Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Dat vraag ik me ook allang af... En waarom was SARS geen probleem hier en COVID wel? Dat is ook een SARS variant.

Biny vindt dit leuk.
  2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik had vandaag een gesprek met een oude dame van 87 ,ze heeft recent haar booster gehaald.Sinds ik haar ken gaat ze na iedere vaccinatie achteruit qua gezondheid,nu ook weer...vandaag begon ze erover dat ze niet weet waarom ze het gedaan heeft,ze mag niks en alles is dicht alsnog en ze voelt zich er niet beter door...ik heb zo te doen met haar.
    Zelf vind ik het alleen maar gekker worden,booster hier,booster daar...ik begin er niet aan, zeker niet voor mijn zoon.Zoveel mensen nu in de stress omdat ze niet naar Oostenrijk mogen zonder booster,te zot voor woorden.Bijna alles is dicht hier vanwege een "zeer gevaarlijk virus" en dat vinden een heleboel mensen terecht maar kom niet aan de skivakantie...Ik kan me echt wel voorstellen dat je toe bent aan een andere omgeving (zelf al 8 jaar niet op vakantie geweest) maar waarom tijdens een lockdown naar het buitenland?

Saartje33 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  3. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    :confused::roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Biny, aicirtap en din0 vinden dit leuk.
  4. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Booster is een makkelijk woord voor prik. Dat geeft de indruk dat het even snel nodig is en alleen nu. Niet een vooraf geplande standaard vaccinatie.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat ik heel ‘grappig’ vind….
    Ik lees soms nog op het wintersport.nl forum ook al kunnen wij nu niet op wintersport. Daar schrijft een aantal mensen die ontzettend fanatiek tegen niet-vaxxers zijn. Daar kunnen ze niks mee, idioten, consequenties, verdiende loon blabla. Allemaal zijn ze ook nog heel erg voor de aanpak van Oostenrijk van niet-vaxxers (buitensluiten, boetes etc). Je zou ergens verwachten dat ze dan ook wel blij zijn dan Nederland nu ook zo streng is met een lockdown enzo. Maar nee! Die lockdown betekende voor hen alleen maar dat ze eerder op vakantie kunnen. Tot Oostenrijk dwars ging liggen….
    Maar nu gaat het ineens om hun vakantie en de wereld is te klein. Het is Hugo’s schuld en waarschijnlijk ook die van mij als niet-vaxxer.

Ergens zat ik me stiekem te verkneukelen bij de reacties daar. Weten ze ook eens hoe het is. En echt hoor, ik snap hoe ze zich voelen, ik baal ook dat me weer een jaar wintersport door de neus wordt geboord. Maar ik mag dat niet erg vinden, want dat zijn nu eenmaal de consequenties als je die prikken niet wilt. En blijkbaar ook als je de prikken wel wilt haha!

toch3, Riverdale87, MariekeRox en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Het is ook heel opmerkelijk dat je gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl we van lockdown naar lockdown leven door zo'n 'gevaarlijk' virus ......

Saartje33, sannever en Finca vinden dit leuk.
  7. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    En dan noemen ze niet vaxxers egoïsten, zie hier. Gaat mijn bloed van koken.

8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.494
    8.643
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom je er nu voor kiest om het wel te doen?

10. maliro

maliro Niet meer actief

Ja had ik hier al toegelicht. Grootste issues zijn mijn hartritmestoornissen. Zeker ook omdat bij omikron een verhoogde hartslag als symptoom wordt genoemd en dit vind ik voor mijn specifieke situatie niet zo fijn ivm risico's. Ik heb nu al meerdere ritmestoornissen per maand.
    Verder voel ik ook wel wat druk maar daar kan ik de ene keer beter mee omgaan dan de andere keer, dus dat is niet echt een reden.
    Het voelt sowieso wel een beetje als kiezen tussen 2 kwaden, maar nog meer gedoe met mijn hart zit ik niet op te wachten, beangstigd me ook wel

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.135
    1.831
    113
    Geen idee maar het was een land dat nu ook veel in de doof pot gooit dus wie weet hoe het er echt ging.

Maar vaag is het wel.
    Er lijkt nu geen eind te komen

Finca vindt dit leuk.
  12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.135
    1.831
    113
    Jeejtje dat is is ook naar.
    Maar is het nu wel ok of is het erger of zelf minder door.
    Wel eng zeg.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dat is bij sommige ziekten een bekend effect. Dat je tegen A vaccineert en en een gemener broertje/neefje B ontwikkelt. Als ik mij goed herinner is dat bij hib en pneumococcen. Bij de laatste dichtbij meegemaakt bij kennissen. Kind netjes gevaccineerd. Kind bijna overleden aan pneumococcen infectie, blijvende longschade.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat is toch ook gezegd door virologen, hoe meer gevaccineerden hoe dominanter mutaties worden.

Biny en Riverdale87 vinden dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.494
    8.643
    113
    Vrouw
    Waar heb je dat gelezen? Ik heb daar nog niets over gehoord namelijk. Ze weten toch nog helemaal niet wat het gaat doen?

16. maliro

maliro Niet meer actief

Op verschillende sites. Was ook 1 van de eerste berichten die uit Zuid-Afrika kwamen. Vermoeiheid, spierpijn en hoge hartslag.
    Daarbij is ziek zijn, ook simepele griepjes etc, voor mij sneller risicovol dan voor gezonde mensen.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.494
    8.643
    113
    Vrouw
    En kwam die hoge hartslag niet door de koorts die ze hadden? Het is natuurlijk jouw keuze, maar ik zou zelf eerst verder onderzoek afwachten, zeker nu je juist veel verhalen hoort dat omikron veel milder is, dan is het lijkt mij best een risico om nu wel te prikken terwijl je het anders niet had gedaan? Sterkte met het maken van je keuze!

Nikki23 vindt dit leuk.
  18. maliro

maliro Niet meer actief

Koorts is sowieso een risico, ook bij natuurlijke infectie.
    Ik ben tegen al dat gehocuspocus rondom vaccinaties. Maar onafhankelijke informatie vind je ook nergens. Dat maakt het heel lastig.

19. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Brrr, ik krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die het oké vinden om een vaccinatieplicht in te stellen. Ik ben eens bij mezelf af gaan vragen waarom dat me zo tegen de borst stuit.

Ik denk dat het me veel doet omdat ik denk dat je bij zo'n verplichting een hele zware deur op een kier gaat zetten, namelijk het recht van het weigeren van een medische behandeling en lichamelijke integriteit. Het recht om als mens met rust gelaten te worden wanneer hij of zij dat wenst. Omdat er een pandemie is vinden sommige mensen het nu dus blijkbaar geoorloofd, dat je ten kosten van vrijheid in het kader van maatschappelijke zorg naar je medemens een verplichting van medische handeling mag instellen. Ik denk dat mensen niet beseffen welke opening ze op dat moment creëren. En dan kan je nu nog denken: het zijn maar prikjes, kom op zeg!

Maar onder het mom van maatschappelijke verantwoording nemen zou je ditzelfde sausje bijvoorbeeld ook over, iets wat veel groter is, zoals het klimaat kunnen gooien.
    We kunnen het ons nu niet voorstellen, maar stel nou dat ze over twintig jaar vinden dat we met teveel mensen zijn, het klimaat aantasten, en dat iedereen maar verplicht 1 kind mag krijgen (One Child Nation, China), of verplichte sterilisatie in kan stellen ter belangen van onze samenleving en ons klimaat.

Je zou dat ook weg kunnen schrijven als een medische handeling in het kader van landsbelangen en zorg dragen voor je omgeving.

Ik denk dat als we dit recht laten schrappen, het hek een beetje van de dam raakt. Het is een opening naar meer vrijheid voor onze overheid om medisch in te mogen grijpen daar waar zij geoorloofd vinden dat dat nodig is. De grens is dan zoek.

Helaas hebben overheden het niet altijd het beste met hun burgers voor. Dat maakt het ook zeer kwetsbaar.

Muisje2016, 11131618, Edr89 en 11 anderen vinden dit leuk.
  20. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Snap dat het een lastige keuze is. Maar de meeste berichten lijken gunstig wat betreft omicron.
    Heb je helemaal nog geen Corona gehad de afgelopen bijna 2 jaar?
    Succes in elk geval met je keuze. Ik hoop dat je voor jezelf eruit kunt komen en dat je 100% achter je keuze staat, welke keuze het dan ook is.

Deel Deze Pagina