Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Officieel hoor ik niet meer in dit topic, ben sinds een aantal weken gevaccineerd. Met gemengde gevoelens, dat wel... Heb het toch gedaan omdat ik de druk te groot vond worden (oa niet bij de zwemles van dochter kunnen zijn als 2G ingevoerd zou worden) en omdat ik het risico na mijn zwangerschap en met een voltooide kinderwens aanvaardbaar vond. Voelt nog steeds dubbel in die zin dat het ook ergens voelt als een gebrek aan ruggengraat en het in stand houden van een slecht systeem. Maar goed, sommige dingen worden er wel makkelijker door.

Waar ik gisteren alleen echt héél chagrijnig van werd is de houding van mijn schoonouders. Kerstfeest is al opgedeeld omdat met de hele familie tegelijk het maximum gasten overschrijdt (dan zouden er 6 volwassenen ipv 4 zijn...) En dat vinden mijn schoonouders niet zo'n probleem maar mijn zwager met een angststoornis wel, dus wordt voor hem de hele boel opgesplitst. Oké, ik vind het achterlijk maar hun huis hun regels.

Maar nu belden ze gisteren op om te vragen of er niemand van ons ziek is want dan waren we niet welkom. Heel verhaal dat onze kinderen wel heel gevaarlijk waren, want alle volwassenen waren nu wel gevaccineerd en zij hebben ook al een booster gehad, maar onze kinderen konden iedereen wel besmetten en dat was levensgevaarlijk. Maar ze willen wel graag dat we komen als we maar niet ziek zijn. Nou, zegt mijn man, onze peuter van 2 is continue verkouden dus als jullie dat niet aandurven komen we niet. Ja, nee, nou, misschien toch wel, hoop onduidelijkheid. Uiteindelijk hebben we aangeboden om een zelftest te doen voor we zouden komen, dat wilden ze wel.

Maar naderhand merk ik dat ik zo boos en verdrietig wordt van hun houding, vooral naar onze kinderen toe. Mijn man is het met me eens maar zegt erover dat zijn ouders laagopgeleid zijn en gewoon de overheid napraten (dat klopt) dus dat ik het ze niet persoonlijk moet aanrekenen. Dat is ook wel zo, maar mijn hemel wat ben ik klaar met deze shit... :(

2. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Niet prikken of hersteld zijn is blijkbaar geen optie.

F2327D48-D736-49D6-9F68-173A9F942612.jpeg

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan nog is dit een bewerkt eiwitvaccin en geen klassiek vaccin zoals ze zeggen op t nieuws .

Klassieke vaccin is Vanelva, dat is het enige vaccin dat gewoon dood virus bevat.

SAARC en Finca vinden dit leuk.
  4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Dit vroeg ik mij dus ook al af, het is toch nog steeds geen klassiek vaccin? Beetje gek hoe ze het communiceren.

SAARC en Finca vinden dit leuk.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze zijn toch gevaccineerd en geboosterd, dus waar maken ze zich druk om? Vetrouwen ze niet op het vaccin? Waarom een vaccin nemen als je vervolgens bang bent dat je besmet wordt. Je kan ook door gevaccineerden worden besmet dus ja, aparte reactie van je schoonouders.

Ik snap jouw gevoel wel ja...

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee novavax is geen klassiek vaccin. Is een vaccin met een nagemaakt spike eiwit...

In China gebruiken ze gewoon klassieke vaccins, met dode virusdelen erin en that's it. Snap ook niet waarom ze dat niet hier vanaf het begin af aan hebben gedaan maar met zo'n achterlijk genetisch gemanipuleerd mRNa vaccin prikken.

SAARC vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Lekker vertrouwen hebben ze in die prikken o_O

Opzich vind ik dat opsplitsen ivm angststoornis niet raar ofzo maar ik ken natuurlijk niet de familiegeschiedenis

Muisje2016 en SAARC vinden dit leuk.
  8. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Alles om iedereen aan die klote pas te krijgen. Las bij Maurice de Hond dat er onderzoek is gedaan naar herstelde mensen en die waren veel beter beschermd dan geprikte mensen. En dan nog hebben ze het daar nooit over want iedereen moet zo’n gifspuit.

SAARC vindt dit leuk.
  9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    SAARC vindt dit leuk.
  10. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Maar ook in het rvp zitten vaccins met levend virus toch?

12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    BMR is dat toch?

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    ik heb de petitie ook ondertekend.

maliro vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Klopt ja

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    Dat is ook het vaccin met de meeste bijwerkingen. Rot prik die bmr

16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Klopt. Bij alle drie vond ik het 10x niks...

17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Even een luchtige reactie tussendoor.

Vandaag mijn ouders en zus en zwager op visite gehad.
    Uiteraard komt het op covid. Alleen mijn man is niet gevaccineerd.
    Het gesprek ging heel ontspannen.

En met de lunch gezellig zitten en mijn man neemt een hap en zegt "mmmmmmm"
    En voor hij kon zeggen "smaakt goed" zei mijn zwager al " ik proef en ruik niks".

Gewoon even lekker droog ertussen. Iedereen lekker lachen.
    Volledig geaccepteerd door de hele familie dat mijn man geen vaccin heeft, ik een gevaccineerde antivaxxer ben.

Heerlijk.
    Het was een fijne dag, geen gedoe met perse afstand houden maar gewoon gezellig.

Ik heb genoten, ik zou willen dat iedereen dit mocht ervaren in de familie.

Muisje2016, Cin85, Liedx en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    #878 Spectre, 25 dec 2021
    Laatst bewerkt: 25 dec 2021
    Dat is zo fijn!!
    Gelukkig gaat het hier vanaf het begin ook al zo :) We hebben respect voor elkaars mening, geen discussies enz. Af en toe wel eens wat meningsverschillen gehad en bijv. mijn zus vooral is erg angstig, maar daar hebben we dan ook gewoon respect voor.. wanneer ze liever niet op visite komt wanneer er andere mensen zijn etc. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen gevaccineerd/ ongevaccineerd. Gewoon fijn dat het zo kan! Vandaag mijn schoonouders op visite gehad, morgen naar mijn ouders toe.
    Hoop dat iedereen kan genieten van deze dagen!

Liliane92 en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Hier gaat het ook zo in de families, eigenlijk nooit veranderd door covid.
    Geen afstand, gewoon gezelligheid, gewoon knuffels, gewoon leven

Biny vindt dit leuk.
  20. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou hier ook hoor. Mijn zus en ik en haar vriend zijn de enige die niet gevaccineerd zijn.

toen COVID net uitbrak hebben we elkaar een 5 weken niet gezien. Toen trokken mijn ouders het niet meer. En vanaf toen leven wij eigenlijk gewoon zo als we daar voor hebben gedaan.

Biny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina