Nou idd…. En eerlijk…. Ik vertel ‘vol trots’ dat ik niet gevaccineerd ben… Wat je daarvan vind zal mij aan m’n reet roesten….
Ik las toevallig vandaag een krantenkop, het artikel heb ik niet gelezen… ‘meer mensen willen de zorg in maar er zijn niet genoeg stage plekken’
Heb je nu Corona? Hoe gaat het? Daar hebben ze dan dus wel belangrijkere dingen om zich druk over te maken, wat een verschil met hier zeg. Hier is zoveel angst bij veel mensen.. Nou idd haha, kijken hoever mensen gaan en dan heel hard lachen achter de schermen. 2 mondkapjes op, hoe verzin je het.
Ik heb het nu inderdaad. Mijn man had het vorige week. Hij had 2 dagen wat hoofdpijn. Ik had 1 dag dat ik me net niet helemaal fit voelde en 2 dagen licht hoesterig. That's it. Onze 3 kids van 4, 3 en 1 hebben nergens last van gehad, hebben hen ook niet getest. Zullen het vast wel gehad hebben. Het stomme is dat mijn positieve test van hier niet eens telt in NL, voor zover ik het kon vinden. Ik had maandag de positieve test en mag dan met 10 dagen vliegen, geloof ik. Met een brief van de dokter hier. We hadden er vooraf al rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren, dus het is prima. Geniet hier lekker in vrijheid nog wat dagen extra haha. Zie er tegenop op naar NL terug te komen. Alleen is mn man zelfstandige en hij komt wel in de knoop met klanten, dat is wel heel vervelend. Plus dat we nu natuurlijk geen inkomen hebben vanuit hem. Ik werk maar een ochtend, dus dat zet geen zoden aan de dijk.
Gelukkig dat jullie amper ziek zijn. Is dat niet geldig? Dat is raar, je hebt bewijs van een soort ggd daar? Corona is toch Corona..
Is even geen Corona maar wel zelfde schuitje https://nos.nl/artikel/2410717-academische-ziekenhuizen-boos-over-verhuizing-kinderhartchirurgie-onbegrijpelijk dat een demissionair minister dit kan beslissen! Zo slecht ook voor ons allemaal in het noorden
Ja teken aub de petitie. Want met complexe hartchirurgie verdwijnt er nog veel meer. En om het op mijzelf te betrekken. Ik kan niet met dochter steeds naar de randstad reizen. ze mist veel meer school, maar ook de kosten zijn een probleem. Of je dat terug krijgt of niet, je moet het op dat moment allemaal maar op kunnen hoesten
gelukkig dat jullie er niet ziek van zijn. Maar echt, zou toch belachelijk zijn dat bewijs hier niet geldig is? Wanneer vliegen jullie terug? Fijn dat jullie nog even familie konden bezoeken, maar wel zuur dat jullie dan ook net besmet raken daar. Zal de omikron variant wel zijn dan? Nog maar even genieten daar.
Ja belachelijk he?! Alhoewel ik er niet van op kijk met het huidige afbraak beleid van de zorg dat men in den haag bedenkt. Hugo zou gerust een dagje met mij mee mogen lopen in de zorg. Eens kijken of hij dan nog zo over zijn geweldige ideeën denkt. (Zal mezelf dan wel even op kalmeringsmiddelen zetten, want ik word al agressief als ik die vent zie, laat staan als hij een dag met mij mee zou lopen. Maar alles voor het goede doel...).
Nou hij staat in ieder geval niet voor kinderen, dat blijkt wel coronabeleid en nu weer. Gelukkig hebben wij geen kinderen met hartproblemen, maar je zal bovenin Friesland zitten en even naar Utrecht moeten elke keer. Wat een belasting voor kind en ouders en de kosten ook..
We zouden morgen terugvliegen. Ik had maandag een positieve test, dus eigenlijk mocht ik nu donderdag terugvliegen met een herstelbrief erbij. Maar we komen er net achter dat de regels eergisteren zijn veranderd. Je mag nu van de NLse overheid echt alleen terugvliegen met een negatieve test. We zijn er echt boos over. Wat een onzin. We zijn dan allang niet meer besmettelijk. En we hebben het bewijs ervan. Je kunt wel 8 weken positief testen. We hebben maar weinig klachten, dus ik hoop dat we snel negatief testen. Maarja, testen hier kost zo'n 35 euro per keer dus je gaat ook niet -bij wijze van- elke dag testen. Kijk, als je ergens vast zit dan graag hier. Maar de reden maakt me echt heel boos. Overigens zijn we idd hier voor o.a. familiebezoek, maar niet alleen voor het plezier. Dus het was wel een echt noodzakelijke reis.
Omdat ze gewoon hoe dan ook die QR-code erdoorheen willen drukken. Voor iedereen. Niet alleen voor in Coronatijd. Maar dalijk misschien ook wel om te kunnen registreren hoe je met maatregelen ivm klimaat omgaat. Ze willen een QR-maatschappij. Let maar op.