Hopen dat die er ook eraf gaat. Heel het qr code systeem slaat nergens op. Daarom had ik ook normaal tussen aanhalingstekens gezet. Want niet alles is echt gestopt.
Gezien de laatste berichten geloof ik toch niet dat die QR app gaat verdwijnen. Ze laten de 1,5 meter los maar wel met behoud van de QR code of ik heb het verkeerd gelezen
Dacht dat ik gisteren gelezen had op NOS dat ze dat vanaf de 25e wilden afschaffen. Edit: https://nos.nl/artikel/2416450-kabinet-wil-eind-van-de-maand-af-van-meeste-coronamaatregelen
Dat zou fijn zijn! Maar eerst zien en dan geloven, ben normaal absoluut niet wantrouwend, maar ondertussen wel met politiek.
De regels slaan nergens meer op. En vooral die hele qr gedoe. Het gaat nergens meer over. Het heeft niets meer met gezondheid te maken. En vooral nadat de laatste onderzoek door TU delft niet serieus werd genomen en ze toch hun zin blijven doordrammen kan ik ze gewoon niet meer serieus nemen. Het vertrouwen is er gewoon niet.
Ik denk dat het wel afgeschaft wordt. De verkiezingen komen eraan, dus vlak daarvoor even goodwill kweken. Daarna zal het weer terugkomen. Misschien duurt het even een paar weken of maanden, maar we zijn er niet vanaf. Kunnen we wel even op adem komen en even wat leuke dingen doen voordat we weer vastzitten.
Mensen die nog constant naar de GGD rennen of net zo lang zelftesten doen totdat het positief is, om het vervolgens op social media te plaatsen, begrijp ik ook echt niet. Alsof het helemaal hip is wanneer je een positieve test in je newsfeed kan laten zien Ja ik zie het echt regelmatig voorbij komen.
Zo’n spoedwet verloopt toch na 3 maanden? Volgens mij zijn we die alweer voorbij en zoveel spoed is er niet meer.
Kreeg net van mijn dochter te horen dat kinderen die geen mondkapje dragen op de gang ( basisschool) een uur moeten nablijven. Heb dr gezegt dat ze hem niet meer mee hoeft ( ze vond het leuk omdat vriendinnetjes dat ook hadden) en dat als ze straf krijgt ik haar wel binnen kom ophalen. Te belachelijk voor woorden dat kinderen straf krijgen omdat hun ouders ervoor kiezen dit niet mee te geven omdat de 2 klassen ( 1 groep 6 en 1 groep 7/8) binnen de klaslokalen ook door elkaar lopen en regelmatig samen les hebben.
Nou ja dat vind ik wel heel veel gaan. Een uur nablijven? Alsof ze weet ik wat hebben aangericht. Ik krijg de laatste weken wel steeds meer het gevoel dat mensen steeds gekker aan het worden zijn met dat hele Corona gebeuren. Slaan echt compleet door lijkt het wel. Tig keer testen, eindeloze quarantaines. Het lijkt soms wel of mensen het allemaal wel prima vinden om zo te leven. Heel apart
https://www.omroepwest.nl/nieuws/4525513/coronavirus-kabinet-overweegt-schrappen-qr-code-sowieso-andere-versoepelingen-bij-persconferentie Hoppaaaaa weg met die qr
Serieus?? Dat kan toch niet! Hier op school heeft geen enkel kind m meer op, leraren ook al weken niet meer. En Corona is er nog steeds niet..