Sowieso slaat het nergens op om 2G in te voeren want volgens het onderzoek doet 2g en 3g zo goed als niets bij omicron. Je kan niet een belangrijk onderzoek afwachten om vervolgens niets te doen met de inhoud. Als ze dat wel doen zijn ze gelijk al hun geloofwaardigheid kwijt. Ik denk dat er alleen maar meer tegenstanders komen hoe langer deze situatie duurt, dus krijgen ze het er toch niet meer doorheen. Er is geen draagvlak meer en dat weten ze zelf dondersgoed.
Precies! Er is ook 0 draagvlak, dus het zal mij benieuwen hoelang dit allemaal nu nog gaat duren. Wordt tijd dat we weer normaal kunnen leven, overal gewoon heenkunnen, spontaan biosje pakken of met de kinderen lekker ergens heen kunnen.
Devilschase, ik ben het zo met je eens! Merken jullie ook dat het langzamerhand lastig wordt voor jezelf? Voorbeeldje: ik ben nogal tegen die testmaatschappij. Maar onze jongste zit nu thuis in quarantaine, vanwege veel besmettingen in zijn klas. Ik wou hem eerst sowieso niet testen. Maar gisteravond had hij ineens hoofdpijn en vanochtend liep hij te hoesten. Mijn man werkt op verschillende basisscholen, de oudste twee kinderen zitten op de middelbare. Dus heel veel contacten. En dan voel ik toch druk om de jongste te laten testen, om zeker te weten dat het geen (of juist wel) corona is. Want anders kan de rest het verder verspreiden en dat zou lullig zijn. Terwijl ik aan de andere kant het hele gedoe zo ontzettend overdreven vind en het gevoel heb: laat het lekker gaan, het is niet erger dan een verkoudheid. Nou ja, om kort te zijn, net toch maar een thuistestje gedaan, gelukkig negatief dus niks aan de hand. Hoofdpijn zal wel komen doordat hij al sinds maandag niet meer buiten heeft mogen spelen. Morgen gaan we lekker naar strand of bos, ergens waar we niemand kennen, lekker even uitwaaien. Hier in het dorp durf ik hem echt niet buiten te laten, want iedereen kent iedereen en vrijwel alle basisschoolkinderen zitten inmiddels in quarantaine. Officieel moet hij door de GGD negatief getest worden om maandag weer naar school te gaan. Anders moet hij nog tot volgende week vrijdag binnenblijven, pffff...... Ik denk dat we er zondag nog maar een thuistest tegenaan gooien en als die negatief is vind ik het wel welletjes en gaat hij gewoon weer naar school.
Vooral gedonder over een ernstig symptoom en dat het belangrijk is die te verkomen en in mijn ogen proberen ze te doen alsof die ipv zeer zeer zeer zeldzaam is het heel vaak voorkomt. En dat het heel belangrijk is gezonde! Kinderen te vacineren. De brief ligt al in de prullenbak dus heb geen foto's om te delen.
Word niet specifiek benoemd. Geloof dat het zoiets was als ernstig ziek worden en dat vaccineren ernstig ziek worden verkomt. Dat 99,99 % zowieso niet ernstig ziek wordt wordt er niet bij verteld. Als iemand nog die brief heeft weet die misschien het beter. Dit is wat ik heb onthouden na het lezen van gister voordat ik het weg gooide.
Dat zie ik er eigenlijk niet in staan. Ik moet alleen enorm lachen, omdat als je die brief leest, moet je je toch gaan afvragen wat nu eigenlijk de noodzaak is van die hele vaccinatie voor kidneren. In de brief zelf staat: Waarom vaccineren? De meeste kinderen hebben weinig klachten als ze besmet raken met het coronavirus. Maar een klein aantal kinderen wordt wel ernstig ziek en moet worden opgenomen in het ziekenhuis of op de intensive care. De coronavaccinatie kan ernstige ziekte bij jonge kinderen voorkomen. Dat moet wel een heel klein aantal kinderen zijn. Ik zat net ff op het dashboard te kijken. Op het allerergste moment, van 6-12 december 2021, waren er in 1 week 13 kinderen per 1 miljoen kinderen in de leeftijdsgroep tussen 0 en 19 jaar opgenomen in het ziekenhuis. Dus niet eens op de IC. En ook inclusief tieners. Op de IC zijn nooit meer dan 0,3 kinderen per 1 miljoen kinderen per week opgenomen geweest. Ook dat is inclusief de oudere kinderen. Dat komt dus echt vrijwel niet voor. Inderdaad, waarom dan vaccineren? Wat hieronder staat komt uit de folder: Waarom een prik tegen corona? Van het coronavirus kun je ziek worden. Je kunt een loopneus, keelpijn of koorts krijgen. JE kunt ook gaan niezen, hoesten of plotseling niets meer kunnen ruiken of proeven. Kinderen kunnen ook ziek worden door het coronavirus. Ze worden meestal wel minder ziek dan volwassenen. Joh, dus kinderen hebben nog minder last van die 'vreselijk zware' symptomen die daarboven beschreven staan dan volwassenen? Ja dan lijkt het me wel heel noodzakelijk om ze twee keer te vaccineren daartegen. Prik tegen corona is veilig De prik met het vaccin van Pfizer is getest op kinderen van 5 jaar en ouder. Het beschermt goed tegen ziekte door corona. Ernstige bijwerkingen komen bijna niet voor Nee, maar ernstige ziekte door corona komt ook al bijna niet voor bij kinderen. Dus nogmaals, waarom die noodzaak tot vaccinatie bij kinderen? Echt, als ik nog niet al zeker wist dat ik ze niet wilde laten vaccineren, dan zou ik er met deze folder toch op z'n minst aan gaan twijfelen.
Jammer dat beheer een kant kiest. Je bent toch vrij om te zeggen wat je wil? Zijn er genoeg die het denken, maar het niet durven te zeggen. Hier ook de brieven ontvangen. Voor de oudste lang geleden al. Ze zijn nog in huis, maar verdwijnen op de stapel.
Een 1 of andere influencer was destijds tegen de maatregelen. Er is toen iemand met haar komen praten en ineens was ze pro alles met corona. Ze heeft daar een flinke bom duiten voor gekregen, net als Boef die 20.000 euro heeft gekregen maar toch daar maar van af ziet... Dus beheer hier zal ook wel een flinke bom duiten gekregen hebben om alle maatregelen te promoten. De antivaxxers zitten niet voor niks al buiten het coronagedeelte, daar is het alleen maar halleluja coronamaatregelen geweest. Gelukkig begint daar de tendens ook te veranderen bij een aantal. https://myprivacy.dpgmedia.nl/consent?siteKey=V9f6VUvlHxq9wKIN&callbackUrl=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fprivacy-gate%2Faccept-tcf2%3FredirectUri%3D%252Fshow%252Fboef-heeft-spijt-van-deelname-aan-coronacampagne-en-doneert-verdiende-20-000-euro-aan-goed-doel~ae9df554%252F
Dat krijg je als er leden aanstoot geven aan. Daarom heeft het beheer gezegd stop, toen meer leden gepikeerd werden. En een paar die het wel snapte. En het is en blijft een forum en als je die dingen er bij zet dan word er via g..gle gewezen naar hier en in die context. Maar om maar even vaag te blijven ja toen werden er ook gezinnen geweerd en ook toen werd het vele malen erger. Dus ik hoop bij alles dat het hier bij blijft en er geen rare maatregelen komen als in jij wel en jij niet. Maar gewoon een lijn alles of niets.
Grr weekend na nieuwe jaar konden wij c niet halen om besmetting in de groep. Gelukkig was ze negatief,, en konden wij haar vorige weekend lekker bij ons hebben. Worden wij net gebeld zucht wederom weer dus ook dit weekend niet. Ze gaan zo al testen en dan over 5 dagen nog eens hopelijk weer negatief.