Het hele draagvlak en toch wel echt weg voor de qr.. virologen etc, allemaal zeggen ze dat het compleet geen zin meer heeft. Maar ja vertel ze dat maar bij het zwembad…
Ik heb inderdaad de booster gehaald omdat ik anders nergens meer met mijn jongste naartoe kan en juist om al dat gezeik met testen en thuiszitten te voorkomen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik mijn booster zou halen om deze reden. Is natuurlijk omgekeerde wereld maar helaas wel de wereld waarin we nu leven. Ik ga het mezelf niet onnodig moeilijk maken. Ik hoop ook dat die QR er snel af is en vooral voor de jongelui vind ik dat erg belangrijk maar ik zie het niet gebeuren. Vorige week gingen we lunchen met de oudste kinderen en op de site stond niks over de QR code en heb voor de zekerheid gebeld en ze waren van harte welkom zonder QR code. Het liefst kom ik ook nergens meer waar je dat ding moet laten zien maar wil wel een keer naar de bios met mijn kind kunnen zonder eerst te moeten gaan testen. Mijn schoonouders willen in juni met de hele fam naar Preston Palace omdat schoonmoeder 80 wordt maar mijn oudste kinderen gaan daar niet continue testen wat dus betekent dat wij als gezin niet mee zullen gaan. Even zien hoe de maatregelen daar tegen die tijd zulken zijn. Bij incheck tvt is prima maar verder niet hoor.
Vorige week gingen we met onze ongevaccineerde pubers lunchen en heb ik voor de zekerheid even gebeld. Daar doen ze niet aan controles dus heerlijk kunnen zitten met ze. Heb geen zin in ongemakkelijk gedoe aan de deur. Niet leuk voor hun maar nog minder leuk voor ons.
Maar waarom vind je mensen dan doorslaan met quarantaines? Als je je niet laat vaccineren/boosteren is dat dus de consequentie. En met testen bedoel je testen voor toegang dan? Er zal niets anders op zitten, behalve dan vaccineren, maar daar kan ik echt niet meer achter staan, vandaar dat ik hier nu meer schrijf . Wij gaan eind april een weekend weg en 2 dagen naar de Efteling, ik hoop dat die coronacheck dan weg is. Anders wordt het veel testen... En je kan prima nog dingen doen zonder vaccin/booster, zo spannend is dat testen voor toegang niet. In de beginfase van de pandemie stond ik vol achter het vaccineren, maar nu, zeker met omikron, echt niet meer. Het slaat gewoon nergens op. Hier in huis nu 2 mensen met corona, ik (nog) niet, als ik deze week geen corona krijg word ik het 'slachtoffer' van mijn eigen immuunsysteem, want dan heb ik geen nieuwe QR en mag dan telkens aantonen dat ik niet besmet ben.
Ik ben der inmiddels achtergekomen dat het gaat om een half uur ipv 1 uur. Nog buiten proportioneel als je het mij vraagt. Verder: aangezien een leerling op de middelbare geschorst is geworden door het weigeren om een mondkapje te dragen én de rechter die school gelijk heeft gegeven pak ik het liever rustiger maar wel dringend aan.ik heb dus een mail gestuurd als begin. Het duurde even maar gelukkig heb ik inmiddels wel een mail van de directie terug dat diegene vrijdag vanuit thuis heeft gewerkt en met de betreffende leerkracht in gesprek gaat over hoe en wat. Ik heb geen idee wat hier uit komt. Mocht de leerkracht dit idd gaan doen weet ik inmiddels dat meerdere ouders hier niet aan mee gaan werken en daar zijn ook ouders bij van kinderen die eerst nog wel een mondkap gebruikten. Denk dus dat ze op hun kop kunnen staan vanuit school maar als 3kwart van de klas zou moeten nablijven en de ouders vervolgens de kinderen toch ophaald geeft dat ook een signaal.
Nou ja meestal is die groep fel tegen de check maar dan wel eindeloos gaan testen om hem te behouden. Is toch ook een beetje gek dan?
Ik denk dat die groep die fel tegen is inmiddels best meevalt. Want veel mensen hebben binnenkort geen qr code meer doordat ze de booster niet nemen. Ik ben ook niet voor de qr, maar als ik 'm kan krijgen ga ik het niet laten, want hoe dan ook is het net even iets praktischer.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/174729175/duitse-arts-helpt-radeloze-ongevaccineerde-urker-familie Kan het artikel zelf niet lezen maar heb wel het filmpje gezien van zijn dochter. Dit is toch werkelijkwaar te ziek voor woorden. Dat je niet eens je eigen vader mag zien die in coma ligt omdat je niet gevaccineerd bent.... Waar gaat de wereld toch heen. Maar gelukkig is er een arts die hun wil helpen weet alleen niet hoe want kan het artikel niet lezen. Misschien dat 1 van de jullie die het wel kan lezen eventueel zou kunnen kopieren en hier zetten.
Ik vind dat dubbel, ik heb qr dmv herstelbewijs. Ik kan nu wel zeggen Ik gebruik hem niet maar dochter mocht vorige week afzwemmen voor c, dus klaar er na. Je raadt het al: ouder mocht alleen erbij zijn met ctb. Blijf ik dan stug volhouden dat ik geen ctb wil gebruiken? Nee, dat zijn situaties waarbij ik denk "ik benadeel dan mijn kind" dus toen wel gebruikt. En dan is het fijn dat het op herstelbewijs kan ipv tvt Voor een restaurant staat me dan wel echt tegen. Of voor shoppen of musea etc Edit: bij zwemles was/is kleedkamer zonder ctb toegankelijk, wel buiten wachten dan
Ik vind dit wel tegenstrijdig klinken op wat je zelf doet. Zoals ik het lees heb je je booster gehaald juist vanwege de maatregelen? Dat vind ik pas een bijzondere houding. Ik meen ook dat ik eerder van je las dat je niet voornemens was de booster te nemen. Einde reactie op quote Ik ben blij met mijn nog geldige herstelbewijs. Al heb ik hem nog niet aangemaakt en ben ik dat ook niet van plan. Gisteren kwam er een situatie op ons pad dat ik hem bijna nodig had(bezoek buitenland, spoed). Verder blijf ik erbij dat ik het idioot vind om ergens gebruik van te maken waar je niet achter staat. Hoeveel mensen zeggen dat ze het niet eens zijn met de ctc en hem wel gebruiken.. Ik ben de eerste die weer in t restaurant zit als het is afgeschaft! Ben erg benieuwd einde van de maand!
Ik snap heus dat je hem voor het afzwemmen gebruikt. Zo hebben we allemaal onze uitzonderingen he. Hier zou rouwen/trouwen een uitzondering zijn
Ik had al eerder gemeld dat ik hem wel ging halen Enkel en alleen om fatsoenlijk met mijn jongste op pad te gaan. Ik hoop dat die eraf gaat einde van de maand maar ik verwacht dat die zal blijven.
Ja mag je zelf natuurlijk helemaal weten hoor. Maar toch... heb ik moeite om die keuze te begrijpen. Je bent het niet eens met die hele qr toestand, je oudste kinderen hebben er last van, en dan kies je ervoor on je te laten vaccineren,juist vanwege die maatregelen. Ik denk dan... Dan houd je die hele toestand toch in stand? Niet jij in je eentje uiteraard, maar "men". Als nou íedereen die het er niet mee eens was, nee zou zijn blijven zeggen.. Niet uiteten, niet naar de bios. Maar goed ,dat is mijn principiële hart. Mijn college, die niet vaccineren kindermishandeling vond vanwege de gevolgen mbt maatregelen voor de Kids, gaat de booster misschien niet halen omdat.... De maatregelen worden verminderd. Ik kan er niet bij.. gewoon niet. Nadenkend, goedopgeleide mensen he...
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je QR wel gebruikt bij zoiets als de zwemles van je kind. Daar heb ik nog niet mee te maken. Ik bedoelde inderdaad uiteten, winkels etc. Dus ik snap je zeker en ik zou het in dat geval ook zeker gebruiken. Je kind is zoveel belangrijker!
Makkelijk praten? Er zijn genoeg mensen zonder vaccins hoor… dus snap niet helemaal wat je bedoeld? je bent niet welkom op je werk omdat er thuis Corona is, maar je kan thuis werken…. Dus wat is dan het probleem?
Maar waaaaaaarom zou je er aan mee doen…?? omdat het jou makkelijker uitkomt…? Hoe kunnen we in godsnaam dit ‘normaal’ vinden en eraan meewerken