Gisteravond hadden ze het echt over gevaccineerd of getest. Mooiste opmerking kwam van vd Plas van de BBB, Hugo had gezegd dat gevaccineerden het virus maar een klein beetje konden verspreiden. Waarop zij zei dat ze altijd had geleerd dat een beetje zwanger ook zwanger is en dat de gevolgen na 9 maanden best groot zijn.
Ik ben er sinds afgelopen week weer zo erg mee bezig, had echt rust gevonden in mijn besluit niet te vaccineren maar nu begint het me zo te raken, die corona pas, ik werk in de zorg, registratie plicht, die beelden uit Frankrijk met al die zorgmedewekers (vind ik echt om te janken, wat een stank voor dank! Een jaar geleden konden wij onbeschermd gaan werken terwijl iedereen veilig thuis zat en nu dreigen we op straat gezet te worden zonder loon, ik vind dat echt heel kwetsend! ) De berichten om kinderen te gaan vaccineren.. Ik heb er echt al een week flinke stress van tot hartkloppingen en hyperventileren aan toe
Ik begrijp je helemaal... ik kan mij er ook zo over opwinden.. nu is alles bezonken en voel ik weer rust gelukkig. Iedere keer denk ik dat het niet erger kan, maar dan wordt het tegendeel bewezen. Nu maar een houding van 'prepare for the worst,hope for the best'.
Foto 1: wereldleiders hoeven geen vaccinatiebewijs te tonen bij VN-vergadering in New York, volgens de lokale regels moet dat wel, maar Rusland klaagde over discriminatie...!! En ja, het is internationaal grondgebied, maar je zou zeggen: goed voorbeeld doet volgen? Als je twee keer geprikt bent, wat is dan het probleem? Foto 2: 'oud nieuws', maar verschillende mensen met een politieke functie (en in sommige gevallen zelfs hun familieleden!) worden uitgezonderd van een test-, vaccinatie- of herstelbewijs. Waarom? Twee keer prikken en je kan overal je Coronapas laten zien, toch? Ik ben op zoek naar de logica...
Wij spelen met de gedachte te gaan emigreren. Wat zou een land zijn om heen t gaan? Nooit gedacht dat ik dit ooit zou overwegen
Maar dat is toch geen oplossing? En anders naar Denemarken? Daar doen ze er niet meer aan mee maar kan ook zomaar weer veranderen
Ik denk dat dat het beste is. Ik ben wel gevaccineerd maar erger me er ook groen en geel aan. Al die domme regeltjes. In de regionale krant stond ook een artikel van sportclubs in de regio en die willen helemaal geen qr beleid in de kantine. Met zijn allen bezweet in de kleedkamer en douchen maar geen biertje in de kantine mogen drinken omdat je niet gevaccineerd bent. Als het niet zo ernstig was wat er nu gebeurt dan is het gewoon lachwekkend. Oudste kinderen zijn nog steeds van mening zich niet te laten vaccineren. Die van15 jaar hoor ik er ook niet over. Ben benieuwd.
In Spanje en Zweden zijn volgens al zelfvoorzienende communities speciaal voor ongevaccineerde mensen.
Hoorde op het nieuws dat de qr code niet nodig is in kantines van sportclubs. Dus dat wordt een 3 gangendiner bij de voetbal, bestaande uit erwtensoep, gevolgd door patat met een snack en daarna een ijsje als dessert.
Staat wel in de plan van aanpak voor het najaar, als 'optioneel aan te vullen met' ligt aan het risico niveauen bij niveau zeer ernstig kan het op scholen ingezet gaan worden. Achja,we zien wel.
Ik vind het echt ronduit belachelijk! Het is ook zeker voor jullie groep een schop er achterna. Eerst moest je niet zeiken en gewoon je werk doen. En nu dit weer! vind het echt ronduit belachelijk