In ons geval voor t geval gas/water/licht uitvalt. Met een quarantaine/ziekte is t ook wel handig. Kost wel ruimte, maar we zingen t wel ff uit als t nodig is.
Chaos. Veroorzaakt door internetstoring die van alles platlegt. Van kassa's tot stoplichten, van banken tot noem het maar.
Eigenlijk is dat helemaal niet gek met een baby op komst. Ik heb daar vorig jaar helemaal niet bij stil gestaan het zal je gebeuren..
Ik kan niet voor anderen spreken. Maar dit is uiteraard een vreemde uitspraak. Echter geloof ik niet in "1 gek". Het is 2021, niet 1939. En daar laat ik het verder bij. Ik ben pro-vaccineren maar het echt niet met alles eens. Wat mij momenteel opvalt is dat er in mijn omgeving veel mensen gevaccineerd zijn en zij blijkbaar het gevoel hebben dat nu dus weer alles kan omdat je geprikt bent. De Halloween feestjes-foto's, echt super leuk maar met z'n allen hutje mutje in een kleine ruimte? Maar ook mijn niet gevaccineerde vriendinnetje borrelt weer gezellig met vrienden thuis, grote groep... Tja Voor mij even niet allemaal
RIP vrij Nederland. Zo klaar mee even. Maar hé, het zal wel aan mezelf liggen he, omdat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem en alleen denk aan m'n eigen jonge gezondheid.
Oke op die manier. Mag toch hopen van niet. Veel kregen al een hartverzakking toen ze even niet op whatsapp en facebook konden
Nou echt, ik kan soms bijna niet geloven dat dit echt de gruwelijke werkelijkheid is dat dit de wereld is waar we in leven
Ik ben toch heel bang dat bijv mijn oudste kind zich toch straks moet gaan laten vaccineren. Als ze dit willen gaan invoeren voor MBO scholen dan hebben we toch echt een groot probleem. Hij mag dat niet meer naar school en fulltime online onderwijs gaat het hem echt niet worden. Het is toch te idioot voor woorden dat we ons hier uberhaupt druk om moeten maken. We gaan het allemaal wel zien en anders stopt die voorlopig maar met school en moet die maar een jaartje of wat gaan werken. Ik weet het anders ook niet zo heel goed meer en dan ook die sportscholen. Het doet hem juist zo goed. Hij zit ook nog op kickboksen en daar ben ik niet zo bang voor dat ze dat gaan controleren. Ze zijn juist zo blij met de nieuwe Rico Verhoeven Kut zooi allemaal. Laat ze die ellende maar lekker allemaal gaan invoeren en dan eens kijken wat er dan gaat gebeuren met de cijfers, dalen gaan ze echt niet. Je zou bijna gaan hopen dat ze de pan uitrijzen. Stelletje gekken zijn het.
ik vind de term vreemde uitspraak de lading niet dekken. Maar het is als gevaccineerde wel makkelijk relativeren natuurlijk. Ik geloof absoluut dat zoiets in 2021 kan gebeuren. Er zijn wel meer dingen gebeurd waarvan keihard geroepen werd: doe normaal we wonen in Nederland, dat gebeurd hier echt niet. Ik vind dit dus wel heel eng. En het is blijkbaar oke om zoiets te roepen over ongevaccineerden, terwijl ik juist door niet te vaccineren mijn verantwoordelijkheid heb genomen tov mijn gezondheid en mijn kinderen.
Klopt. Het zijn er 2. Bah. Er is niks aangekondigd wat ik niet had verwacht. Maar het komt hard aan. Heel hard. Voel me heel verdrietig en bang voor de toekomst. Besef me nu dat mijn kinderen van bijna 5, bijna 3 en bijna 1 dus niet zullen gaan zwemmen, niet meer naar een dierentuin, nooit zullen weten wat een pretpark is (zijn ze nog nooit geweest),.. Alle leuke dingen zijn nu afgepakt. Binnenkort volgen de overige dingen, zoals de winkels. En natuurlijk de 2G. Wat echt te achtelijk voor woorden is, je bent bewezen gezond, maar bent een risico? "Over 2 weken kijkt het kabinet of de maatregelen voldoende geweest zijn". Ach, we weten de uitkomst al. Het is namelijk herfst en dus lopen besmettingen op. Dus over 2 weken nog meer vrijheidsbeperking. Het gaat wel heel snel nu. Ik weet het even niet meer hoor
Net hier gevraagd bij zwemles. Ik ga elke Maandag met mijn neefje. Vanaf Vrijdag mag ik niet meer naar binnen. Mijn neefje moet dan weer zoals eerst alleen naar binnen
Ik ben er ook echt door aangeslagen. Ik vind het zo erg voor mijn kinderen.Straks een QR code om naar school te mogen. Ik kan er haast wel om janken en dan het zoethoudertje dat ze over 2 weken gaan kijken hoe het ervoor staat maar ze werken wel aan een wet die het verplicht maakt dat je enkel met een QR code naar school mag. En dan die sportscholen, zwembaden, wtf waar gaat dit nog over, alsof daar besmettingen ontstaan en dit is nog maar het begin. Ik weet vrijwel zeker dat we voor het einde van het jaar aan de 2G regel vastzitten en daarna zijn de basisschoolkinderen aan de beurt. Ze bouwen het langzaam op en zo raken we steeds meer van onze vrijheden kwijt. Ik zit er dan ook serieus aan te denken om straks voor mijn kinderen een valse QR aan te vragen. Ik heb er graag wat geld voor over zodat ze straks ieder geval nog fatsoenlijk onderwijs kunnen volgen ( voor wat het nog waard is) Het is niet de nette manier maar een stuk minder vuil en smerig als wat ze nu met ons aan het doen zijn.
Ik zit dus ook over het zwemmen in de war. Weet jij of het ook gaat gelden voor zwemles? Of is het ‘alleen’ vrijzwemmen?
Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of wanneer de stroom uitvalt drinkwater een issue wordt (omdat daar ook pompen onder hangen). Heb nog wel een grote jerrycan van t kamperen specifiek voor water. Dus gaat de boel volledig plat of in de regio dan gooi ik die toch maar ff vol. Als t op korte termijn mis gaat kan ik BV nog inzetten bij ukkepuk, wordt alleen niet grappig (lichte tepel en mn dochter kon niet tegen bepaalde hoeveelheden lactose) maar goed bij gebrek aan KV (als t postsorteercentrum er ook uit ligt) zal je wat moeten.
Ik weet het echt niet maar ik denk dat voor alles geldt in de zwembaden. Man man wat ben ik dan weer blij dat ik dat zwemles gebeuren al even achter me heb gelaten maar mijn hart breekt voor al die kindjes die het zelf maar moeten uitzoeken en dat papa of mama niet even mag helpen wanneer ze koud en rillerig uit het zwembad komen. Ongelooflijk weer dit
Ik heb net echt een potje zitten janken. Mijn neefje vind het altijd al zo spannend en die moet dan weer alleen