Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Stroomuitval kan altijd gebeuren, en ik denk dat met alles dat digitaal en gekoppeld aan elkaar gaat tegenwoordig je een onveilige situatie creëert. Als iemand met kwade bedoelingen erdoorheen komt ligt meteen heel veel eruit. Maar goed ook zonder al dat gedoe zit ik liever niet zonder eten/drinken/stroom.
    O en met water. Houdt er rekening mee dat kinderen nog sneller uitdrogen. Ik heb liever teveel op voorraad dan dat we er om verlegen zitten. En met het camping gasstel, nooit binnen. Altijd buiten koken. Voor je het weet zit je met een koolmonoxidevergifteging

2. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.086
    1.069
    113
    #682 Duma, 20 dec 2021
    Laatst bewerkt: 20 dec 2021
    Volgen jullie Pepijn van Houwelingen op Twitter?

Er komt steeds meer naar buiten hoe het WEF en (oa) Nederland samenwerken.

Er komen nog grotere problemen aan vermoed ik. Financieel. Cyber Attacks.Zodat straks de mensen smeken om een Great Reset..

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.308
    17.209
    113
    #683 toch3, 20 dec 2021
    Hier ook niet specifiek maar voor de kast echt leeg is zijn we wel tijd verder.
    Alleen potten groenten moeten weer bijgevuld worden.

Edit: extra water moet ik ook maar even regelen. Met 6/7 mensen is dat zo op.

Al heb ik (hopelijk) ook nog de uitwijking naar boord en daar hebben we eigen stroomvoorziening en water in de tank dus kunnen we langer door. Evt neem ik alles wat eetbaar is mee daar heen.

Spectre vindt dit leuk.
  4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Dat zou goed kunnen. Ik kan er even niet meer naar kijken. Voel me zo gespannen de hele dag.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb besloten me nergens meer druk om te maken. Ik kan er toch niks aan veranderen, dus ik laat dit gezeik niet mn dagen verpesten.

Heb mn hele huis versierd met kerstverlichting, guirlandes, spuitsneeuw etc, doe ik normaal nooit maar nu is het een harde middelvinger naar de corona toe.

En ja, we vieren wel kerst met max 5 gasten maar dat doen wel altijd al :roflmao:

Riverdale87, Spectre, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Gelooft iedereen die hier meeschrijft of -leest in dit soort scenario's?

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik niet.

Loveloes vindt dit leuk.
  8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Niet in alles, maar bijv een storing dat alles plat komt te liggen is niet ver gezocht.
    Doordat mensen meer zonnepanelen gebruiken kan het netwerk niet meer met de wisselende afname omgaan en kan het er helemaal uitklappen en voordat dat weer aan de gang is kan echt dagen tot 2 weken duren.
    Dus ja daar houd ik rekening mee.

Verder vind ik dat die scwab zeer enge en bizarre ideeën heeft, waar ik wel onrustig van word.
    Ik geloof niet alles, maar omdat er in de bijbel in openbaringen wordt gesproken over totale uitsluiting, kijk ik er ook niet vreemd van op.

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar waar baseer je je die dagen tot 2 weken precies op? Want daar zit nogal een marge in. Daarnaast heeft nooit iedereen zonnepanelen bijvoorbeeld.

De bijbel is niet de waarheid. Dat staat er lullig maar bedoel ik niet zo hoor. Dat heeft alles met het geloof te maken en is niets wetenschappelijks bedoel ik daarmee. Wat voor jou hierin de waarheid is, is dit voor een ander ( niet gelovige ) niet.

Wanneer dit soort dingen er ongenuanceerd zijn, kan dat een enorme trigger zijn voor mensen om in de paniek te schieten namelijk, vandaar mijn vraag op opheldering :)

Loveloes vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.577
    113
    Vrouw
    Nee, ik hou me daar eerlijk gezegd niet mee bezig. En ik ga ook geen stapels houdbaar voedsel opslaan voor het geval dat. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Komt dan ook wel weer goed. Of misschien ben ik dan heel naïef, geen idee. Maar ik ervaar met momenten al stress genoeg, dus ook nog eens stress om zulke dingen kan ik er niet bij hebben haha.

Loveloes vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.577
    113
    Vrouw
    You go girl!! :D
    Hier gelukkig ook weer stuk positiever dan afgelopen weekend. Ik word altijd behoorlijk cranky van een persconferentie dag :roflmao: het gaat nu weer prima en we gaan er gewoon gezellige dagen van maken. Horeca, binnenspeeltuin of zwembad kwam ik toch al niet binnen dus mis er niks aan :roflmao:

Loveloes vindt dit leuk.
  12. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Nee..

Loveloes vindt dit leuk.
  13. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nee, ik ook voor nu nog niet

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.308
    17.209
    113
    Foei! Max 4 is het advies. Laat mark het maar niet horen, hij weet je wonen

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.424
    30.770
    113
    Vrouw
    Dat kan inderdaad gebeuren. Net als cyberattacks. Dat gebeurt al regelmatig. Maar er kan nog veel meer plat. Momenteel op het werk behoorlijk stress door de log4-issues. En dat wordt wereldwijd gebruikt.

Dus nee. Geen grote verbazing hier als dergelijke dingen gebeuren.

Maar ik geloof er geen bal van dat het een vooropgezet plan is. Dat een clubje mensen samen bedacht heeft om eerst een virus te gaan ontwikkelen en de wereld in brengen, en vervolgens de Maas laten overstromen, om een goed half jaar later te starten met cybetattacks en daarna de boel volledig afmaken met stroomstoringen.
    Zodat ze temidden van alle chaos naar de wereldmacht kunnen grijpen met die knullige qr-app als middel om ons onder controle te houden.

Ik heb ook geen grote voorraden en ben ook niet van plan die te gaan aanleggen. Hoewel.... toen de chocomel laatst in de aanbieding was heeft man 48!!! :eek: pakken besteld :roflmao: . Mocht de pleuris uitbreken houden we ons in leven met chocomel.:rolleyes:

Gelovig ben ik niet. Dus geen idee wat er precies in openbaringen staat (waarschijnlijk niks over cyberattack;)). Maar volgens mij heb je in elke godsdienst wel een 'einde van de wereld ' voorspelling?

Zara75, Maslov en Loveloes vinden dit leuk.
  16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik niet echt, een beetje wel. Ik ben ook christen en sommige dingen vind ik wel opvallend zoals het nu gaat. Maar aan de andere kant….. mijn opa en oma mochten in 1946 niet trouwen, want de wereld zou snel vergaan dus het had toch geen zin. Ze zijn dik in de90 geworden en onlangs is hun 9e achterkleinkind geboren.
    Ik zwalk dus van ‘the end is near’ naar ‘dat hebben ze al zo vaak gezegd en het gaat maar door’.
    Bovendien vind ik het lastig te geloven dat een landje als Nederland er 10 maanden over doet om een formatie te maken, terwijl er tegelijk wegens een enorm wereldwijde samenzwering gaande is. Als ze hier al niet150 man op1 lijn kunnen krijgen, hoe dan zoiets?

Zara75, Mamafiets, Loveloes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.577
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande. Ik vind het ook lastig. Ben zelf gelovig opgevoed, ik doe niet heel veel meer met het geloof, maar voel me nog wel 'christen'. Als dat kan? Klinkt misschien een beetje vaag haha. Maar ik weet wat er in openbaringen staat. Ik weet ook dat al heel vaak gedacht is dat het einde nabij was. Maar ben wel op m'n hoede en heel eerlijk heeft het er wel voor gezorgd dat ik mij weer wat meer met het geloof bezig hou. Kwam laatst een zin tegen die me is bijgebleven; wanneer je vrijheid zoekt, volg dan het licht.

Liedx vindt dit leuk.
  18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Net op nieuwssite:

Ze spreken al over vaccineren bij de 5 t/m 11 jaar.
    En zo snel mogelijk...

En dat we al achter lopen met boosteren.

Mijn verzoek, willen de vaccinatiewappies even stoppen met zaken voorspellen....
    Er komt ondertussen teveel uit, waarvan veel mensen 1,5jr geleden het te idioot voor woorden vonden en nu heel normaal...

19. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #699 Liliane92, 20 dec 2021
    Spectre vindt dit leuk.
  20. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ik heb vooral erg hard gelachen om die 48 pakken chocomel :))

Zara75 en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina