Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.967
    113
    Vrouw
    De mensen die in Spanje bij aankomst uit de rij gehaald werden, waren mensen die de spth app niet (goed) hadden ingevuld of die hebben aangegeven dat ze klachten hadden.
    De boa's op sommige drukke toeristische stranden zorgen er voor dat je niet te dicht bij de zee gaat liggen omdat de jeeps van de kustwacht er dan niet meer langs kunnen. Dit was voor corona ook al zo.

En misschien fijn om te weten, als Nederlander zijnde mag je altijd Spanje uit om terug naar Nederland te keren, zelfs tijdens de harde lockdown. Dat communiceerde de Nederlandse ambassade in Spanje trouwens ook heel goed. Een Nederlands ID bewijs is dan trouwens wel handig als bewijs. Andersom mag je als Spaans ingezetene ook altijd Spanje weer in, dan heb je weer je groene kaart nodig als bewijs.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Heb jij het dan in het vliegtuig opgelopen? Want je was weer in NL toch?
    Dat die Omikron variant dominant zou worden was inderdaad al voorspeld.
    Maar toen werd er hier ook gezegd dat het wel meeviel met de toename van het aantal besmettingen..als het meevalt met het ziektebeeld dan is het een positief gegeven.

3. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Dit is ook de reden dat de VS zo hoog en zo snel in de besmettingen opliep.

4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    In de lockdown vorig wisten we 24 uur van tevoren niet of we nog naar NL konden. Vliegtuigmaatschappij niet bereikbaar, buitenlandse zaken niet bereikbaar, ambassade niet bereikbaar, reisverzekering niet bereikbaar.. als we contact kregen, wist niemand wat, we wisten op dat moment niks.
    Ik vond het niet erg als ik moest blijven in Spanje maar mijn man was nog in NL dus wilde ook graag naar hem toe.. toch geluk gehad want ik had een bbz (spoedoperatie) bleek achteraf..wat een onwerkelijke tijd was dat..

5. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Even een hersenspinsel, ik lees steeds meer dat mensen toevallig positief testen omdat ze nauw contact zijn. Maar zelf dus geen tot amper klachten. Ik snotter nu ook iets, maar totaal niet ziek. Dan zou je omikron dus zomaar kunnen missen als je niet bij elke hatsjoe naar de teststraat rent? Thuis testen schijnt minder te werken bij omikron.

Dan zou je dus je qr code kunnen missen.. en die zou toch wel van pas komen haha. Dan zet die qr code toch helemaal geen zoden meer aan de dijk laat staan de 2g? Maar daar zullen de hoge pieten wel anders over denken..

Nellie4 vindt dit leuk.
  6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik ben eigenlijk altijd wel “verkouden”, slechte holtes, allergie, slaap minder goed daardoor dus moe en hoofdpijn...allemaal Omikron symptomen. Ben idd bang dat ik Omikron niet herken en zo mijn QR mis :o::roflmao:. Dan maar hopen dat de rest van mijn gezin wel flink verkouden wordt mochten we besmet raken...:D

7. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier zou ik het bij milde klachten ook missen waarschijnlijk, hooikoorts en astma. Veel klachten komen overeen.

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
  9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.989
    6.988
    113
    Vrouw
  10. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Wie zingt er bij het zien van de topictitel ook altijd in haar hoofd "wie laat zich niet vaccineren, Boes Boes, Boes Boes"?

Haha ik heb dat IEDERE keer weer :D

Te vaak Boes gekeken vroeger zeker ;)

Riverdale87, Roosje35, sannever en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    SAARC, Spectre en Liedx vinden dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    Gewoon inplannen, elke 2 weken preventief naar de ggd :roflmao:

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.633
    113
    Vrouw
    Nee nee zal niet van z'n ski tripje komen. Want met 2G kun je niet ziek worden of anderen besmetten ?!:confused: hoe kun je überhaupt weten door wie je bent aangestoken.

Bijgevoegde bestanden:

SAARC vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat kunnen dit soort gasten toch altijd lekker dom lullen. Recht praten wat krom is. Grote bekken maar zelf overal maling aan hebben.

SAARC vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    Dat ligt vast aan die ongevaccineerde die thuis was ;)

SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Oh, ik zit zo in twijfel wat te doen deze zomervakantie. Al 2 jaar niet naar onze favo camping in Spanje geweest en zou zo graag weer heen willen, maar durf ik het aan te boeken? Zou je straks nog met een negatieve test erheen kunnen in de zomer? Al verwacht ik dat we een dezer maanden nog wel weer eens Corona oplopen(liefst vanaf eind februari;)), die kans lijkt me zeer aanwezig, en zo een herstelbewijs op de kop kunnen tikken…
    Of gaan we op safe spelen en boeken we een camping in NL?

Hebben jullie al vakantieplannen voor deze zomer?

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zoon van 18 jaar toch weer negatief getest ;)
    Koorts, hoofdpijn, spierpijn, moe, keelpijn, verkouden en hoesten.
    Die jongen heeft al zeker 10 jaar geen koorts gehad dus we dachten dit zou weleens Corona kunnen zijn maar nee hoor pff
    Op naar de volgende ronde. Nee hoor gekheid ben wel opgelucht met de negatieve test. Man vliegt morgen naar Amerika ( ook negatief) en mijn dochters weer naar school dus was wel weer een dingetje geworden.
    Misschien de volgende keer maar volgens mij is deze familie resistent ofzo

Spectre vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.633
    113
    Vrouw
    Ja lastig. Wij hebben Italië geboekt, kunnen nog kostenloos annuleren tot 1 maart. We willen wel graag gaan, laatste keer buitenland was 2018.. zoals het er nu voor staat, staan wij in augustus weer op 0 wat betreft de QR :| na 6 maanden komt die te vervallen in Italië zonder booster.
    Ik denk zelf dat het in de zomer weer mee zal vallen en minder maatregelen. Alleen qua 2G en die onzin, vind ik het lastig in te schatten. Bij het reisadvies naar Italië staat ook dat je bij de grens willekeurig aan kan worden gehouden voor een test.. dan denk ik, dat kunnen ze je toch nooit verplichten? Wat willen ze doen, je in de boeien slaan en een stok in je neus duwen?:roflmao: en momenteel moet je eigenlijk sowieso eerst testen voor je daarheen reist, gevaccineerd of niet. Wllicht handhaven ze deze maatregel niet eens.. . Veel te druk aan de grens in de zomer periode (gotthardtunnel).

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.633
    113
    Vrouw
    Scheelt denk ik wel of je met de auto gaat of het vliegtuig... ik zou het risico niet durven nemen met een vliegticket.
    Misschien dat ter plekke ook veel ondernemers zijn die er niet aan meewerken?..

https://www.dolcevia.com/nl/italie-reizen/reistips/4213-reisadvies-italie-covid-update-wat-is-verplicht

Vind dit toch heftig om te lezen. Elke regio heeft zijn eigen kleur code en er wordt onderscheid gemaakt tussen 'basic green pass' en 'super green pass' :|
    Maarja, in hoeverre zal dit nodig zijn in de zomer..

Deel Deze Pagina