Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Plaats het maar hier neer, op het nieuwsforum wil ik niet meer reageren… :|

2. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Inderdaad, en ook dat topic met de poll over vaccinatieplicht.
    Ik zei dat er een zorg crisis is en geen corona crisis. Gelijk commentaar "zeg dat maar tegen alle mensen op de IC dan en al die mensen die in pakken patiënten moeten behandelen dat dat normaal is".
    Ik heb gewoon gelijk. Ze doen net alsof zorg personeel niet de gruwelijkste en lastigste dingen tijdens hun carrière meemaken en dat is niet alleen nu met corona. De werkdruk en overuren komen door de bezuinigingen. Ze doen ook allemaal net alsof alles ineens geoorloofd is door corona, zo lang we maar gewoon zsm terug naar normaal kunnen. Ik word er niet goed van.

Emma1995, sannever, Biny en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Nou zeg dat! De overheid heeft het in elk geval goed voor elkaar ;)
    Polarisatie waar je U tegen zegt! Constant moet je jezelf verdedigen als je met een argument of opmerking komt want tja, ongevaccineerd dus ongelijk….
    Denk je ook vast wel de kritiek tegen mij hebt gelezen daar…. Echt ik zweer als ze dit zo in mijn gezicht hadden gezegd hadden ze een goeie vuist tussen hun ogen gehad hoor! En als je van jezelf afbekt dan word je als “chique” bestempeld… alsof ik zulke fijne en nette reacties krijg :|
    Echt, waar zijn we toch in terecht gekomen :(

Biny en Finca vinden dit leuk.
  4. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Er werd nadrukkelijk gevraagd niet de discussiëren en dat doen ze gewoon wel. Iemand zei ook: “alleen Wappies maar die zijn niet zo snugger hè”. Grr.
    Ik zal even moeten teruglezen wat jij daar zei.

Biny en DCG vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Dat lijkt mij ook. Helaas komt er dan weer een hele 'ja maar' achteraan.. zucht. Men kan overal een positieve draai aan geven, maar wanneer het verloop eindelijk gunstig lijkt te zijn is er ineens weer een 'Ja maar'.
    Dat deze variant bijv. zo besmettelijk is en dat daardoor ook meer ziekenhuis opnames kunnen komen....
    Uhh ja?? Wat is dan de bedoeling? Lijkt het eindelijk milder te verlopen, is het alsnog niet goed SHOOT ME

DCG en Finca vinden dit leuk.
  6. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Inderdaad, Zuid-Afrika roept dit al vanaf het begin van die variant maar niemand wil er naar luisteren.

Biny en DCG vinden dit leuk.
  7. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Het probleem is dat je artikelen deelt (zoals die over de UK van zojuist) die echt totaal nergens over gaan en afkomstig zijn van op zijn zachtst gezegd nogal dubieuze bronnen. Op die manier breng je een hele rationeel denkende kritische groep in diskrediet, en worden we allemaal weggezet als nepnieuwsdelende wappies.
    En er is absoluut sprake van polarisatie, maar je helpt jezelf ook niet door te gaan schelden in topic a om vervolgens te gaan roddelen in topic b.
    Dit alles draagt voor mij ook bij waarom ik persoonlijk dus ook niet zoveel meer in dit topic kom.

rocketscience en Ella1988 vinden dit leuk.
  8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Oh dus nu is de post over de uk ook weer niet goed?! Wat daarin wordt beschreven over omicron staat ook gewoon op de Telegraaf hoor….
    En ik dacht even mijn hart te kunnen luchten in dit gedeelte waar men me niet zo aanvalt als in het andere topic.
    Maar ik hou me voortaan in het hele Corona topic maar gewoon stil en hou het wel bij lezen :|

9. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Precies, elk lichtpuntje moet de grond in geboord worden… we zullen het over enkele weken wel gaan merken wat het verloop is.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Het gaat over die link van 'het nieuws maar dan anders' volgens mij... die site komt niet echt betrouwbaar over ;)

Loufoque en DCG vinden dit leuk.
  11. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ja ik snapte em al :)

12. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Dit inderdaad.

13. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Griekenland dubbele mondkapjes in supermarkt en in Italië moeten ze buiten ook op, daar gaat je laatste frisse lucht :eek:

SAARC vindt dit leuk.
  14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    dat meen je niet? Af en toe denk ik dat ze steeds meer bizarre regels bedenken, gewoon om te kijken hoe ver we erin meegaan. Dubbele mondkapjes :roflmao::roflmao::roflmao:

SAARC vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Een mondkapje buiten op straat gaat mij echt te ver, dat zou ik dus echt weigeren.
    Dat in Griekenland zijn KN95 mondkapjes, gelijkwaardig aan FFP2, maar je mag ook 2 normale mondkapjes over elkaar heen dragen staat in het bericht:o:

SAARC vindt dit leuk.
  16. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Echt he! Ik heb behoorlijk wat familie in ZA en zit er nu zelf ook al 3 weken. Heb al veel bekenden en onbekenden over corona gesproken. We hebben hier beide ook corona opgelopen, dus mogen waarschijnlijk pas een paar dagen later terugvliegen dan gepland.
    Ik zou dus zeggen dat ik aardig wat 'kennis' heb van hoe het er in ZA aan toegaat. Ik kan je zeggen: NIEMAND maakt zich er druk om. Er is mondkapjesplicht (helaas ook buiten) en daar word je wel op gewezen, maar op je kin/alleen over je mond is meestal ook prima. En er is avondklok van 0.00 tot 04.00 dacht ik. Verder merk je niks. Niemand houdt afstand, niemand waarvan ik heb gehoord doet aan quarantaine, zelftesten bestaan hier uberhaupt niet eens, vaccineren wil vrijwel niemand, ziekenhuizen zijn qua corona heel leeg, alles is voor iedereen open en qr bestaat niet. Temperatuur wordt soms gemeten op je hoofdhoofd als je in een restaurantje gaat, maar je bent altijd 36,2 of 36,4 haha.
    Veel mensen hier maken zich om veel belangrijkere dingen druk. Als ze door een snotneusje niet kunnen werken, hebben ze geen inkomen en dus geen eten. Dan ga je wel met je snotneus (en erger) naar je werk hoor ;)

Liedx, Biny, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Dubbele mondkapjes. Hoe verzinnen ze het :confused:

SAARC vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Denk hetzelfde effect als 2 condooms over elkaar heen.. totaal nutteloos :o:

toch3 en SAARC vinden dit leuk.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    En vervelend/ irritant (lijkt mij, nooit uitgeprobeerd!) :p

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011