Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik heb persoonlijk (en ik weet dat vele anderen er ook zo over denken) echt geen boodschap aan een "zie je wel". Ik sta nog steeds achter alles wat ik heb gezegd. We zijn er absoluut nog niet vanaf. Ijskast en gereedschapskist is sowieso geen definitieve nee. Daarnaast zien we op de achtergrond een sociaal krediet systeem opgetuigd worden, een europese vaccinatieplicht zodra de EU dat ook maar zou willen en komen de klimaatlockdowns eraan. The great reset loopt precies volgens plan. Voedseltekorten, onteigeningen, torenhoge prijzen, ga zo maar door.
    Dat de maatregelen eraf zijn, zie ik alleen als (zeer welkome!) pauze, helaas.

MariekeRox, Mammavan5, Anouk2005 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ook geen boodschap aan humor begrijp ik ;)

Great reset volgens plan.
    Tuurlijk. Oorlog is gewoon onderdeel van het plan natuurlijk. Dat hebben Poetin en Biden en de rest gewoon samen zo verzonnen. :rolleyes:

Je hoeft niet te reageren. Ik was gewoon wat luchtig aan het dollen. Heb geen zin in een eindeloze discussie over complottheorieën waar we toch niet uit komen.

Juul75 en Zxcvb vinden dit leuk.
  3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Je hebt mij niet horen zeggen dat de oorlog bewust gecreëerd is. Dat weet ik niet. Maar sowieso wordt er gebruik van gemaakt.
    Ik hoef niet te reageren inderdaad. Maar ik koos ervoor om dat wel te doen. Mag toch? Zeker in dit topic :)
    En ik heb zeker humor hoor. Maar "zie je wel" reacties vind ik heel kinderachtig en inderdaad niet grappig.

Mammavan5, Spectre, Wish05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat is er namelijk nu aan de hand? Er ligt in Genève een wetsvoorstel klaar dat hoogstwaarschijnlijk in mei van dit jaar door 194 ministers van Gezondheid getekend gaat worden, die van het advies – waar die 194 landen nu ook al voor buigen – een wettelijke verplichting zal maken. De landen die in mei 2022 deze wet gaan ondertekenen, verplichten zich tot het volgen van het advies van de WHO als er toevallig weer een pandemie uitbreekt of er een nieuwe variant van COVID ontdekt wordt en deze sluimerende toestand weer opvlamt. Dit is een belangrijke stap in de richting van een wereldregering waar landen afzonderlijk geen inspraak meer hebben. Niet alleen de burgers verliezen hun soevereiniteit, maar ook de landen zelf.
    Kortom, de vrijheid die we nu ervaren is een zeer relatieve vrijheid. We genieten deze vrijheid bij de gratie van de WHO, terwijl ze ondertussen hun wetgeving aan het aanscherpen zijn. Als de International Health Regulations niet langer een advies zijn maar de wet, dan staat niets meer in de weg om QR-codes of zelfs vaccinaties te verplichten. Dat wat twee jaar geleden nog werd afgedaan als een complottheorie grijnst je nu recht in het gezicht: een toekomst waar verplichte legitimatie en verplichte vaccinatie normaal zijn. Dit is wat de wetsvoorstellen van de EU, de Raad van Europa en de WHO laten zien. En het gekke is dat ze het niet eens proberen te verbergen. Alles wat ik hier zeg staat gewoon open en bloot op hun websites.
    En dan heb ik het nog niet eens over Klaus Schwab en het WEF gehad. Dan rijzen je haren pas echt te berge. Maar laten we ook genieten, zolang het nog kan. Biertje?
    * door Sanne Burger

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dan heb je wellicht de zelfspot gemist.

Met niet reageren bedoelde ik dat je niet verder inhoudelijk op mijn reactie op jouw reactie hoeft in te gaan. Iets wat ik nu verder ook niet ga doen. Ik vind het bullshit en jij niet. Verder gaan we hier toch niet mee komen. Dus even goede vrienden wat mij betreft.

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Helemaal prima hoor. We hoeven het niet eens te worden. Ik vind het wel gek dat ik niet zelf "mag" bepalen waar ik op reageer en waar niet op. Dat je dat tweemaal moet benadrukken. Ik voelde de behoefte om dat wel te doen, lijkt me niet gek op een forum en al helemaal niet in dit topic.

Liedx vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Mijn letterlijke tekst was 'je hoeft niet te reageren'. Dat betekent dus letterlijk dat je dag zelf mag bepalen.
    De reden dat ik dat schreef was dat er al vaak is benadrukt dat dit topic niet voor discussie is bedoeld. Ik wilde dus benadrukken dat het niet mijn bedoeling was een discussie op te starten.

8. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik snap dat je 'hoef' benadrukt en ik weet de betekenis ervan, maar als je NA een reactie van mij zegt dat ik niet hoef te reageren, achteraf dus, dan geeft dat toch sterk te denken dat ik niet had moeten reageren volgens jou. Omdat mijn reactie ongewenst was oid. Terwijl ik dat simpelweg wel belangrijk genoeg vond.
    Verder laat ik het er nu bij. Fijne dag! En ja, dat meen ik :)

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Je blijft het verkeerd interpreteren. Al mijn berichtjes vat je zuurder en negatiever op dan ik bedoel.
    Dat spijt me.
    Ik wilde alleen maar wat vrolijkheid zonder discussie. Is mislukt dus.
    Jij ook fijne dag verder.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je gelijk hebt en dat dit het was!

Maar ik ben te pessimistisch ingesteld denk ik, en ik vrees alweer voor de herfst. Tot die tijd geniet ik wel op en top van mijn vrijheid.
    Dus ik hoop dat je volgend jaar nog steeds kan zeggen dat je gelijk hebt.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Tsja de coronapas discussie blijft anders behoorlijk actueel.
    Voor buitenlandse reizen bedoel ik dan.
    Ik heb daar geen last van, maar maar mocht je bijv veel zakelijke reizen doen enz dan wel.

citroenrasp en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    De EU-verordening tegen versleutelde chats verschijnt eind maart.

"WhatsApp, Signal en alle andere chat- en messenger-apps zullen verplicht worden naar bestanden te zoeken op de smartphones van hun gebruikers.

In Rusland is veilige versleutelde communicatie nu het enige middel om censuur en repressie te omzeilen. Maar de VS en de EU bereiden al wetsvoorstellen voor die rechtstreeks gericht zijn op end-to-end encryptie van berichtendiensten zoals WhatsApp of Signal.

In de VS is de "EARN Information Technology Law", die onverenigbaar is met veilige encryptie, reeds door de Senate Judiciary Committee gekomen.

De EU-verordening, waarvan de goedkeuring meermaals is uitgesteld, treedt op 30 maart in werking. In de brief van Commissaris Ylva Johansson aan het EU-Parlement worden de eerste hoofdpunten van de geplande verordening opgesomd.

Het project wordt gelanceerd onder het mom van bezorgdheid om onze veiligheid en onder het mom van het identificeren van pedofielen die video's met kinderen uploaden naar verschillende boodschappers."

Een bron:
    http://fm4.orf.at/stories/3022719/

fm4.ORF.at (https://fm4.orf.at/stories/3022719/)
    EU-Verordnung gegen verschlüsselte Chats kommt Ende März
    WhatsApp, Signal en alle andere chat- en messengerprogramma's kunnen worden verplicht om gegevens op hun smartphones door te geven aan hun gebruikers.

13. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Wat ik mij afvraag : bij de apotheek en het ziekenhuis is een mondkapje verplicht. Vorige week in de apotheek geweest zonder een mondkapje, daar werd niks over gezegd.
    Volgende week moet zoontje naar de oogarts. In hoeverre kan een ziekenhuis het verplichten? De landelijke regels zijn toch geen mondkapje.
    Zoontje hoeft sowieso niet maar ik wel en vind het gewoon ondingen.
    Wat nu als ik het niet opdoe?

14. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/mondkapjes/huisarts-en-andere-medische-beroepen

Huisartsen, zorginstellingen etc. mogen dit zelf bepalen. Dus een ziekenhuis kan het verplichten, wat terecht is gezien de kwetsbare populatie die daar rondloopt.

Zuul, Neuzeke en Zoe123 vinden dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Geen idee, hier in het ziekenhuis is het ook nog 'verplicht', maar er zijn steeds meer mensen zonder en het kan mij ook echt niet boeien of mijn patiënten ze wel of niet op hebben.

16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Bij onze apotheek is het niet verplicht hoor. Het personeel loopt ook zonder.
    Hier in het ziekenhuis moet het wel, moest er laatst ook zijn maar zodra ik in de spreekkamer was meteen afgezet. De arts droeg er wel 1, ook tijdens het gesprek:rolleyes:, maar zei er niks van. Toen ik terugging heb ik ‘m onder mijn kin gehangen. Niemand zei er wat van. Maar dat zal per ziekenhuis verschillen denk ik.

17. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Ik snap dat er kwetsbare mensen komen maar deze kwetsbaren (val ik ook onder) komen ook bv in een winkel etc etc. Dus daar kunnen ze het net zo goed oplopen. Dus dan vraag ik mij het nut af. En hoelang blijft dit dan? Corona kan er nog wel jaren zijn.

18. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    De kwetsbaren die ik ken, met maligniteiten of een transplantaat, komen dus juist NIET in winkels etc. En dus wel in het ziekenhuis omdat dat soms niet anders kan. Die zullen misschien nog wel heel lang extra voorzichtig moeten zijn; niemand weet natuurlijk hoe het precies gaat lopen en hoe de varianten, de vaccins en de medicatie voor de behandeling van covid-19 zich ontwikkelen. Kleine moeite om dan even je mondkapje op te zetten voor hen toch?

Zara75, Elsss, Zxcvb en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    In het ziekenhuis waar ik werk is het verplicht en dat zal voorlopig nog wel zo blijven denk ik

Deel Deze Pagina