Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.143
    1.833
    113
    Hopelijk een vrij van alle regeltjes jaar en gewoon accepteren dat het er is.

En baby en geen kraam bezoek vraag of ze via het raam willen kijken en zo nee weet je ook gelijk dat je daar geen energie in hoef te steken.

SAARC en Liedx vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Mijn neven (kids van mijn zus) hebben hun neefje pas sindskort ontmoet: hij wordt 2. Mijn broer wou zijn eigen ouders (en ons dus ook niet)zelfs niet zien, heeft ruim 1,5 jaar geduurd! Het is gewoon k#t. Mijn ouders zijn al bijna 80... Zowel mijn broer en zus hebben onze jongste gezien toen hij net geboren, vlak voor de pandemie, was en daarna na bijna 2 jaar weer.
    (Mijn zus ook gewoon misgelopen hoor doordat wij bv op vakantie waren, die zag mijn ouders wel eerder)

T is zwaar. Ik weet hoe het voelt :( je wil graag je kind laten zien aan diegene die je dierbaar zijn.

Kunnen ze niet om raambezoek komen?

(Hier dus wel allen gevaccineerd maar immuunsysteem schoonzus is niet top en wordt onderdrukt met zware prednisolon dus de vraag is in hoeverre vaccinatie haar antistoffen geeft, we hebben haar dus recent gezien maar we moesten wel zelftesten doen en garanderen dat niemand ook maar loopneus had. We hebben er begrip voor hoor, maar dat maakt het voor je gevoel niet makkelijker om dierbaren zo lang niet te mogen zien)

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Lieve @Emma1995. Ik vind het zo enorm rot dat je groot tante (of van jullie man) jullie kindje niet wil zien omdat jullie niet gevaccineerd zijn. Ik voel je pijn en leef echt met je mee.

Maar laat je door dit soort dingen alsjeblieft niet gedwongen voelen om je wel te laten vaccineren. Zet alsjeblieft je eigen gezondheid niet op het spel hiervoor.
    Is het een idee om te gaan videobellen of elkaar in de buitenlucht te ontmoeten? Dan hebben ze toch jullie kindje gezien terwijl jullie iets op een afstand staan.

Emma1995 en SAARC vinden dit leuk.
  4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zou wat dat aangaat veel eigenwijzer zijn. Prima, dan kom je niet. Jouw gemis.
    Maar ik kan me voorstellen dat dit echt ontzettend pijn doet.

Emma1995, Nellie4, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Het zou mij ook zeker pijn doen, maar uiteindelijk zou ik hetzelfde denken als @Riverdale87 Hun gemis

Emma1995 vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik schrijf hier niet mee, maar ik ben er ook simpel in: wil je geen contact, dan toch niet. Maar dan ook niet als Corona weer ‘weg’ is (voor zo ver dat gaat gebeuren). Al zijn er natuurlijk redenen waardoor het niet kan, omdat iemand teveel risico loopt ofzo, ik geloof alleen niet dat een vaccinatie daar tegen beschermd, eerder schijnveiligheid geeft. :| Voor zo iemand zou ik me echt wel in allerlei bochten wringen om het mogelijk te maken (dus inderdaad vooraf testen, raambezoek, …), maar niet voor mensen die vinden dat alle vrije keus weg moet zijn en iedereen moet vaccineren ed (ik zeg dat niet dat voor die tante aan de orde is, want dat weet ik niet).

Emma1995 vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Na de eerste pijn zou ik ook denken "jullie gemis".

Ik ken het helaas wel dat familie niet komt, ook voor corona en eerstelijnsfamilie :( kleuter wordt bijna 5 en is nog niet door heel m'n schoonfamilie gezien o_O

Nu met corona: ik ga me niet laten vaccineren om anderen te beschermen. Je pakt het om jezelf te beschermen en dan zou het niet uit moeten maken wat partij B doet.

Emma1995 en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de scholen weer open gaan! Heerlijk! En gelukkig zonder extra maatregelen weer, ook blij mee!

Nikki23 en Spectre vinden dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zoals ik het begreep was er bij tante of oom sprake van een chronische ziekte. Het voelt dus voor hun simpelweg niet veilig. De schrijvers in dit topic willen heel graag voor zichzelf een risico-afweging maken èn zelf kiezen of ze wel of niet vaccineren. Wat mij betreft krijg je die vrijheid. Maar als je zelf wilt kunnen bepalen hoe je risico's inschat en de vrijheid wilt hebben om daarin keuzes te maken, moet je dat volgens mij een ander ook gunnen. Althans, als je zo pleit voor vrijheid, dan moet dat toch voor iedereen gelden en niet alleen voor jezelf?

Ik snap dat het pijnlijk is als mensen niet op kraamvisite komen. Het zal voor de betreffende oom en tante ook een moeilijke en vervelende beslissing zijn. Net zo min als niet-gevaccineerden zich onder druk gezet moeten voelen om wel te vaccineren, terwijl dat voor hun als onnodig / gevaarlijk voelt, zouden chronisch zieken zich niet onder druk gezet moeten voelen om op bezoek te komen als dat voor hun gevaarlijk voelt.

@Emma1995; ik had eerder niet gereageerd omdat ik eigenlijk niet in dit topic 'thuishoor'. Maar ik merkte dat ik wel nadacht over je berichtje. Ik weet niet of ik het hierboven helemaal goed verwoord. Het komt er voor mij gewoon op neer: dit is rot voor beide kanten. Je hebt allebei het recht om keuzes te maken. En op dit moment conflicteren die keuzes. Dat dit voor jullie pijnlijk is, is begrijpelijk. Ik hoop dat jij je ook kunt inleven dat dit voor de andere kant waarschijnlijk ook geldt.
    Je schreef eerder dat je nog niet had gereageerd op hun bericht. Ik hoop dat je dat inmiddels wel hebt gedaan of nog gaat doen. Gewoon uitspreken dat dit voor beide kanten rot is, maar dat je elkaars keuzes accepteert kan de lucht al deels klaren. En maakt een prettig contact-op-afstand mogelijk. En hopelijk als we weer in een betere tijd zitten, ook weer live contact. Als je helemaal niet reageert of reageert zoals sommige lezers hierboven ('Nu niet, dan nooit meer') dan maak je iets kapot, wat niet stuk hoeft. Het is misschien menselijk om aanvallend te reageren als je je aangevallen voelt. Maar ik denk dat er in dit geval geen sprake is van een aanval op jullie of op jullie keuze om je niet te laten vaccineren. Dit is een beslissing die voortkomt uit bezorgdheid over hun eigen gezondheid. Net zoals jullie keuze om niet te vaccineren, voortkomt uit bezorgdheid over de veiligheid van de vaccins. In die bezorgdheid zit dus iets wat jullie delen. Door dat voor ogen te houden, kun je het erover eens zijn dat er geen sprake is van een conflict tussen jullie, maar gewoon van een ontzettende k#t-situatie waar jullie beiden geen invloed op hebben.

In ieder geval: een goede kraamtijd gewenst!

Muisje2016, Emma1995, toch3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @tupp: Daarom maak ik ook onderscheid tussen ‘geen contact willen’ en ‘geen fysiek contact ivm risico’s’. ;) In het laatste geval wil iemand namelijk niet geen contact, voor die persoon geldt mijn ‘harde uitspraak’ dus niet. ;) En in het laatste geval kan iets als op raambezoek komen als alternatief prima, toch?

(Los daarvan geloof ik dat als je chronisch ziek bent je sowieso risico loopt, gevaccineerd betekent gewoon niet dat je geen Corona meer kunt krijgen en/of dat je dan niet besmettelijk bent. Minder we, maar ‘niet niet’.)

11. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Nou hier corona in huis. Ik vind het vergelijkbaar met een goede griep. Of mag ik dat niet zeggen ;)

12. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Wordt gewoon een beetje gek van dat wel/niet vaccineren. Want hoelang blijft dat wel niet bestaan dat testbewijs? Ja heeft nog niemand antwoordt op, maar in oktober Corona gehad, dus QR code in de pocket en dat kwam goed uit voor zwemles want ik wil geen vaccinatie, hoef die rommel niet…

Dat ding geldt een jaar dus hoop(te) dat binnen dat jaar het opgeheven zou worden waardoor ik alsnog geen vaccinatie hoef. Nu lees ik dat ze het weer terug willen hebben naar 180 dagen…. Nou lekker dan! Ben ik straks alsnog verplicht om toch het zwembad in te komen… (want nee geen anderen die dat kunnen, en doe het dan voor m’n kind) maar echt zieke wereld!

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Beterschap! Ja hoor waarom niet ;)

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Tuurlijk mag je dat wel zeggen, iedereen ervaart t toch anders?

De ene merkt er helemaal geen bal van zelfs, die zou ook een verkoudheid nog niet eens als vergelijking aangeven laat staan griep.

De ellende is alleen dat je niet kan voorspellen hoe t uitpakt voor je. De een zou ke verwachten dat die zn plankjes pakt en gaat er fluitend doorheen, de ander is top fit en gaat keihard onderuit.

Alleen maar hardstikke fijn dat t voor jullie meevalt!

MariekeRox vindt dit leuk.
  15. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou dit dus. Mijn zus en vriend niet gevaccineerd hebben Corona gehad. 1 avond koorts. En de andere dagen af en toe een kuchje. Dat was het. Beide flink overgewicht.
    Als ik 100% wist dat dit voor mij ook zou gelden was ik er zo binnen gesprongen. Maar je weet het gewoon niet.

16. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Niet gevaccineerd, wel Corona gehad.
    Niet van plan om te vaccineren tijdens kinderwens/zwangerschap. Merk wel dat de media m’n angsten voeden which I hate! Vanaf 30 weken zwangerschap lijkt het toch een risico om het te krijgen en de complicaties. Any thoughts?

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Ja lastig.. ik werd zwanger maart 2020 en bevallen in november 2020. Toen waren er nog geen vaccins, zwangeren werden niet als risicogroep gezien en ik werkte door op locatie tot 34 weken zwangerschap. Heb mij nooit echt onveilig gevoeld ofzo. Ik denk dat je van jezelf wel weet of je fit en gezond bent. Extra voorzichtig zijn is niet verkeerd en als je jezelf er niet prettig bij voelt kun je vaccineren. Maak vooral een keuze op basis van je eigen gevoel!

18. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Je zwembad hoeft volgens mij geen QR meer te scannen voor zwemles. De rechter heeft bepaald dat dit valt onder onderwijs ( kunnen ze in Den Haag blijkbaar niet zelf verzinnen).

QR code geldt wel voor vrij zwemmen.

Anouk2005 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Heb je de optie t realistisch gezien te ontwijken? (qua werk, partners werk, je sociale kring)

Onze directe kring is behoorlijk op hun hoede, we zijn ook onderling mantelzorgers. Wij helpen doorgaans hun, maar zij hebben ons in de kraamtijd weer ondersteund. Verder dan hun hebben we eigenlijk geen contacten.

Het is dat mn man in t onderwijs zit en mn dochter in groep 1/2 al heel wat voorbij heeft zien komen (en nét weten te ontwijken) daardoor vond ik t risico net ff wat te groot.

Niet zo zeer t IC verhaal, al klonk dat ook niet best, maar long covid wat we hier in de familie ook hebben gezien. Met een confettibom dochter en een zoontje die behoorlijk getergd wordt door darmkrampen en reflux (waren we al op voorbereid gezien dochter dr helse start) krijgen we t nu al niet aangepoot soms, laat staan als een van ons de l.l zou wezen met long covid...:confused:

Omicron gooit de boel ook lekker overhoop, ik kon toen nog uit de voeten met de studies van de orginele variant waar al wat meer informatie over was.

Ik weet niet welke studie meer (linkjes staan in t draadje vaccineren en zwangerschap) maar zoek ff op ace2 en de placenta, die was wel boeiend. Had er nog een paar bijgezet ook van vaccinatie kant.

Wat je moet doen...pfff...echt, die overweging kan alleen jijzelf maken. Ik zie t zelf meer als een airbag. Heb er ook 200+ uur zoekwerk in gestoken om een keuze te kunnen maken waar ik achter kon staan. Website van de overheid heb ik even snel bekeken destijds en ben hoofdschuddend maar verder gaan zoeken, oneliners...daar kan ik niks mee.

Deel Deze Pagina