Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij CP hebben ze pas vanaf 18 een QR nodig voor het zwembad. Dus mijn kinderen kunnen gelukkig zelfstandig naar het zwembad. Aan de ene kant jammer dat ik niet mee mag, maar aan de andere kant mis ik die 3 uur per dag in de wildwaterbaan en de glijbaan inclusief gegil ook niet echt. ;)
    Verder vinden wij het ook heerlijk om in het bos te wandelen, dat mag volgens mij nog net zonder code.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Ja hoorde het net ook. Ik begrijp het wel, veel ouders hebben geen vrije dagen meer over, dus je moet toch wat...
    Daarbij weet ik niet hoe oud jullie ouders zijn, maar de mijne zijn begin 60 en hebben nog een erg vitaal en sociaal leven. Als ze in Nederland zouden wonen zouden ze dus ook makkelijk op kunnen passen.
    Sterker nog, het is dat ze vervroegd met pensioen zijn gegaan, maar ik denk dat een hoop van hun leeftijdsgenoten zelf nog werken en dus sowieso al met andere mensen in aanraking komen.

SAARC vindt dit leuk.
  3. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja ik lach ook meer omdat het averechts werkt. Wat denken ze wel niet.

SAARC vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Ze denken alleen in hun eigen straatje. Hugo zal wel een aupair ofzo hebben voor de kinderen en Mark ziet kinderen als mini volwassenen dus denkt dat ze prima voor zichzelf kunnen zorgen.
    Zou leuk zijn als iedereen die niets met het werk kan regelen, de kinderen maandag naar den haag brengt. Dan mogen Hugo en Mark samen oppassen. (Alleen zou ik dat mijn kinderen nooit aan doen).

SAARC en Finca vinden dit leuk.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #485 Devilschase, 15 dec 2021
    Laatst bewerkt: 15 dec 2021
    En dan die uitleg op de vraag:
    Hoe kan het dat 44% van de mensen op de IC alsnog gevaccineerd is.

Dan hele uitleg dat hoe meer mensen gevaccineerd zijn dat dan ook een groter deel van de mensen op de Ic is gevaccineerd natuurlijk. En dan beginnen ze met rekensommen dat als je nagaat dat er 15 miljoen mensen zijn gevaccineerd en daarvan dan 44% dat is dan zoveel en 2 miljoen ongevaccineerd en daarvan 56% op de IC en dat is dan blabla zoveel dus 1 op de 35 gevaccineerde komt op de Ic en 1 op de 20 van de ongevaccineerden komt op de Ic.

Ja allemaal leuk en aardig, maar dat veranderd niks aan het feit dat 44% van de mensen op de Ic dus gewoon is gevaccineerd toch?

Als er 100 mensen liggen en 44 mensen daarvan zijn gevaccineerd, dan zijn dat gewoon 44 mensen die dus ook bijdragen aan de druk op de zorg. Dan maakt het niks uit of het nou 1 op de 10, 1 op de 30 of 1 op de 50 is toch, het gaat om het aantal mensen op de IC.

Als iedereen straks is gevaccineerd blijft de druk op de zorg er gewoon. Ze liepen namelijk bij 120 mensen op de Ic in heel Nederland al te steigeren dat de druk te hoog was.

De druk op de zorg is te wijten aan de bezuinigingen van de afgelopen jaren, niet door ongevaccineerde mensen. Misschien moeten ze eens over hun trots heenstappen en dit gewoon toegeven.

MyMiracle, rocketscience, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    tja hier gaan opa en oma ook gewoon oppassen zoals ze elke week al doen.

wat denken ze daar in Den Haag wel niet?
    dat iedereen zomaar vrij kan nemen/ thuis kunnen werken.

SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nou, het punt is een beetje dat je de gevaccineerden moeilijk nog een keer kan vaccineren. Terwijl je de ongevaccineerden wel kunt vaccineren. En als 2 miljoen ongevaccineerde mensen zorgen voor 300 plekken op de IC en 14 miljoen mensen ook slechts voor 300 plekken op de IC omdat ze gevaccineerd zijn. Dan zou dat betekenen dat als je de 2 miljoen mensen ook gevaccineerd zijn ze maar 43 plekken op de IC zouden innemen (ceteris paribus). Dus reken maar dat dat zou helpen.

En de bezuinigingen op de zorg hebben weinig effect op de maatregelen hoor, je kunt de maatregelen hoogstens een paar dagen langer uitstellen.

Zara75, MyMiracle, julia80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.835
    18.564
    113
    Vrouw
    Nee maar ja wat hadden ze dan verwacht? :| Dat iedereen, zonder cruciaal beroep, netjes thuis zouden blijven en wel 'even' een paar dagen vrij konden regelen net voor kerst?

SAARC, Biny en Finca vinden dit leuk.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.835
    18.564
    113
    Vrouw
    Ik zou navraag doen hoe ze controleren.. heb je niemand in je naaste familie/vrienden kring met een qr? Ik zou mijn qr zo 'uitlenen' aan mensen waar ik goed mee ben.
    Maar lastig inderdaad en zo schandalig. Eerst kon je ook best wat horeca zaken vinden die niet controleren op de qr, maar die zijn er ook steeds minder of je moet het net maar weten... vaak helpt het wel om van te voren gewoon telefonisch te informeren. Het is toch belachelijk ook, mensen zonder klachten weigeren aan de deur omdat ze geen qr hebben...

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #490 Devilschase, 15 dec 2021
    Laatst bewerkt: 15 dec 2021
    Door de bezuinigingen is er druk op de zorg en door de druk op de zorg komen er maatregelen. Dat wordt ook cnlonstant gezegd: " de druk moet omlaag, de zorg loopt over, de druk moet eraf" .

Als er de afgelopen 5 jaar niet zoveel ic bedden zouden zijn wegbezuinigd en zoveel personeel en we hadden nu bij wijze van 3000 ic bedden en genoeg personeel dan was de druk op de zorg veel lager.

En van die 2 miljoen ongevaccineerden weten we helemaal niet of ze wel beschermd zijn of niet wie weet heeft 80% van hun al wel corona gehad?d En daarbij het feit dat je met een antistoffentest geen qr krijgt...

Als iemand wordt gevaccineerd en die heeft na 3 maanden nog een antistoffen van bijvoorbeeld 50 en ik krijg corona en ik heb na 3 maanden een antistoffen van 100 dan krijg ik geen qr en de ander wel terwijl ik beter beschermt ben. En dat is natuurlijk vreemd.

Dan wordt er gezegd dat ze niet weten hoe hoog de antistoffen moeten zijn om goed beschermd te zijn en dat daarom een antistoffentest niet goed genoeg is voor een qr. En dat snap ik dus niet want hoe weten ze dan dat een vaccin werkt? Het vaccin zorgt toch voor antistoffen? Maar ze weten niet hoe hoog de antistoffen moeten zijn voor goede bescherming dus hoe weten ze dan dat het vaccin wel werkt? En hoe weten ze dan dat het vaccin afneemt en minder beschermt na een paar maanden?

Als blijkt dat 80% van die 2 miljoen gewoon beschermt is door een natuurlijke immuniteit veranderd dat de cijfers aanzienlijk lijkt me.

Het uitzoeken van de hoogte van de benodigde antistoffen lijkt me dan toch geen hogere wiskunde? Men neme iemand, die krijgt een vaccinatie en 1 maand na de 2e vaccinatie meet je de antistoffen in het bloed. Volgens de overheid ben je dan toch beschermd, na je 2e vaccinatie? Dus als de antistoffen dan 100 zijn dan zou dat dus volgens de overheid voldoende moeten zijn. Dan meet je van mensen die niet zijn gevaccineerd ook de antistoffen en als die dan ook 100 zijn dan zijn ze toch evengoed beschermd als een gevaccineerde of niet?

sannever, SAARC, Biny en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Ik werd echt even boos.
    Het gaat niet weg en wij moeten er mee leven bla bla.
    Maar ja de zorg he.

Als de zorg het niet aan kan waarom niet zorgen dat ze het wel kunnen.
    Er zullen nu genoeg zorgpersoneel niet uit het land kunnen.
    Waarom daarvoor niet een speciale regeling als in help ons en krijg dit.
    Dat kan de kern personeel eens ademen.

Nu worden ook zoveel man ingeschakeld om te helpen met prikken.
    Dan kan dat ook wel met ziekenhuizen

12. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Wat betreft antistoffen heb je een punt, hoewel bij een groot deel van de besmettingen bij ongevaccineerden dit natuurlijk wel bekend is door een test.

Bij een R-getal van 1,25 zit je na 11 dagen op bijna 600 IC bedden en na 18 dagen op 3000 IC bedden. Een week win je dan dus….en dan heb ik nog niet eens meegenomen dat het R-getal toeneemt zonder maatregelen. Dus zoveel win je echt niet met meer IC-bedden. Dat is juist het vervelende.

13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.857
    113
    Vrouw
    Maar dat laatste: als je maatregelen blijft houden maar wel opschaalt, dan is er toch minder druk op de zorg? Want als de R 1,25 is met maatregelen en we hebben maar 600 bedden dan zitten we na 18 dagen sowieso op 3000 bedden maar dan wel met weinig personeel. Je moet dus maatregelen houden en de zorg opschalen.

14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, maar wat win je er dan mee, dat is een beetje de vraag. Bij 600 bedden moet je na 11 dagen een lockdown invoeren, bij 3000 bedden moet je na 18 dagen een lockdown invoeren. In het laatste geval heb je dus structureel jarenlang bedden over die betaald moeten worden om in het geval van een pandemie een lockdown 7 dagen te kunnen uitstellen. De vraag is of dat zinvol is, haalbaar is en of we dat kunnen en willen betalen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat zorg niet opgeschaald moet worden, maar of dat moet om ons te helpen tijdens een pandemie betwijfel ik.

Elsss vindt dit leuk.
  15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.857
    113
    Vrouw
    Je hoeft niks jarenlang aan te houden. Pandemie= noodsituatie dus aanhouden zo lang het nodig is. En wat winnen ermee? Personeel dat niet als een malle z’n biezen pakt!

16. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja maar je kunt ook niet op het moment dat er een pandemie is opeens een blik personeel open trekken. En tijdens een pandemie is er ook geen tijd om kennis over te dragen. Dus dan moet je ze toch echt wel continu hebben toch? Tenzij we de volgende pandemie kunnen voorspellen.

17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.857
    113
    Vrouw
    Ze zijn nu toch bezig met een soort “reservisten” dus blijkbaar is het toch niet zo onmogelijk. Denk dat er meer kan dan we denken maar we denken altijd heel rigide en in hokjes, en doen het liefst zoals we altijd gedaan hebben. En dan kan er niks nee

18. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113

en waar zijn al die mensen die de afgelopen 5 jaar zijn wegbezuinigd op de IC.

die mensen moete toch te vinden zijn. die hoef je niet op te leiden misschien bijscholen

de zorg moet weer enorm aantrekkelijk gemaakt worden.

SAARC, Biny en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar dat heeft dan toch niks te maken met de IC opschalen of een bezuiniging van de laatste jaren?

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik dacht serieus ff dat ik in het Corona nieuws gedeelte zat te lezen gezien het discussie gehalte.

Deel Deze Pagina