Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Edr89 en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hoorde net iemand van ethiek van t EMC op de radio, merkte daar aan ook dat ze gelukkig niet blind zijn voor die dalende bescherming onder ouderen (momenteel) en ook geen fan zijn van verdere splitsing in de maatschappij en dat de "schuldvraag" niet eenduidig aanwijsbaar is maar er wel een capaciteitsissue is waar wat mee gedaan moet worden maar dan in brede zin en niet alleen de jacht op "de ongevaccineerde". Hopelijk neemt de rest die gedachte over.

Goed artikel overigens!

Loes23, Mim89, rocketscience en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een gevaccineerde die er achter staat. Maar ook kan begrijpen dat andere het niet doen. Je hebt ja en nee en als je achter je keuze kan staan dan is dat goed. Ik hoef me tegen niemand te verantwoorden alleen naar mezelf. Als je dan wel of niet gevaccineerd 's avonds gerust je slaap kan pakken is dat toch prima. Die druk van wel of niet zou er niet moeten zijn ik vind de tweedeling in de maatschappij vreselijk ... en het gezeur er omheen ook.

Nellie4 en Mim89 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien kunnen ze Bruls op een onbewoond eiland zetten. Kan die werken aan zijn BMI want anders vervalt straks zijn QR code ;)

tuc vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind die tweedeling ook echt vreselijk. Mijn man en ik zijn ook allebei gevaccineerd maar onze kinderen niet en die worden straks wel de dupe van al die gekkigheid. Jonge gezonde mensen in de bloei van hun leven en we willen het allemaal maar recht praten. Obese, rokers en whatever kunnen ongeremd met hun QR code overal naar binnen want ze kunnen er immers niks aan doen dat ze te zwaar zijn en drukken echt niet op de zorg met hun vaccinatiestatus en dan straks wel weer lopen janken dat de IC vol ligt met obese gevaccineerde mensen want ze waanden zich veilig met hun vaccin. Ik word er inmiddels ook redelijk moedeloos van en het wordt hoe langer hoe gekker en dan straks werknemers die gaan vragen naar je vaccinatiestatus. Dan is de discussie over wel of niet thuiswerken ook direct van de baan want je komt maar gewoon werken met je QR code en einde discussie. Leuke wereld waarin we leven :(

Edr89 en SAARC vinden dit leuk.
  6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik zie de laatste tijd steeds vergelijkingen tussen de vaccinaties/ QR code en de Tweede Wereldoorlog en de Jodenvervolging. Ondanks dat ik iedereen zijn of haar mening gun vind ik dat dit soort verwijzingen te ver gaan. De verschikkingen in die oorlog zijn, zelfs ruim 75 jaar later, voor veel mensen een gevoelig punt. Ik wil jullie vragen hier rekening mee te houden en deze verwijzingen buiten de discussie te houden.

Zara75 vindt dit leuk.
  7. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    #3067 SAARC, 1 nov 2021
    Laatst bewerkt: 1 nov 2021
    Ik snap het wanneer mensen vergelijking met wo2 niet vinden kunnen, maar tegelijkertijd ook dat die wordt gemaakt. Toen ging het niet alleen om geloof maar ook om politieke tegenstanders, mensen met een beperking ,andere sexuele voorkeur of kleur. Het begon niet meteen met mensen vermoorden, het begon met kleine dingen. Verplicht registreren, Kinderen die niet meer naar hun eigen school mochten maar maar een andere school moesten, niet meer mogen zwemmen, niet meer naar het park, niet meer naar je eigen winkel/ dokter/kapper waar je altijd kwam, niet meer mogen werken, niet meer een eigen bedrijf mogen hebben, verplicht verhuizen, verplicht een ster, rode driehoek, roze driehoek ect. Transport en kampen kwamen pas later, toen iedereen al heel wat propaganda had gezien, het zelfs logisch begonnen te vinden. Nu gaat het om iets simpels als vaccineren, iets wat normaal gesproken altijd een vrije keus was, iets wat wettelijk verboden is om op te dringen. Maar nu worden er wetten veranderd alsof het niks is, wordt niet toegegeven dat we al langer een probleem hebben in de zorg (in het verleden hebben we vaker een tekort een bedden gehad tijdens griepgoven en rs uitbraken) wordt een zondebok aangewezen, worden uitspraken gedaan als: zet ze allemaal op een eiland, het is je eigen keus als de wet zo veranderd dat je niet meer kunt werken, boodschappen kunt doen, naar school kunt ect. Het probleem ( korten op de zorg, inperken van bedden en personeel) wordt in de schoenen geschoven bij mensen die er voor kiezen niet te vaccineren en de propagandamachine doet zijn werk, want er zijn veel mensen die dat logisch zijn gaan vinden. Dus ja het is misschien nu walgelijk om te vergelijken, maar toch zie ik waarom. Ik hoop dat we genoeg hebben geleerd van het verleden maar of dat werkelijk zo is, dat moet de toekomst uitwijzen.

Beheer jullie bericht had ik pas gezien nadat ik dit bericht had geplaatst. Hopelijk vinden jullie het niet ongepast, maar als we niet over het verleden kunnen praten kunnen we er ook niet van leren in het heden en de toekomst. Dit zeg ik als familie van mensen die in de oorlog zijn gedood vanwegen hun politieke opvattingen, mensen die zijn geëerd na de oorlog omdat ze nooit hun mond lieten snoeren en mensen hielpen die in de problemen kwamen omdat ze vanwege hun geloof weggezet werden als ongewenst. Ik zal hun altijd als voorbeeld blijven zien en ik zal altijd blijven opkomen voor mijn vrijheid en die van anderen.

Nellie4, Cin85, toch3 en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.856
    113
    Vrouw
    De vergelijking gaat ook niet over de jodenvervolging maar over het veranderen van de samenleving op basis van angst. het proces dat gebeurde voordat de jodenvervolging plaats vond. En hoewel ik die vergelijking zelf niet zal gebruiken, begrijp ik wel waarom mensen dat doen. Ik heb alleen heel veel moeite met sommigen manieren waarop mensen het gebruiken. Dat is wel gewoon kwetsend

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    :(

Bijgevoegde bestanden:

10. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Anne2019 vindt dit leuk.
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Schaamteloos.
    Hou op met je “geruchten”.
    3 miljoen joden zijn vergast tijdens de 2e wereld oorlog.
    En dan is er nog een lange lijst van mensen die ook maar meteen mee werden genomen,
    homoseksuele mensen, Johova’s, zigeuners..
    Dat je de vergelijking durft te maken.
    Lees je eens in.
    Schaamteloos.

Zara75, Sado en Merlino vinden dit leuk.
  12. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Trouwens, vraagje. Kennissen van mij zijn al begonnen een extra voorraadje aan houdbare producten (pasta, flessen water, crackers etc) e.d in te slaan.
    Zijn er onder jullie ook die dat doen?

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Ik was al gestopt @Beheer vroeg hier om dus houd op met delen en reageren op mijn post.
    Ik heb mijn zegje gedaan en nogmaals ik begrijp deze gedachten.
    Denk je nou dat ik harteloos ben ofzo?

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Nee gaat niet lukken met ons budget.
    Dus hopelijk blijft het gewoon zo als het is met volle schappen.

Nikki23 vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien een domme vraag, maar waarom doen ze dit dan?

Nellie4 vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

aan jou ook eens de oprechte vraag: waar blijft de massale verontwaardiging over uitspraken zoals die van Ab Osterhaus over dat hij het stiekem jammer vindt dat niet alle ongevaccineerden net als dieren geisoleerd kunnen worden, of dat we die niet allemaal naar een eiland kunnen afvoeren?
    Want ja, ik snap de verontwaardiging over WO2 vergelijkingen, maar hier hoor ik dan weer niemand over.
    Mensen op een eiland afzonderen van de maatschappij he?? Laat het even doordringen, er hoeft maar 1 gek te zijn.....

Mae2409, Cin85, Loes23 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik bestel de boodschappen altijd online. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik dat nu al voor 3x vooruit heb gereserveerd want als er een run op die tijdstippen komt dan is het lastig daar nog tussen te komen. Maar ik heb geen extra voorraad in huis, ook niet van wc papier :roflmao:

Mamafiets en Nikki23 vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Uhh nee hoor, daar zie ik het nut niet van in. Mocht ik ooit de winkel niet meer in kunnen (wat ik niet verwacht) dan bestel ik wel. En verwacht ook niet dat er ineens ernstig voedseltekorten gaan komen ofzo.

Nikki23 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ja ik heb een noodvoorraad! Ik val dan ook wel in de "huisvrouw prep" hoek. Ben niet EXTRA aan t hoarden, wij hadden t altijd al in huis. Zijn alleen her en der wat andere dingen bijgekomen.

Met aantocht van baby moet ik nog ff extra water en brandstof voor koken/verwarmen halen omdat je met een persoontje extra zit. Extra kunstvoeding bijhalen voor die gup wacht ik even mee totdat ik weet dat die t verdragen kan.

Bar le Duc pakken van 6x2 zijn hier wel favoriet, stapelt makkelijk weg.

Deel Deze Pagina