Klinkt niet geruststellend. De oudste volgt het MBO en is niet gevaccineerd en gaat die ook niet doen en die zou dan straks niet meer naar school kunnen ? Online volgen gaat die sws niet doen, dus dan maar stoppen met school of zoiets ? Hij zit in een klas met 15 leerlingen en zover ik weet is geen van allen gevaccineerd dus het zal rustig worden op school Oja MBO valt niet onder het Hoger Onderwijs maar alles bij elkaar is het toch echt van de zotte als dit door zal gaan. Zal vast veel ziekteverzuim op de werkvloer opleveren en geef ze eens ongelijk.
Ja het gaat op hele slinkse wijze. Maar als je dingen aangeeft die door wappies voorspeld zijn (energiecrisis, problemen met de toelevering van producten), dan wordt het allemaal verklaard vanuit de coronabubbel. En dat zal gedeeltelijk best een rol spelen maar het is niet dé oorzaak. Ik krijg steeds meer het gevoel dat covid de wereld in is geholpen zodat er een dekmantel zou zijn.
Ik denk niet dat covid de wereld is ingeholpen maar wel dat het heel goed uitkwam om alles te versnellen. Het is de gemakkelijkste manier om verdeeldheid te creëren waardoor mensen zich op enkele punten concentreren en niet meer ziet wat allemaal gebeurd. Maar oke nog enkele jaren of misschien maanden door de versnelling en dan worden we geholpen door de geweldige overheid. En dan zitten we helemaal vast.
Ik loop mij al weken te verheugen op de rommelmarkt binnen in het buurthuis. Je kan altijd leuke koopjes met speelgoed en boeken op zijn kop tikken. Afgelopen weekend gekeken stond niks op mbt toegangsbewijs oid. En nu wordt er opeens groot verkondigd qr code nodig. Staan ook allemaal hekjes geplaatst, was nooit zo. Mja testen wil ik niet en red ik niet voor 13 uur. Ik baal enorm! Nu in dubio of ik domme henkie ben en alleen met boodschappen tas en portemonnee komen en de gok wagen of niet. Mja straks kom ik er niet in. En is mijn dag weg. Kunnen nog wel ff naar bos en natuurspeeltuin ofzo... Ik zou zaterdag naar de dierentuin gaan. Maar ik twijfelde al ivm drukte of dat handig is. Misschien dan morgen maar gaan. Hmz even bedenken wat te doen. Ik ken wel een vrijwilliger bij buurthuis. Maar die is nog al stug en rigide.
Hoop ik ook niet. Onderwijs vind ik ook absoluut niet op 1 lijn staan met horeca bezoeken. Bij de all you can eat niet mogen eten als niet gevaccineerde is balen maar dat is t ook wel. Hoger onderwijs op afstand moeten volgen is meer dan balen voor de meesten (en voor sommigen een zegen): dat is onderdeel van een fase van je leven.
Ik hoop wel dat de afstand in horeca terug komt. Ik ben dan wel gevaccineerd maar ik zit liever in een goed geventileerde ruimte op afstand van de volgende tafel waar mensen zonder qr code zitten, dan zoals nu op sommige plekken waar t hutjemutje zit met qr code mensen.
Niet gevaccineerd en niet mogen werken. Dan zit opeens 20% van de Nederlanders thuus. Dat helpt! En willen ze dan grondwet / artikel 1 gaan aanpassen?
Pfff, coronapas voor sportscholen en zwembaden… waarom?!?! Juist de omgevingen waar mensen zich gezond proberen te houden. Zo treurig…kan ik ook niet meer met mijn dochter naar haar zwemles…
Is nog allemaal niet zeker he.. en of het dan landelijk is of bij lokale brandhaarden. Het wordt nog overwogen.. nouja, ben benieuwd. Maar indd, bij sportscholen werken met de coronapas zou echt een slechte zaak zijn.
Sportschool zou hier wel een domper zijn. Mijn oudste kind gaat meerdere keren per week en als die dat straks dan ook niet meer mag. Daar gaat die dan echt mentaal last van krijgen. Is juist voor hem zo’ n goede uitlaatklep. Alles gaat daar op afspraak en afstand. Is nu niet direct een brandhaard te noemen. Ik zou sws geen brandhaard kunnen bedenken waar je nu dan ineens weer een qr pas nodig zou hebben. We gaan het wel weer zien wat ze daar in het torentje zitten te bedenken. Misschien ook eens erkennen dat corona er altijd zal blijven met wat voor restricties je ook gaat verzinnen.
Die sportscholen achter een qr code en in de lockdown dicht bewijst precies dat de maatregelen niet om gezondheid gaat. Hetzelfde dat ouderen en mensen met een hoog bmi nog steeds een geldige qr code hebben. Zij hebben ook gevaccineerd nog steeds meer kans op ic dan een ongevaccineerde 30/40er met een gezond bmi. En die sportscholen...echt hoe stom kan je zijn.
Vandaag kreeg ik bericht dat een collega van mij, gevaccineerd, corona heeft die is dus de hele week op t werk geweest en is ook uit eten geweest afgelopen week. Die heeft dus bij mij, ongevaccineerd, aan het bureau gezeten en is gewoon met een groen vinkje de kroeg en restaurant ingeweest. ( niet ervan bewust dat hij dus ziek was) Als ik nu ziek wordt, en weer iemand anders aansteek, dan krijg ik vervolgens dus de schuld als ongevaccineerde.