Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    En waarom spreek je dan degene niet aan die hiermee begon? Dan lijkt het toch allemaal niet erg genoeg (of is het überhaupt vergezocht)..

2. maliro

maliro Niet meer actief

Opmerkingen als "taters voor je hart" etc zoals ze hier in dit topic benoemd werden door iemand (die ik op negeerstand heb dus ook niet kan quoten) werden hier niet gebruikt als uitdrukking. En als je zelf al meerdere keren gereanimeerd bent en regelmatig slechte ritmes hebt ligt het gevoelig. Maar blijkbaar mag je dat niet benoemen. Prima, ik ga wel weer weg.

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Dat mag je wel benoemen, dat is het punt niet. Het gaat erom dat je iemand quote en erop aanspreekt die er niet mee begon. Dat is gewoon niet helemaal fair.

flothe vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Je benoemt wat je wil maar maak het niet iets persoonlijk. Ze heeft het niet over uw hart.

flothe vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier vragen wij de patiënt ook om een mondkapje te dragen. Dit advies komt vanuit de LHV. Sws als we binnen de 1,5 meter moeten werken. We hebben toch te maken met een kwetsbare groep. Ik ben benieuwd of dit binnenkort komt te vervallen.

6. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb er meerdere gelezen idd. Jij koppelt het vervolgens (of stelt de vraag) of in het van de ene wel accepteer vanwege diens mening en van de ander niet? Ik geef eerlijk toe ik niet alles in dit topic heb terug gelezen, shoot me.
    Volgens @Neuzeke moet ik het niet persoonlijk opvatten , prima. Het ligt idd gevoelig bij mij en niet zonder reden.

In zijn algemeenheid vind ik het sowieso bijzonder. Schelden met ziektes doen we niet (en terecht hoor), dat wordt gezien als asociaal los van de vraag of de schelder echt iemand die ziekte toewenst. Nu vertel ik hier wat mij irriteert en ik moet het vooral niet persoonlijk maken. Ik heb een ziekte waarbij ik me letterlijk dood kan schrikken, dood kan lachen etc. Mijn dochter heeft dit ook. Maar als ik aangeeft dat ik dit soort opmerkingen niet prettig vind ben ik blijkbaar de overgevoelige persoon. Had het over een andere ziekte gegaan waren de reacties heel anders geweest.
    Maar goed, laten we overgaan tot de inhoud van dit topic.

7. maliro

maliro Niet meer actief

Ik was vandaag met dochter in het UMCG, daar moest ik ook een mondkapje op.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij doen de meeste ziekenhuizen dit wel. Er komen nu eenmaal kwetsbare mensen en het is ook gewoon vaak druk in een ziekenhuis.

Zoe123 en HappyRabbits vinden dit leuk.
  9. maliro

maliro Niet meer actief

Klopt, ik vind het ook niet gek.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Liedx vindt dit leuk.
  11. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Soms voelen mensen zich geroepen om 'de wappies' op hun plaats te zetten. Vaak hebben die betreffende personen het zelf ook niet helemaal op een rijtje in de bovenkamer. Negeren blijkt vaak de beste optie.

Wish05, Mammavan5, Cin85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Is dit een grap?

En zo nee: … o_Oo_O

13. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Dank voor je enorm scherpe analyse, knap hoor! :thumup:

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik maakte geen grapje, maar ik had niet moeten reageren. Het was niet mijn bedoeling om deze discussie die eindelijk was gestopt weer op rakelen.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    In de oorspronkelijke post wordt opgeroepen het betreffende krantje te gaan lezen.
    @flothe reageerde daarop met een waarschuwing dat de inhoud ervan waarschijnlijk desinformatie bevat.

Ik ken het krantje niet. Dus ga niet inhoudelijk in op de welles nietes discussie of het ook werkelijk zo is. Wel ben ik van mening dat we met ons allen zeer alert moeten blijven op wat er wel of niet waar is. Of gebaseerd op feiten.

Zoe123 en flothe vinden dit leuk.
  16. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Wat grappig om de diehard meelezers hier weer eens los te zien gaan..
    Corona is voorbij hoor.

Mamafiets vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    En alle maatregelen eraf :D
    Dus nu komen "we" even 'zie je wel ' zeggen :D

Maar de discussie mbt desinformatie is actueler dan ooit:| Beide kanten op.

18. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
  19. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    #1819 Liedx, 16 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2022
    .

20. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Voor nu idd. Dat ‘zie je wel’ zou ik pas zeggen als er echt geen enkele maatregel meer zal zijn en/of in de zogenaamde ijskast zit.
    Voor ons is Corona echt voorbij. Hier in huis testen we niet meer en blijven we niet thuis met een verkoudheid. Zoon zit nu met een verkoudheid op school, 8 weken na zijn positieve test. De laatste hier is net uit deze quarantaine ellende en begint het riedeltje weer overnieuw zeker, stel dat hij positief test! Nee, ben er echt helemaal klaar mee. Hij heeft gewoon last van hooikoorts:thumup:

Edr89 en Luppy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina