Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Oh interessant! Oke, ja ik heb ook een sterkte voorkeur om mij niet te laten vaccineren.

     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    De angst voor de vaccinatie is groter..
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  3. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Ja true true

     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Misschien een kleine aanvulling..ben nu niet zwanger, maar vorig jaar maart kwam ik erachter dat ik zwanger was en daarna volgde de eerste lockdown met veel onzekerheden. Iedereen was bang, en ja ik ook want met alle beelden via de media dacht ik dat het wel een 'killer' virus moest zijn... maar het virus zou niet gevaarlijk zijn voor zwangeren en de ongeboren baby.. moest gewoon doorwerken op locatie met alle collega's waar afstand houden soms erg moeilijk was. Ik vind het dan ook wat frappant dat er nu gedaan wordt alsof zwangeren een groter risico lopen om op de ic terecht te komen. Als je zelf in goede gezondheid bent, zou ik er op vertrouwen dat die kans echt nihil is.. en zeker als je (nog) geen goed gevoel hebt bij het vaccin, zou ik het niet doen...
     
    Nellie4 en TikusSabrina vinden dit leuk.
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zwanger, maar wel bezig met zwanger worden al 2,5 jaar. Ik laat me niet vaccineren, oa omdat het helemaal niet bekend is wat de lange termijn effecten zijn op de vruchtbaarheid etc. Je mag als zwangere geen rauwe melk, zo min mogelijk cafeïne en nog veel andere dingen maar ze willen wel dat je je laat vaccineren met een vaccin wat er nog helemaal niet lang is en waar nog veel onbekend over is. Begrijp dat echt niet. En ik heb al te veel verhalen gehoord en gelezen van zwangeren die zich lieten vaccineren en hun kindje zijn verloren.
     
    citroenrasp en TikusSabrina vinden dit leuk.
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    @TikusSabrina Ik ben zwanger en ongevaccineerd. Niet iedereen uit mijn omgeving heeft er begrip voor maar dat is hun probleem. Ik heb ook geen angst om op de IC te belanden eerlijk gezegd. Wel doe ik voorzichtig maar dat deed ik altijd al, ook voor het coronatijdperk. En ik slik vitamine D en eet en drink extra gezond. Ook wandel ik iedere dag minstens 5 km buiten. Geen idee of het helpt bij corona maar het geeft me sowieso een goed gevoel dus doe het graag.
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  7. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Ja... klopt helemaal. Bedankt voor je aanvulling, helpt enorm!

     
  8. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Jeetje.. ik ben die verhalen nog niet tegengekomen.. lijkt me echt verschrikkelijk inderdaad! Veel succes met het zwanger worden xx en ik snap je helemaal.


     
    Mim89 vindt dit leuk.
  9. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Ja inderdaad, ik doe ook gewoon voorzichtig en probeer zo veel mogelijk afstand te houden ( wat helaas lang niet altijd lukt), maar zo probeer ik het ook inderdaad te doen.

     
  10. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    fijn dit forum! Ik ben bijna 25 weken zwanger, werk in voortgezet onderwijs en ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik bang ben dat vaccin iets met mij doet, maar omdat ik een kindje in mij heb die nog volop aan het ontwikkelen is. Kindje is nog in aanleg. Heb de verloskundige gevraagd en van hun praktijk is de hele Corona periode nog geen enkele zwangere opgenomen in ziekenhuis.
    Verder tijd terug onderstaand rapport gevonden en daarin is te lezen dat de afgelopen anderhalf jaar (tot 11 augustus) 66 zwangere dames in heel Nederland op ic zijn opgenomen. Dat vind ik nog niet zo schrikbarend veel. Met griep komen er ook zwangere dames op ic.. helaas is het artikel niet ge-update na 11 augustus en helaas wordt er niks geschreven over de achtergrond van zwangere dames die zijn opgenomen (hebben ze overgewicht diabetes of andere onderliggende ziektes bijv)
    https://www.nvog.nl/actueel/registratie-van-covid-19-positieve-zwangeren-in-nethoss/

    Hier helaas wel veel druk uit omgeving. Ouders en vrienden.. dat vind ik echt wel heel moeilijk.
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
     
  12. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Oh heel goed om te lezen! Thanks! Bij jou dus ook enige druk vanuit de omgeving..

     
  13. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Zijn er hier dames die zich wel laten vaccineren tijdens de zwangerschap?
     
  14. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    In dit topic niet, wellicht verder op in het corona gedeelte van het forum?
    En ik dacht dat @Vero0504 wel gevaccineerd was tijdens de zwangerschap, maar dat kan ik mis hebben.
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ja dat heb je goed, ik ben gevaccineerd tijdens zwangerschap met 18 weken en 23 weken. Ben pas uitgerekend op 3 december dus nog geen "oplevering" gehad voor dubbel checken maar tot op heden geen problemen gesignaleerd.

    Niet met dank aan de zorgverleners en de rijksoverheidinformatie overigens, die informatie was/is namelijk veels te karig voor een fatsoenlijke afweging. Plus er is geen bronvermelding opgenomen bij de oneliners.

    Er is een separaat draadje over vaccineren en zwangerschap, daar heb ik ook de nodige links in gezet van diverse publicaties. Niet alleen wat de vaccinatie betreft maar ook over covid en de placenta (was een tijdje terug in t nieuws, maar de publicatie was al maanden ervoor bekend) aangezien ik van mening ben dat je je niet blind moet staren op de vaccinatie zonder te weten wat een covid kan doen.
     
    Nellie4 en TikusSabrina vinden dit leuk.
  16. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Toch apart dat een topic over niet vaccineren niet thuis hoort bij het coronagedeelte...

    Onderstaande is vrij grof, eigenlijk over het randje, maar zo begint het wel te voelen.
    Zeker als het G2 verhaal waar blijkt te zijn.

    afbeelding verwijderd door beheer
     
  17. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    wil je mij de naam van dat restaurant pb’en? :)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    ja maar haar werkgever, weet het dan ook gelijk en dat gaat hun helemaal niets aan.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gedaan
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Huh, heb je dat niet meegekregen of was dat sarcastisch?
     

Deel Deze Pagina