Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Bij sommige mensen bedoel je. Dat klopt. Maar mijn vaccin zou hun probleem niet oplossen. Ik als ongevaccineerde test voor toegang dus ben gezond. Zolang een besmette gevaccineerde overal mag komen kan je (niet jij, algemeen) 100x roepen dat het vaccin werkt, maar wordt het virus nog steeds verspreid. dáár ligt een taak voor de overheid. En dan kan er wel gezegd worden dat iedereen testen voor toegang, niet motiverend werkt. Is dat nog belangrijk met de huidige vaccinatiegraad?

Liedx, Wish05, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, want ze proberen dus mensen te overreden te vaccineren. Dat gaan mensen niet meer doen als ze alsnog moeten testen. En al test iedereen voor toegang, veel besmettingen vinden thuis plaats.

Maar volgens mij breek ik in in een topic waar ik helemaal niet hoor. Dus ik ga gauw weg, want was echt niet mijn bedoeling om hier te gaan reageren. Ging vanzelf naar aanleiding van die bijzondere reactie over de dierentuin eerder.

Als je toch verder wilt discussiëren doe ik dat graag, maar liever niet in dit topic.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dus jij als gevaccineerde mag als je besmet bent gewoon je qr code houden en gewoon overal vrolijk rond blijven lopen? En daarmee dus bijv mij, ongevaccineerd, kan besmetten. Zie je zelf niet in hoe krom dat is? En dan ook nog even los van de mensen die zich niet willen laten vaccineren ( wat hun goed recht is), er zijn ook mensen die zich niet kunnen laten vaccineren door bijvoorbeeld allergieën, een immuunsysteem die niet bestand is voor vaccinaties etc. Die kun jij dan ook besmetten he omdat jij die schijnveilige qr code hebt.

MariekeRox vindt dit leuk.
  4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Tja, ik zou ook liever zien dat mensen die positief getest zijn hun groene vinken kwijt raken. Maar gelukkig zijn de meeste mensen wel zo wijs om in het geval van een positieve test thuis te blijven.

En iedereen mag inderdaad zelf beslissen of hij gevaccineerd wil worden of niet. Volgens mij zeg ik ook nergens van niet toch?

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Joe joe kunnen we dit soort discussies ergens anders voeren? Wat mij betreft hoeft dat niet in dit topic, zijn er al genoeg voor. Bedankt!

Liedx en Edr89 vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Maar veel testen nu ook niet meer want ze zijn gevaccineerd dus krijgen het niet (denken ze) en ze hebben hun vinkje dus kunnen overal naar binnen

7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Die ervaring heb ik niet in mijn omgeving.

powerflower, Zara75 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dit dus idd.

9. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    [QUOTE="Merlino, post: 23893628, member: 121027"]Ja, want ze proberen dus mensen te overreden te vaccineren. Dat gaan mensen niet meer doen als ze alsnog moeten testen. En al test iedereen voor toegang, veel besmettingen vinden thuis plaats.

Maar volgens mij breek ik in in een topic waar ik helemaal niet hoor. Dus ik ga gauw weg, want was echt niet mijn bedoeling om hier te gaan reageren. Ging vanzelf naar aanleiding van die bijzondere reactie over de dierentuin eerder.

Als je toch verder wilt discussiëren doe ik dat graag, maar liever niet in dit topic.[/QUOTE]
    Je zegt het zelf al. De gevaccineerden testen amper, want het groene vinkje in the pocket dus testen is niet meer nodig...
    Het vaccin voorkomt verspreiding niet. Ongevaccineerden moeten overal testen om ergens binnen te komen.

Maar toch zijn het de ongevaccineerden die het virus verspreiden.. beetje krom.

10. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    #2850 Merlino, 25 okt 2021
    Laatst bewerkt: 25 okt 2021
    “Je zegt het zelf al. De gevaccineerden testen amper, want het groene vinkje in the pocket dus testen is niet meer nodig...
    Het vaccin voorkomt verspreiding niet. Ongevaccineerden moeten overal testen om ergens binnen te komen.”

Maar toch zijn het de ongevaccineerden die het virus verspreiden.. beetje krom.[/QUOTE]

Wil jij mijn woorden niet verdraaien? Ik zeg dat een aantal mensen niet meer gaat vaccineren als ze alsnog moeten testen voor toegang. Dat heeft niks te maken met of mensen gaan testen als ze klachten hebben.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Zullen we deze discussie hier niet verder voeren?

12. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    [/QUOTE] Je zegt het zelf al. De gevaccineerden testen amper, want het groene vinkje in the pocket dus testen is niet meer nodig...
    Het vaccin voorkomt verspreiding niet. Ongevaccineerden moeten overal testen om ergens binnen te komen.

Maar toch zijn het de ongevaccineerden die het virus verspreiden.. beetje krom.[/QUOTE]

Je zet het stellig neer, maar waar baseer je dat op?

Mijn ervaring is juist dat in mijn omgeving (grotendeels gevaccineerd) wel nog steeds getest wordt bij klachten en ook voor o.a. feestjes en familie aangelegenheden, gewoon voor de zekerheid.

Als je angst is, dat gevaccineerden nu gaan flierefluiten dan denk ik dat die -in ieder geval deels- onterecht is.

Zara75 vindt dit leuk.
  13. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Feest

Bijgevoegde bestanden:

14. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Aan de andere kant denk ik dat ze beter wat vroeger kunnen ingrijpen dan eerst alles laten overstromen. Dan zit je langer aan de maatregelen vast lijkt mij.

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Daar gaan we hoor. Ongelooflijk dit. Want de gevaccineerden kunnen het natuurlijk niet verspreiden he :|

Bijgevoegde bestanden:

SAARC en Finca vinden dit leuk.
  16. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Gevaccineerden zouden er geen bal om geven of we hem nemen of niet, als alles 100% normaal was. Want nu hebben ze “last” van ons.
    En dan zeggen ze dat onder het mom van de zorg ontlasten en kwetsbaren beschermen.
    Ze denken alleen aan zichzelf. Nou wij ook. Klaar.

Edr89 vindt dit leuk.
  17. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    83% is toch volledig gevaccineerd? Overstromen lijkt me onmogelijk

18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    #2858 Mim89, 25 okt 2021
    Laatst bewerkt: 25 okt 2021
    Dus ik mag dalijk nergens meer naar binnen, ookal kan ik met een test BEWIJZEN dat ik het niet heb, maar een gevaccineerde die zich niet laat testen en het misschien wel heeft mag zijn vinkje houden en gewoon doorlopen.

Kan hier echt van janken :cry:

En dan onder het mom van 'de ongevaccineerden beschermen'. Ik bepaal verdomme zelf wel wat ik met MIJN lichaam doe.

Koekenbakker, MariekeRox, Liedx en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. maliro

maliro Niet meer actief

Ik maak me er niet meer druk om. Zolang ik naar de supermarkt kan, de kinderen naar school en iedereen gewoon aan het werk mag, doen ze maar. Al vindt ik het wel zorgelijk dat de jonge nu al aangeeft dat de wet misschien aangepast moet worden. Maar als er over een poos meer gevaccineerden in het zkh liggen, krijgen ongevaccineerden daar dan ook de schuld van?

Riverdale87 vindt dit leuk.
  20. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Dat laatste vraag ik mij ook af. Ik heb nu zoiets van, doe maar die restricties voor ongevaccineerden want ik geloof niet dat dat de oplossing gaat zijn. Maar zelfs al liggen de ic’s vol met gevaccineerden dan nog zullen ze wel een reden vinden waarom dat dan weer de schuld van ongevaccineerden is. Omdat we niet bijdragen aan groepsimmuniteit ofzo.

Deel Deze Pagina