Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Over het reflecteren? Of over wat wij wappies denken dat 'ze' met ons voor hebben? Welke vraag bedoel je?
     
  2. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Als het je niet lukt om mijn vraag te ontcijferen (hint: er staat een vraagteken achter) omdat je te druk bent met Calimero spelen, dan niet. Dan houdt de “conversatie” hier op :thumup:
     
  3. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    De vraag over het reflecteren op jouw posts heb ik op de laatste pagina al beantwoord, zie bijlage. En ik heb daar eigenlijk verder niets aan toe te voegen, gezien de toon van jouw posts hier.

    Ik heb in het verleden overigens meermalen excuses aangeboden/uitleg gegeven aan individuen, waar de situatie zich voordeed. En vice versa ook trouwens.
    In jouw geval heb ik daar tot op heden nog niet de behoefte toe gevoeld. Misschien moet je zelf ook eens je eigen posts nalezen?
     
  4. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Dat noem ik geen antwoord, en getuigt absoluut niet van zelf reflectie.

    Wat ik vraag is te reflecteren op je uitspraken; je gaat eerst lopen miepen over dat bepaalde mensen uitspraken doen en dat dat echt niet kan, terwijl je dat zelf net zo goed doet.

    Volgens mij heb ik die vraag in een prima post geschreven, waar je vervolgens onaardig op antwoordt.
     
  5. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Sorry, hier houdt het wat mij betreft op. Je bent vermoeiender dan mijn 11 jarige zoon die continu op me in loopt te tateren. Zet me op negeer, doe ik hetzelfde. See you in the afterlife (but hopefully not)...
     
    MariekeRox vindt dit leuk.
  6. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Wat kinderachtig :roflmao:.. en ook een beetje zielig.
     
  7. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Maar goed, lekker rustig.. :thumup:
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Ik las net dat het Europees parlement met 432 stemmen voor en slechts 130 stemmen tegen het coronapaspoort heeft verlengd met een jaar tot juni 2023.
    Als zo’n overgrote meerderheid voor is…. Daar voel ik me heel naar bij. Ik kan het niet goed omschrijven maar het idee dat driekwart van de EU inwoners het blijkbaar prima vindt dat mensen die zich niet willen laten vaccineren tegen Corona straks nog steedsniet mogen reizen vind ik echt naar. En nu is het alleen maar niet reizen. Als in de herfst iedereen weer verkouden wordt, mogen we ook niet meer naar restaurants, sporten etc., want geen coronapas. En dat vindt het grote merendeel van de EU blijkbaar een goed plan. Ik hoopte echt dat iedereen langzamerhand weer wat bij zinnen zou zijn gekomen.

    ik heb ookmijn mening gegeven op die burgerraadpleging en kon daarbij ook meningen van anderen lezen. Niemand schreef: ja laten we die pas in stand houden, zo’n goed werkzaam en handig instrument moet je zeker blijven gebruiken. Dus wat wordt er dan met zo’n raadpleging gedaan, vraag ik me af?
     
    MariekeRox, Liedx, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Probleem met dit soort raadplegingen (en ook met bijvoorbeeld referenda) is dat vooral de tegenstanders zich laten horen. Ik schreef ergens anders al eerder dat de meeste mensen ‘gewoon’ meegaan in de regelgeving, die zien geen problemen. Voor de anti-groep lijkt het alsof deze mensen dan oogkleppen voor hebben, maar dat is ook slechts een mening. Feit blijft dat de meerderheid (die dus geen problemen ziet), zich niet laat horen, want waarom zou je als je het ermee eens bent?
    Je ziet dus voornamelijk de tegenstanders aan het woord en dat lijken er dan in verhouding meteen heel veel (het zullen er ook echt niet weinig zijn, maar wel in verhouding tot ‘de rest’).
     
  10. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Zonder op de inhoud in te gaan; klopt, dit is een vorm van bias. Je hier bewust van zijn is belangrijk bij het interpreteren van bijvoorbeeld dit soort raadplegingen.
     
  11. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Weet niet of deze petitie al gedeeld is en of het zin heeft maar niet geschoten is altijd mis….
    https://petities.fvd.nl/
     
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Dat zal inderdaad wel. Maar feit blijftdat 3/4 van de mensen blijkbaar het prima vindt om zo’n vaccinatiepaspoort in te voeren en door te blijven zetten terwijl er amper meer wat aan de hand is. En terwijl dat betekent dat in de EU miljoenen mensen juist het vrij reizen onmogelijk wordt gemaakt, hoewel het wordt gebracht als een manier om vrij verkeer van personen te kunnen blijven houden.
     
    Liedx, SAARC, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    En feit blijft dat de dames in dit topic alles hier aanpakken om me aan te vallen. Als je nou eens goed leest zie je staan: “zonder op de inhoud in te gaan”. Ik bemoei me niet met de inhoud van je post, ik benoem en beaam alleen de bias die een peiling op kan leveren, dus je hoeft niet zo overdreven te reageren.
     
  14. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Want @HappyRabbits zegt in feite hetzelfde als ik (ik beaam alleen wat ze schrijft), maar krijgt niet zo’n overdreven post als reactie. Vind ik zelf wat hypocriet.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Misschien omdat de antwoorden mensen zoals jij toch niet aanstaan en direct naar beneden worden gehaald. Het is een keer klaar he :| heb daar helemaal geen zin meer in om daar verder op te antwoorden, ik kan mijn tijd wel beter besteden.
     
    Liedx, SAARC, Loufoque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Hoe weet je dat nou? Ik heb nog nooit een antwoord gekregen van jullie en daar dus ook niet op kunnen reageren :roflmao: En dat is het hele probleem van deze groep; van alles roepen, geen vragen beantwoorden en mensen met kritiek aanvallen zonder degelijke argumentatie of bronnen. Lekker makkelijk.

    En als je je tijd beter kan besteden, doe dat dan ook. Nogal een loze opmerking als je hier toch gaat lopen posten :thumup:
     
  17. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik hoop dat je in real life op een andere toon tegen mensen spreekt zeg.
    Je komt dit topic een paar maanden geleden plots binnenvallen met een hoop ‘kabaal’. Het beheer wordt er meteen bij geroepen… Je bent hier alleen maar de boel aan het bestieren en het moet me van het hart dat dit me behoorlijk irriteert. Ik zet je in elk geval op de negeerstand en dat heb ik nog niet eerder bij iemand gedaan…
     
    Maryelle, MariekeRox, Hanneke en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Hoe gaat het trouwens met iedereen hier? Hebben jullie dat gevoel ook? Dat je, hoe verder de tijd verstrijkt, nog meer achter de keuze staat niet te vaccineren?
    Ik ben er echt zo blij om dat ik me niet heb laten manipuleren/chanteren.
    Ik vrees alleen dat de dwang/ drang over een poosje weer zal terugkeren. Maar voor nu geniet ik extra en bewust van mijn vrijheid.
     
    Maryelle, MariekeRox, Liedx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Ik hoop dat je in real life niet iedereen die kritisch is (en dat blijft ondanks dat iedereen diegene aanvalt) zomaar gaat negeren omdat het je allemaal niet aanstaat en niet eens in staat bent een fatsoenlijk antwoord te fabriceren. Om vervolgens in de Calimero modus te duiken. Dat je het over “binnenvallen” hebt spreekt ook boekdelen..
     
  20. Clairemin

    Clairemin Actief lid

    6 mrt 2022
    127
    221
    43
    Vrouw
    Maar er is toch wel verwezen naar bronnen en argumenten? Wellicht niet direct als reactie op jouw vraag, maar neem de topic eens door, en dan zal je het zien (tenminste in mijn ogen). Ook in de topics over coronanieuws wordt er dikwijls verwezen.
    Los van de wijze van communicatie over en weer begrijp ik niet zo goed waarom je aangeeft dat er niet inhoudelijk is gereageerd.
     
    Spectre en Liedx vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina