Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Heb het zoveel mogelijk doorgestuurd dankjewel.

Liedx vindt dit leuk.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Bij preston palace had 1x tvt genoeg geweest hoor. Je hoeft niet steeds opnieuw te testen. Nu al helemaal niet meer. Ik zou me toch verrot genaaid voelen als je alles hebt gehaald enkel om uitjes te kunnen doen en iedereen die uitjes alsnog gelukkig kan doen zonder vaccin. Maar aan de andere kant, dat had je ook wel kunnen weten natuurlijk.

Edr89 vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Ik snap alleen niet waarom je een booster halen wel normaal gedrag vind? Mede daardoor vinden mensen het wel prima om zo te leven toch? Doen wat de overheid wil dat je doet, met welke reden dan ook. Je doet daar toch zelf ook gewoon aan mee? Laat een ander dan gewoon in quarantaine gaan en testen wanneer ze willen. Jij laat je vaccineren en boosteren, prima toch?

Edr89 vindt dit leuk.
  4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Fijn!
    Ik had het zelf ook uit een groep doorgestuurd.
    We kunnen helaas nog zeker niet juichen dat alles voorbij is.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gaat het goed met je?
    Misschien wat minder zuur doen en ik voel me zeker niet genaaid hoor.
    Ik heb mijn pas namelijk nog steeds nodig om naar het buitenland te kunnen reizen en als straks in oktober de cijfers weer gaan oplopen of een andere variant dan komt die echt wel weer tevoorschijn en ben ik toch wel blij dat ik hem heb.
    Die vaccinaties voor mezelf vind ik echt niet zo heel spannend.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    tegen oktober is hij allang weer verlopen, dus dan moet je toch opnieuw…. En ik kan het echt niet helpen, maar ik blijf het bizar vonden dat mensen zich laten vaccineren om op vakantie te kunnen

Emma1995, Eefje00, Nikki23 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Ik snap gewoon niet zo goed waarom je zo’n uitgesproken mening hebt op wat anderen doen, juist terwijl je zelf iets doet waar je je in het begin vaker op hebt afgereageerd. Niet iedereen maakt dezelfde keuzes. De één heeft of gebruikt geen qr code, de andere enkel in nood, weer een ander wanneer het uitkomt en er zijn er dus ook die zich laten vaccineren en boosteren om de qr code te blijven behouden voor bv een vakantie.

Edr89 vindt dit leuk.
  8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Niet alleen via de EU kan je van je laten horen; ook de Tweedekamer vraagt om feedback in de vorm van een Burgerconsultatie.

Wederom een BELANGRIJKE CALL TO ACTION!

De Europese Unie neemt beslissingen over belangrijke thema’s, die ook invloed hebben op de levens van mensen in Nederland. Tijdens de Conferentie over de toekomst van Europa kunnen we laten weten wat we belangrijk vinden.

In de Tweede Kamer heeft de commissie Europese Zaken drie rapporteurs aangesteld voor de Conferentie over de toekomst van Europa. Dit zijn de Kamerleden Roelien Kamminga (VVD), Sjoerd Sjoerdsma (D66) en Mustafa Amhaouch (CDA). Rapporteurs zijn Kamerleden die van de Kamer de opdracht krijgen om informatie te verzamelen over bepaalde thema's.

De drie rapporteurs organiseren een burgerconsultatie waar iedereen aan mee kan doen, om te weten wat de verschillende standpunten zijn over de toekomst van de EU.

Laat massaal van je horen via: https://www.tweedekamer.nl/burgerconsultatie-toekomst-van-europa

9. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    sannever, Nikki23, FreeRose en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ja walgelijk!!
    Ik heb geen idee op wie ik wel moet stemmen. Uiteindelijk dansen alle muppets naar de pijpen van het WEF.

Liliane92 vindt dit leuk.
  11. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

We stemmen voor de bühne, alles is allang bepaald.

12. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ja precies. En anders wordt alles wel vervalst.

13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na dit hele gezeik met corona stem ik blanco! Heb geen vertrouwen meer in de verkiezingen. Daarnaast de partijen waar ik qua corona uitspraken wel mee eens ben, hebben weer andere zaken (buiten corona) waar ik het absoluut niet mee eens ben.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ga stemmen op een lokale partij. Helaas woon ik in een nogal uitgestrekte gemeente met een stuk of zes dorpen, dus lang niet alle punten op het programma vind ik relevant of ben ik het mee eens. Maar vooral bij de gemeenteraadsverkiezingen vind ik dat een lokale partij veel beter het lokale belang dient dan een landelijke die zich toch in grote lijnen gebonden ziet aan de landelijke idealen.

15. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Liedx vindt dit leuk.
  16. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    K denk ik ook. Normaal gesproken stemde ik op de Christenunie maar ik weet van de nummer 1 en 3 in de lijst dat ze erg pro-vaccinatie zijn. En over de landelijke acties van de CU ben ik al helemaal niet te spreken.
    Dus even de plaatselijke partijen bekijken.

Kun je het beste stemmen op een plaatselijke partij, blanco of niet stemmen?

17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral ook kijken naar niet Corona gerelateerde punten die jij belangrijk vindt in jou gemeente. Zou mijn stem echt niet van Corona laten afhangen

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Blanco en niet stemmen vind ik echt nutteloos. De enige manier waarop je iets kunt bereiken is door wel te stemmen en te laten horen wat jij belangrijk vindt. En ja, 1 stem is maar 1 stem. Maar die moet je wel gebruiken, vind ik persoonlijk.

En idd ook kijken naar niet corona-gerelateerde zaken. Ik ben totaal afgeknapt op de grote landelijke partijen vanwege o.a. hun coronabeleid, maar plaatselijk kun je beter letten op andere zaken. Wat wel een beetje meespeelt is of ik weet of bepaalde partijen erg achter die QR code stonden of juist niet van plan waren om te handhaven (zou ik hier trouwens niet weten hoor). Maar op de lange termijn zijn allerlei andere zaken nog belangrijker. Bijv. of die grote snelweg in jouw achtertuin moet komen, wat ze voor de jeugd/jongeren willen doen, hoe ze in milieuzaken staan etc. Want dat heeft direct invloed op jouw dagelijks leven. Eigenlijk zijn gemeenteraadsverkiezingen wat dat betreft nog belangrijker dan landelijke verkiezingen, denk ik soms.

Emma1995, Nellie4, Edr89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Precies. Ik heb toevallig gister eens gekeken naar de locale partijen en hun programma’s, er was eigenlijk maar weinig over Corona in te vinden. Maar wel belangrijke zaken zoals wat de plannen zijn rondom het bouwen van huizen, budget voor jeugdzorg, of er meer industrie mag komen vlak bij woningen.

20. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina