Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Mijn vrouw en ik zijn 28 februari 10 jaar samen dus we zijn heel blij dat we dan een nachtje weg kunnen samen en kunnen eten in een restaurant ipv op de hotelkamer.

Liekje81, toch3 en Spectre vinden dit leuk.
  2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Mammavan5 vindt dit leuk.
  3. Dress

Dress Actief lid

29 mei 2017
    318
    831
    93
    Vrouw
    Stille meelezer hier maar wat een opluchting dat per 25 februari het einde coronapas is. Kan wel huilen van blijdschap maar durf het nog niet helemaal te geloven.. Eindelijk weer mee naar zwemles met de oudste, blij zijn met iets wat voorheen zo normaal was. En dat alles zonder vaccinatie. Zó blij dat we volgehouden hebben! Het voelt als gerechtigheid maar tegelijkertijd ook de vraag, voor hoelang?

Liedx, Nellie4, Liliane92 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Dat gevoel heb ik ook.
    Ik heb ruggegraat en laat me niet beïnvloeden. Zelfs niet door de overheid.

Cin85, Liedx, Nellie4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook, het voelt echt als een overwinning.

Cin85, Liedx, Nellie4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou ik ben ‘blij’ dat hij er voor nu af is. alleen denk ik dat er nog steeds een agenda achter zit.

De verkiezingen komen er aan. En ik denk dat er straks gewoon een social credit systeem komt.. het is gewoon een goed houdertje

Liedx en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toch blijf ik het bijzonder vinden dat alles nu ineens weer kan. Ik kan me nog het moment herinneren dat ze gingen dreigen dat het QR bewijs ook in het hoger onderwijs zou worden verplicht. Ik heb daar werkelijk slapeloze nachten van gehad omdat mijn zoon niet wil vaccineren en dus niet meer naar school zou mogen. Het is er nooit doorheen gekomen maar heeft hier wel voor de nodige stress gezorgd en nu ineens is alles van tafel en kan alles weer?
    Ben er blij mee en vooral voor mijn kinderen dat ze gewoon fatsoenlijk ergens naartoe kunnen maar heb steeds het gevoel dat er over een half jaar ineens iets heel anders zal komen. Nu maar even genieten van onze “ vrijheid”

SAARC en Liliane92 vinden dit leuk.
  8. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Voor nu gaan we er maar even van genieten!

Ik heb het idee (en vele met mij) dat de corona-kaart uitgewerkt is om iedereen aan de qr te krijgen. Dit jaar zal er vast een nieuw acuut probleem komen, en dan gaan we gewoon vrolijk verder met het social credit systeem.

Edr89 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Net even een paar pagina`s terug gelezen, ik geloof er ook niet echt in dat de qr nu voor altijd van af gaat. Aangezien mr. Kuipers in mei op vakantie gaat naar Zwitserland om een prachtig document te tekenen waarbij ze de WHO meer macht gaan geven over beslissingen. :( Het is te triest voor woorden. Als dit daadwerkelijk doorgaat hebben we in juni geen keus meer over wel of niet vaccineren want dan wordt het namelijk verplicht. Ik kan wel janken!

Lynn1994 vindt dit leuk.
  10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Waar heb je dit gelezen ?
    Kan je een link sturen.

11. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik wou die ook net plaatsen. Er staat letterlijk in dat zo’n ‘agreement’ wettelijk bindend is. En ik denk dat veel mensen bang zijn dat als de WHO of dat committee dan zegt dat bv vaccinatie nodig is om een pandemie te bestrijden, dat het dan vanuit daar verplicht opgelegd wordt. En dan kun je hier protesteren wat je wilt, zelfs als onze eigen regering het niet wil verplichten, wordt het gewoon opgelegd.

SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het vooral heel veel tekst maar het zou zomaar kunnen dat dit er gaat komen ergens in 2024.
    Maar ja wie dan leeft die dan zorgt;)

14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
  15. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dat klopt idd als ze iets willen plannen dan kunnen we het idd niet tegenhouden.
    Alleen nou hoorde mijn man wel op het arabische nieuwszender dat de WHO heeft gezegd dat europa moet stoppen met het boosteren want het brengt de gezondheid in gevaar want met elke booster om de 4 maanden wordt de imuunsysteem minder.
    Ik las het nergens terug in het nederlands of engels dus weet niet of het 100 procent klopt de nieuwszender is wel superbekende nieuwszender.
    Ik hoop toch echt op het laatste.
    De draagvlak voor vaccinaties is niet meer zo hoog als in het begin.

16. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Even over die Urker familie waar wat over gedeeld werd..
    Afgelopen weekend ging er een filmpje rond van de dochter van een urker trucker die in Duitsland een hersenbloeding had gehad dat ze niet naar hem toe mochten. Filmpje is flink gedeeld en kwam bij een Duitse arts terecht die ervoor zorgde dat zijn familie iig naar hem toe kon. Zijn vrouw is daarop meteen vertrokken richting het ziekenhuis. Eenmaal daar komt ze er niet in ondanks een negatieve pcr. Lang leve 2g.
    Hier een stukje uit de lokale krant.

De Asklepios St.George Kliniek in Hamburg heeft het niet toegestaan dat Marieke Zijlstra-Romkes daar vandaag op bezoek mocht bij haar man Wybren. De internationaal vrachtwagenchauffeur is met een ernstige hersenbloeding opgenomen in het ziekenhuis en wordt in een kunstmatig coma gehouden. De PCR-test van Marieke was niet voldoende om haar man te mogen zien. Bezoekers mogen namelijk daarnaast de laatste twaalf dagen ook niet in een hoogrisicogebied zijn geweest en Nederland wordt door Duitsland gezien als zo´n gebied. Of dat ook de reden van de weigering is geweest is op dit moment niet duidelijk.

17. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    En dit zit eraan te komen ... Al lijkt die QR voorlopig van de baan, minister Ernst Kuijpers gaat in mei namens 17,5 miljoen Nederlanders een verlenging van de EU- verordening ondertekenen.
    Per juni 2022 moet dan de verplichting van het reizen met een QR code zijn ingevoerd+ mensen mogen niet meer weigeren zich te laten vaccineren (!).
    Dit gaat allemaal heel stilzwijgend nu.
    In Italië loopt het storm met het geven van feedback als burgers (inmiddels 15.000x gedaan) .Bij ons is dit nauwelijks bekend.
    Ik ben er nu mee bezig, heb deze verordening (35 pagina's!) eerst gedownload en gelezen.
    Ook heb ik een EU- account aangemaakt nu en moest even (1 dag) wachten op autorisatie.
    Nu kan ik aan de slag met het geven van mijn feedback want dat is slechts mogelijk tot 7 april.
    Denk je dus dat we van die QR- code af zijn, wordt het stiekem met verplichte vaccinatie erbij door de EU ingevoerd als Kuijpers dit gaat ondertekenen en als de meerderheid van de EU- landen hiermee akkoord gaat.
    Dit is de link (veel leeswerk en wat moeite doen maar dan kun je in ieder geval je mening geven).
    Hoe meer mensen dit weten hoe beter en hopelijk komt er daardoor flink tegengas...
    https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/13375-Extension-of-EU-Digital-COVID-Certificate-Regulation_nl

18. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ongelooflijk dit niet normaal.
    Zogenaamd voor de gezondheid.

Deel Deze Pagina