Zelfs de kleedkamers. In verband met corona... Maar goed, als ouder kon ik nog steeds zonder qr langs de kant de wedstrijd bekijken (uitwedstrijd). Maar altijd fijn als het bij een voetbalclub weer even zo als vroeger is!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ja, echt toeval. Ze vinden continu back doors. Die enorme golf aan vijzel software zaken dit jaar (bakkerij, VDL, ook ons bedrijf) kwam door een lek in Microsoft Office. Het is een geweldig verdien model voor meestal Russische cyber terroristen. En gelukkig zijn er genoeg onderzoeksbureaus en ethische hackers door dag in dag uit speuren naar dit soort dingen en die worden dan gepatchd. Dus zelf als overheden dit zouden commissionen bij alle software bedrijven ter wereld wordt het gelukkig snel gevonden. Mooi onafhankelijk mechanisme.
Nadat er zeer recent een oefening van 10 landen is geweest? Nadat de oostenrijkse regering haar bevolking heeft gewaarschuwd voor een totale blackout? Lijkt me niet. Maar er zullen genoeg mensen zijn die het toeval vinden, die redenen vinden waarom het toeval is. Er wordt zoveel recht gepraat wat krom is.
Daar heb ik een artikel over gelezen, dat het niet de vraag is óf er een totale black out komt, maar wanneer. Begin 2021 is dit maar net voorkomen.... https://www.findinet.nl/artikel/dekking-voor-schade-als-gevolg-van-uitval-nutsbedrijf/ Maar goed, je kunt je druk maken om zulke dingen, maar je hebt er geen invloed op. En Tennet is het afgelopen jaar bezig geweest met het plaatsen van nieuwe hoogspanningsmasten, omdat het net het straks niet meer aankan met al die duurzame elektrische vernieuwingen ... We shall see...
Daar ben ik dus wel mee bezig: zo’n black-out. Ze maken alles electrisch en digitaal. Dat dat een keer mis gaat is gewoon alleen maar de vraag wanneer en niet óf
Jep wij ook. We hebben wel een aggregaat maar man is bezig met een tesla powerwall (we hebben sinds de zomer zonnepanelen). Ook wil beginnen om binnenkort wat extra boodschappen in te slaan zodat we ons een poosje kunnen redden mocht het zover zijn. Beter goed voorbereid dan later spijt zal ik maar zeggen
Maar dit is gewoon in het nieuws geweest hoor. Tenminste, ik had er wel over gelezen. Ik heb het even nagezocht, stond op 28 januari gewoon in het FD. Het is dus geen cover up. Zo'n Black out betekent niet dat als ineens zonder stroom zit hoor. Alle primaire voorzieningen zoals tunnels, ziekenhuizen, luchtverkeersleiding, datacentra zien allemaal achter no break. Maar waarschijnlijk gaat bij ons het licht wel even uit dan