Wie laat zich niet vaccineren 2.0 - deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Ik snap niet zo goed wat je doet in dit topic. Deze groep is aangemaakt voor leden die ongevaccineerd zijn. Een fijn plekje om met elkaar te praten over de moeilijkheden waar we tegenaan lopen en ervaringen te delen.
    Prima als daar anderen mee komen praten (graag zelfs, erg gezellig) maar als je alleen hier komt om te rellen ben je duidelijk hier niet op de juiste plek.
    We zijn het niet aan jou verschuldigd om dingen uit te leggen. We hoeven niet perse antwoord te geven op je vragen. Helemaal niet als de toon van een post niet positief en nogal denigrerend is.
     
  2. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Ja precies. Het wordt steeds duidelijker uit onderzoeken dat de vaccinatie schadelijk is. Zoveel mensen hebben blijvende schade eraan ondervonden of kunnen het niet meer navertellen.
    Ik ben enorm dankbaar dat mijn ogen op tijd zijn geopend, dat het vanaf het begin niet goed voelde.
    Fijn dat je zo geniet van te vrijheid! Ik hoop dat je er nog heel lang van kunt genieten!
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik ben dan wel gevaccineerd uiteindelijk, (schaam me er niet voor om het te zeggen) maar heb nooit achter de maatregelen gestaan. Het was een lastige keuze en kan niet zeggen dat ik er 100% achter stond, maar voor dat moment zag ik geen andere optie...
    Nu zitten we al bijna een halfjaar in een lastige situatie ivm gezondheidsproblemen met mijn man en overmatige stress bij mij, dusja na 2 klote jaren kan dit er ook nog wel bij...
    In de periode dat alles juist weer kan, zitten wij alsnog aan huis gebonden en dat voelt best zwaar... de hoop is dat hij snel geholpen kan worden zodat wij ook nog even kunnen profiteren van deze tijd, waarin alles weer kan zonder allerlei maatregelen.
     
    Nikki23, Liedx en Loufoque vinden dit leuk.
  4. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Knuffel voor jou. Zo rot :(

    Heeft hij een afspraak staan om geholpen te worden of duurt dat nog een tijd?
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Deze week gesprek over welke behandeling ze kunnen doen dus ben benieuwd.. Komt goed.
     
  6. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    #1926 Liliane92, 8 mei 2022
    Laatst bewerkt: 8 mei 2022
    Ik denk dat dit eigenlijk voor Nederland niet het geval is. Als je kijkt naar de cijfers zie je dat de animo voor de booster sterk gedaald is na de eerste vaccinatierondes. De jongere gezonde generatie laat zich enkel vaccineren om te kunnen reizen, en eerder om weer deel te kunnen nemen aan het sociale leven. Overigens heb ik zeer veel gevaccineerde mensen in mijn omgeving die echt niet achter de coronapas stonden. Ik kwam een enkeling tegen die het wel prima vond.

    En met de huidige stand van zaken qua informatie kunnen we toch wel concluderen dat die vaccinatie/booster niets bijdraagt aan de verspreiding, dus waarom deze wet dan inzetten en verlengen? In mijn omgeving kreeg iedereen gewoon corona, gevaccineerd, geboosterd of niet. Wat mij betreft slaat de verlenging dus nergens op.
     
    maliro, Nellie4, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw

    Sterkte @Spectre. Ik hoop ook dat je man snel geholpen kan worden. Wat een nare situatie. :(
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Sterkte!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Heel veel succes met het gesprek! Ik hoop dat ze hem snel kunnen helpen.

    En jij hoort hier natuurlijk ook helemaal bij!!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Ik ben geïnteresseerd in de bronnen die de dames hier gebruiken voor bepaalde statements die worden gemaakt. Her en der strooien met bronnen..? Wellicht is dat gebeurd. Maar dat is niet hetzelfde als uitleggen, met bronnen, hoe je tot een statement komt.

    Ik zie nu bijvoorbeeld geschreven: "Het wordt steeds duidelijker uit onderzoeken dat de vaccinatie schadelijk is. Zoveel mensen hebben blijvende schade eraan ondervonden of kunnen het niet meer navertellen". Ik ken geen wetenschappelijke onderzoeken die dit hebben aangetoond en wil daarom graag weten waar deze informatie vandaan komt. En ik begrijp oprecht niet dat het zo ingewikkeld blijkt te zijn om daar antwoorden op te krijgen.
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ik ben niet degene die met onderzoeken zonder bronvermelding kwam, maar bijgaand twee bronnen die ik zo snel even tegenkwam.

    Ze zijn er wel, maar je hoort er weinig over.

    Deze komt van een Duitse staatsomroep Mitteldeutscher Rundfunk:

    https://www.mdr.de/nachrichten/deutschland/panorama/corona-impfung-nebenwirkungen-impfschaeden-100.html

    en een hele lange lijst van studies, verzameld op een misschien wat obscure site, maar met links naar echte wetenschappelijke sites:
    https://palexander.substack.com/p/-1000-studies-over-one-thousand-scientific?r=qvgut&s=r&utm_campaign=post&utm_medium=email
     
  12. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    En bijvoorbeeld deze:

    https://www.tagblatt.de/Nachrichten/Brief-der-Krankenkasse-BKK-ProVita-an-das-Paul-Ehrlich-Institut-536277.html

    Er zijn zo ontzettend veel artikelen te vinden als je op de juiste sites kijkt.
    Helemaal via Telegram, waar geen censuur is.
     
  13. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Moest even denken hoe ik hier op ging reageren.

    Het klopt zeker dat er negatieve wetenschappelijke artikelen zijn gepubliceerd. Dus het is vrij makkelijk daar een opsomming van te maken en die te publiceren op een website als je tegen vaccineren bent, om zo anderen te doen laten geloven dat vaccineren slecht zou zijn.

    De allerbelangrijkste stap wordt dan echter overgeslagen; interpretatie van de tsunami aan COVID-19 artikelen. Lees hiervoor dit artikel (voorzitter NWO): https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/column/kwaliteit-of-kwantiteit.htm

    Als je het dus wilt geloven, dan kom je op dit soort sites (informatie fuik) die je mening bevestigen.

    Wetenschap is lastig te interpreten, je moet er ervaring mee hebben en er veel mee/aan werken. Ik durf te wedden dat de meesten (of niemand?) in dit topic niet in de wetenschap werken (en ja, ik heb dat wel, ik doe momenteel onderzoek).

    Mensen die ervoor hebben geleerd en echte wetenschap bedrijven hebben uit de data kunnen halen dat, in ieder geval de afgelopen tijd, vaccineren opweegt tegen evt. neveneffecten. Als jullie lekker door willen gaan met jullie clubje, prima, maar hopelijk met iets minder Calimero allure, er is een zeer legitieme reden dat jullie bekritiseerd worden en hier (of elders) af en toe een tegengeluid wordt gegeven.

    Mijn laatste post hier (laat jullie voor de hand liggende reacties maar zitten, daar hebben jullie tenslotte geen tijd voor en een aantal heeft me gelukkig toch al geblokt), zuigt eigenlijk best veel energie als ik de posts hier iedere keer weer lees… :rolleyes:
     
  14. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
  15. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Sterkte. Hopelijk kan hij snel geholpen worden. Knuffel voor jullie.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ja echt wel. Mijn schoonmoeder werd laatst onwel en was even met de ambulance meegeweest ter controle (gelukkig waarschijnlijk flauwgevallen) en toen noemde ze tegen de ambulancebroeder (die destijds vaak mijn schoonvader heeft opgehaald) dat ze met mijn man op gesprek waren geweest op de afdeling waar mijn schoonvader altijd kwam in het ziekenhuis om nog wat dingen te bespreken, waaronder zijn coronavaccinaties en onze ideeën en ervaringen hierover.
    De ambulancebroeder schoot mijn man nog even aan (hij reed achter de ambulance aan) en zei tegen hem als je er nog eens over wilt praten, kon hij wel eens langskomen ofzo. Op de ambulance maakten ze ook rare dingen mee mbt vaccinaties. Voor ons is alles inmiddels overduidelijk.
    Als ze mij of m’n kinderen een vaccin willen geven zullen ze me vast moeten binden. Vrijwillig zal ik er nooit aan meewerken. Ik heb te veel gehoord en gelezen inmiddels.
     
  17. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Echt heel erg dat China zijn eigen volk in gijzeling neemt. Te gek voor woorden en bizar dat ze zo weinig tegengas krijgen van andere landen. Dit zouden we toch niet moeten pikken...
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ja echt bizar daar in Shanghai. Ik volg een paar expats op Twitter die daar wonen en had al meer van dit soort berichten gelezen.

    Nog even voor flotje ook al lees je hier niet meer: ik neem al die publicaties ook wel met een pakje zout, want ik weet dat je onderzoeken altijd op een door jou gewenste manier kunt presenteren of interpreteren.
    Maar tegelijk zijn die onderzoeken er wel. En tegelijk heb ik in twee weken tijd van nabij meegemaakt dat een kerngezonde man ineens binnen een paar uur dood is met een hersenbloeding, een ander valt eveneens in een paar tellen dood neer met een hartaanval en een vrouw krijgt zo’n myocardinfarct. Die laatste twee waren overigens heel fanatiek provaxxer. Daarnaast in diezelfde periode twee mensen die zomaar ineens terminale kanker blijken te hebben en eentje die ervan hersteld was en het nu ineens massaal en uitgezaaid weer terug heeft.

    Ik vind dat toch opvallend en als je dan de onderzoeken leest waaruit blijkt dat dit allemaal wel gelinkt kan worden aan die vaccins, vind ik dat eng. Zelfs de fabrikanten zelf hebben aangegeven dat dit bijwerkingen kunnen zijn.

    Ik hoop echt dat het allemaal toeval is en we verder allemaal nog lang en gelukkig leven zonder Corona, maar ik word er wel een beetje sceptisch van. En ergens ben ik een beetje opgelucht dat ik niet gevaccineerd ben en dat ik zelfs al krijg ik een hartinfarct of kanker, ik in elk geval weet dat het dáárvan niet komt.
     
  19. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Klopt, ik snap echt dat dat beangstigend is en dat je dan toch gaat twijfelen als je die onderzoeken leest. Maar zoals ik al zei en in het artikel te lezen is; momenteel zijn er >200.000 artikelen verschenen over COVID-19 en is het extreem lastig je door de wir-war aan informatie een weg te banen (ook omdat een deel niet goed reproduceerbaar blijkt te zijn, of het om case reports gaat (wat in de wetenschap zwak bewijs is)).

    Ja, er zijn zeker mensen zijn die iets naars kregen of overleden na een vaccin (zoals jij in je omgeving hebt gezien). Maar dat betekent nog geen causaal verband tussen het vaccin en het event (oftewel, dan is nog niet bewezen dat het vaccin dat event ook daadwerkelijk heeft veroorzaakt). Er zijn zeker bijwerkingen, maar veel events na vaccinatie hadden ook plaatsgevonden als die persoon niet zijn vaccinatie was komen halen (oftewel, het was die persoon sowieso overkomen). En ja, er zijn ook bijwerkingen door het vaccin zelf veroorzaakt, maar diezelfde bijwerkingen zie je ook bij mensen die een COVID-19 infectie hebben, en die bijwerkingen komen dan meestal vaker voor bij een infectie dan na een vaccinatie.
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Dit is toch gewoon onmenselijk.. maarja, zijn we wel gewend van China.
     

Deel Deze Pagina