Kwam net dit tegen op fb (gedeeld door een fb vriend, niet haar bericht). Voor de kinderen ben ik blij dat hun quarantaine vervalt maar ik geloof wel dat het zo sneller verspreid en dat als reden gaan gebruiken voor vaccineren bij kinderen. (Kinderen verspreiden nauwelijks was het bericht toch eerst) Dubbel gevoel bij
Maar als je zit mag je toch ook je mondkapje af? Kijk naar leerlingen in het onderwijs. In de gangen een mondkapje op maar aan je tafel mag die af omdat je dan minder verspreid en minder andere mensen zal passeren. Die hele regel raakt kant noch wal Je kan beter aan je tafel een broodje eten dan dat je door een winkel aan het zwerven ben.
Tja, ik heb de regels niet bedacht. Gelukkig maar, want ik zou niet weten met wat voor zinnige argumenten ik daarvoor zou moeten aandragen
Sorry zag net verkeerde draadje...maar wij slaan gewoon over. (terwijl we gewoon mogen) Vind t de reinste kolder, ik kom pas weer als die pas er af is en 1.5 meter ook weer goed genoeg is. Voor een groot evenement of concert (zeg maar alles waar een vergunning voor aangevraagd moet worden qua niveau) zou ik testen acceptabel vinden, maar gezien delta dan ook iedereen. Maar voor cafe, restaurant in shop, hotelkamers notabene (zonder ontbijt of diner echt puur t slapen...) wat een onzin. Zwangerschap zou t nog wel ff lastig kunnen maken qua plassen, maar voor de kerstshow bijv. pak ik wel mn rolstoel. Elders onderweg zonder rolstoel en die gup schopt me iets te vervelend dan wordt t wel de eerste de beste zitplek. Normaliter had de grond ook prima geweest maar daar kom ik op t moment verdraaide slecht weer overeind. Dat is wel een beetje de enige uitzondering waar ik mee te kampen heb.
Daar zit ik ook wel een beetje mee, die zwangerschapsperikelen. Wij gaan eigenlijk wekelijks graag wandelen in de natuur, parkeren de auto in de buurt van horeca zodat ik daar nog een keer naar de wc kan. Maar dat gaat ‘m dan niet meer worden en geeft me wel een onzeker gevoel want ik kan niet wild plassen. Maar goed dan blijven we maar dicht bij huis.
Gisteren op mijn werk kreeg ik nog de vraag van een patiënt of we straks in de huisartsenzorg ook om een vaccinatiebewijs gaan vragen? Ik heb gezegd dat ik er nog niks over heb gehoord maar dat het me ook niet zal verbazen als het er wel van gaat komen. De tijd zal het uitwijzen maar natuurlijk al te idioot voor woorden om er überhaupt over na te denken. Mocht het er ooit van komen dan krijgen we het wel een stuk rustiger
Of als je pech hebt juist mega druk, want de huisarts mag dan vast wel op huisbezoek bij ongevaccineerden.
Zouden jullie testen voor een etentje? Het staat mij tegen om daar aan mee te werken. Maar ik zou volgende week een etentje van mijn werk hebben en er is al meerdere keren gezegd dat ik dan toch kan gaan testen. Ik vind het onzin en heb daar gewoon geen trek in. Zéker baal ik er van als ik dan niet gezellig mee kan... wat zouden jullie doen?
Ik zou het vooral vanuit tactisch oogpunt niet doen. Toekomstgericht zeg maar. Want waar gaan ze je vervolgens allemaal nog meer vragen om voor te testen? Overleggen? Trainingen? Noem het maar en dan krijg je vanaf nu de opmerking “voor het etentje kon je ook testen”.
Ik ben gevaccineerd, dus niet echt van toepassing misschien. Maar ik zou het wel doen. Maar ben zelf al 100 keer getest ofzo ivm veel verkouden en anders niet mogen werken. Ik vind dat hele testen niet zo’n big deal. Het is nu nog gratis. Dus waarom niet.
Ik denk dat je voor jezelf de afweging zal moeten maken of het je je waard is om te doen. Wil je er graag bij zijn dan zou ik het wel doen. Als ik niet gevaccineerd zou zijn en ik zou een etentje hebben met collega’s dan zou ik het wel doen maar dat komt mede omdat het een hele leuke groep mensen is
Zo denk ik er ook over hoor.. maar mooi klote is het wel. Nja hoop dat collega's de keuze respecteren. Al heb ik 1 collega die pro alles is qua beleid en mensen die niet vaccineren ziet ze als wappie
Mwah ja niet echt het idee dat ik iets zal missen. Zijn niet m'n beste vrienden, wel collega's dus vind de verhouding onderling wel belangrijk.
Met mijn oudste dochter nog even gesproken over het vaccineren en nu afgesproken dat we de volgende pc afwachten en als de Coronapas blijft dat ze zich laat vaccineren. Ik heb er nu ook wel vrede mee als ze het zal laten doen. Haar weerstand is nu even wat minder en eerst herstellen en dan evt in de herfstvakantie vaccineren. We wachten nog even maar denk dat we er straks niet meer onderuit komen ( helaas)