Ik kan dat niet vinden. Als ik Google op WHO verplichte vaccinatie kan ik alleen vinden dat de WHO op 7 december 2021 heeft gezegd dat je voorzichtig moet zijn met vaccinatie verplicht stellen en alleen als uiterste redmiddel. Ik vind het zorgwekkend als de WHO en voorstel dieet om dit verplicht te steken. Kun je me de link geven waar hierboven naar verwezen wordt? Ik dacht namelijk dat de WHO helemaal geen wetsvoorstellen kan maken omdat het geen land is, en dat het invoeren van een wet door alle parlementen van landen goedgekeurd moet worden. Zou wel zorgelijk zijn als landen per mei iets kunnen ondertekenden dat een door de grondwet gegarandeerd grondrecht afschaft. Ik dacht dat je daar in Nederland en grondwetswijziging voor moest doen.
Volgens mij is het ook niet zo dat er direct nadat dat agreement is ondertekend, een vaccinatieverplichting ontstaat. Er staat alleen in dat de landen die het ondertekenen, daarmee afspreken dat ze zich zullen houden aan adviezen van de WHO. En als de WHO dan in de toekomst bij een nieuwe plandemie gaat adviseren dat mensen zich moeten laten vaccineren, dan is het daarmee veel makkelijker om vaccinatie voor de burgers daadwerkelijk te verplichten. Het is niet gezegd dat het ooit gaat gebeuren, maar de deur staat er wel wagenwijd voor open. En gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden snap ik wel dat mensen hier tegen in opstand willen komen. Ik wil ook niet dat een of andere grote internationale organisatie, waar je niet over kunt stemmen, die niet verkozen worden of weggestemd kunnen worden, mag gaan beslissen wat er hier in Nederland wel of niet verplicht wordt. Ik ben helemaal niet zo'n complotdenker, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat met alle strapatsen van Canada, Australie en Oostenrijk nog vers in het geheugen, je hier wel een complotdenker van gaat worden. Om eerlijk te zijn krijg ik er ook de kriebels van. Ik wil zo niet denken, ik kan me ook ontzettend slecht voorstellen dat zoveel landen, met zoveel meningen en achtergronden, heel doelbewust naar een wereldregering toewerken. Maar ergens jeukt het en ben ik toch achterdochtiger dan vroeger als ik dit soort berichten lees, of ze misschien toch niet, hoe onwaarschijnlijk, ongeloofwaardig en onaangenaam ook, ergens misschien een beetje waar zouden kunnen zijn.
Sorry ik heb even heel weinig energie om te reageren en vond dat Luppy het mooi uitgelegd had. Na het tekenen krijgt de WHO het voor het zeggen. Als door hun bepaald wordt dat er een vaccinatieplicht komt dan kan onze regering hoog of laag springen maar daar hebben ze niks meer over te zeggen. De WHO is erg pro-vaccinatie en de Melinda en Bill Gates Foundation heeft een grote vinger in de pap daar. Mocht ik nog een goede (en betrouwbare) link tegenkomen dan plaats ik dit hier.
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen, gaat niet over corona maar wel vaccinatie. Mijn kinderen heb ik niet laten vaccineren tegen corona. Nu kreeg ik voor mijn oudste een oproep voor de HPV vaccinatie. Zijn er nog meer die dat gekregen hebben? Meisjes kregen hem al, jongens is nog vrij nieuw begreep ik. Ik weet dat er veel meisjes zijn die echt ziek zijn geweest van die prik. Maar ik weet niet zo goed wat te doen...
Ik heb hier voor de oudste de brief ook gekregen. (Ook van 2012) hier hebben we besloten er over 2 jaar nogmaals naar te kijken. Voor nu vinden we het nog te vroeg en ik verwacht van mijn bijna 10 jarige niet dat ze in de tussentijd sexueel actief zal gaan worden. Een aantal Klasgenoten hebben hem wel gehaald en hadden alleen wat spierpijn. Niet meer dan met de laatste vaccinaties van vorig jaar. (9 jaarsprik)
Ik heb ze ook liggen voor mijn jongens van 13 en 15. Hoewel ik altijd het RVP heb gevolgd twijfel ik nu wel over deze. Voor mij is dit nieuw, ik dacht dat de HPV prik alleen voor meisjes was en ik vind het apart dat het nu ineens ook voor jongens is. En ik ben ook een van die ouders die na alle dwang rondom de coronaprik wat argwanend tegenover andere vaccinaties is geworden. Dus we kijken het nog even aan en denken er nog eens over na.
Als aanvulling: ook voor mijn zoon twijfel ik geen moment. Hij krijgt de HPV vaccinatie ook. Alleen ws niet met zn 10 jaar al, dat vind ik wel wat onnodig. Ik ben zeer kritisch tov de corona vaccinatie, lees= tegen. Maar over de "gewone" vaccinaties totaal niet. Alle andere prikken van het rvp hebben mijn kinderen ook gekregen. Wel in een trager tempo en 1 prik per keer ipv 2, maar ze hebben alles gekregen.
De reden dat eerst alleen meisjes hem kregen was omdat gedacht werd dat HPV alleen baarmoederhalskanker xou veroorzaken. Inmiddels is bekend dat het ook teelbalkanker kan veroorzaken en ik geloof nog enkele andere vormen van kanker. Dus daarom nu ook voor jongens. Mijn zoon is 13 en krijgt hem in de volgende ronde. Persoonlijk vind ik deze wel een erg belangrijke. Liever nu 1 dagje niet lekker dan later hogere kans op kanker. Wat betreft de vergelijking met coronavaccins. Met HPV vaccin is al veel langer ervaring en er zijn geen schadelijke effecten gevonden. Ook iscde techniek nog gewoon de ouderwetse waarvan al lang en breed bekend is dat deze veilig is.
Wat vroeg zeg. Wij hebben de brief nog niet gehad trouwens. Maar de 9 jaar prik staat haar nog goed bij dus dat word later of niet. Dus ook de twijfel doen of niet, neigen heel erg naar niet en dan met 15jr of eerder je weet niet hoe ze over sex denkt tegen die tijd, maar aan haar overlaten. Ik zelf ben de das ontsprongen en heb geen HPV virus dus dat is fijn. Dus ja dochter gaat dan de keus krijgen.
Houd er rekening mee dat boven de 15 jaar 3 prikken worden gegeven ipv 2. Dus in dat opzicht zou ik juist niet wachten tot 15, maar bijv met 14 jaar. En dat je geen seks hoeft om besmet te raken. Maar 'seksueel handelen '. Dus kan sl overgedragen worden met 'gefriemel in het broekje ' (zie ik trouwens mijn 13-jarige voorlopig ook nog niet doen).
Wat je moet doen is de afweging maken tussen enerzijds mogelijk wat milde bijwerkingen van een vaccinatie (zie https://rijksvaccinatieprogramma.nl/sites/default/files/2022-01/brochure%20HPVvaccinatie%20TG_DEF.pdf) en anderzijds kans op een maligniteit met helaas ook kans op sterfte. Laat je vooral goed informeren door mensen die ervoor geleerd hebben. Een of enkele dagen ziek door een vaccinatie lijkt me persoonlijk te overzien voor je dochter!
Zat me net af te vragen (even zijspoortje) . Ik heb hier nog mijn uitnodiging voor het uitstrijkje (geen zin in ). Krijgen meisjes die gevaccineerd tegen HPV deze onderzoeken ook?
Geen idee. En je kan ook zelf testen miss prettiger als de huisarts. Al moet je daar we, weer heen als de test mislukt of slechte uitslag. Ik vond het mee vallen, niet uitstellen maar doen..
Ja ik weet het. Zie er gewoon altijd tegenop. Mss toch weer zelf doen. Vroeg me gewoon even af of het ook gedaan word bij gevaccineerden. Maar de meiden die hem gehad hebben zijn allemaal nog jong nu natuurlijk. Of zou je 'm nu nog kunnen halen als volwassene? Heeft dat zin? En wat is eigenlijk de kans om nog hpv op te lopen als je al 20 jaar monogaam leeft? Vorige uitstrijkje was goed. Of kan het ook mis zijn als je bijvoorbeeld 10 jaar ervoor hpv had? (Ok... ik verwacht niet dat jij hier antwoorden op hebt. Maar als het eenmaal begint te draaien daarboven dan komen de vragen los . Ik zal ze eens met de huisarts bespreken)
Ik had vorig jaar mijn eerste uitnodiging, zag er ook erg tegenop maar tegelijkertijd vond ik het wel belangrijk dus eigenlijk direct een afspraak gemaakt. Zo'n zelftest vertrouw ik (persoonlijk) dan niet helemaal dus ben blij dat ik geweest ben! Denk dat je ondanks hpv vaccin nog wel zo'n oproep voor een uitstrijkje krijgt later.