Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.550
    113
    Vrouw
    En dan deze tekst van de Jonge 'Alleen wat ik niet wil is dat we mensen dwingen het te doen. Wel zeggen dat het verstandig is.' Hoe is het niet dwingen als je het anders bijna onmogelijk maakt voor mensen om ergens aan deel te nemen.....

SAARC, Edr89, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.731
    4.879
    113
    Hier in Frankrijk ook. Dat wordt in Nederland waarschijnlijk de volgende stap. Die lopen altijd een beetje achter. Komt waarschijnlijk door Hugo's knellende schoenen...

Nellie4, Roosje35 en Biny vinden dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zet mn zoon dan wel in de gang af van zwemles en kleed hem daar om. Hij zit op een ienimini zwembad locatie met 1 strap, 1 bad en 1 kleedkamertje dus dan maar voor de deur.

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik zit er echt even helemaal doorheen en kan niet meer stoppen met huilen. Laten we elkaar de komende tijd vooral steunen en opbeuren en elkaar helpen en stimuleren ons niet te laten chanteren.
    Ik hoop dat jullie allemaal een fijne bubbel om jullie heen hebben met mensen die net zo denken. Knuffel voor jullie allemaal.

Nellie4, Asil, SAARC en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik geloof niet dat dit berichtje op het juiste moment op de juiste plek geplaatst is.
    De emoties zitten bij velen van ons op dit moment erg hoog. Mogen we dit dan gewoon even met elkaar delen hier zonder onnodige opmerkingen van mensen die dit niet begrijpen?

Nellie4, Roosje35, Mim89 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn kinderen kunnen dus niet meer naar zwemles vanaf volgende week. Emotioneel is het vooral voor mijn oudste niet behapbaar om bij de deur te worden afgezet. En na zwemles is hij vaak (emotioneel en fysiek) zo moe dat zelfstandig afdrogen niet meer lukt. Daarbij ziet hij andere gevaccineerde ouders wél bij zwemles, dat is onverkoopbaar voor een kind met ass en emotioneel op kleuterniveau. Dit gaat hem negatief beïnvloeden. Maakt me heel verdrietig. Sowieso dat er zoveel kinderen geraakt worden. Papa en mama die niet meer mee kunnen naar de voetbalwedstrijd ofzo.

7. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Knuffel terug voor jou. Stay strong!

SAARC en Nikki23 vinden dit leuk.
  8. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    893
    1.755
    93
    Werk jij niet bij de politie? Dan kan je in uniform, pas omhoog houden en aangeven dat zij niet in de positie zijn om jou om iets anders te vragen.

Ik zou haast op zoek gaan naar mensen met Corona om me te laten besmetten. Liever dat dan een vaccin. Kunnen we weer een half jaar voort. Toch fijn dat je als je Corona heb gehad, beloond wordt met een QR code, terwijl je als je dus keurig heb voorkomen besmet te worden, nu met de gebakken peren zit

Asil, SAARC, Ananas9 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses.

SAARC, Roosje35, Mim89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    893
    1.755
    93
    Heftig!! Ik ben wel oprecht benieuwd waarom je niet wilt testen? Ik doe het ook liever niet en ik heb het geluk dat bij ons zwembad alle kinderen sinds Corona bij de voordeur van het gebouw op worden gehaald. Hele groep gelijke behandeling. Maar goed testen voor toegang heb ik laatst voor het eerst gedaan, het is gratis en er zijn veel locaties en veel afspraak mogelijkheden tot mijn grote verbazing. Alleen in onze woonplaats al 4 locaties. Blijft nog wel irritant en ik vind het onderscheid onlogisch, maar ik heb mezelf of mijn kinderen er meer mee als ik zou weigeren te testen.

11. maliro

maliro Niet meer actief

Ten eerste principe
    Ten tweede ga ik me niet wekelijks laten testen voor een half uur zwemles
    Ten derde kan ik de reiskosten naar de testlocatie niet missen
    ten vierde heb ik covid gehad, maar te lang geleden voor een qr-code

SAARC, Popie en Biny vinden dit leuk.
  12. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Echt ongelooflijk...
    Alsof het zo gemakkelijk is allemaal...
    Laat je maar vier keer per week even testen. Drie kinderen die sporten en ik zelf ook.
    Maar ja het was natuurlijk niet de bedoeling dat het makkelijk zou zijn.

Hoe is het mogelijk dat ze zeggen niet te willen polariseren. Maar er alles aan bijdragen zodat er juist wél een gepolariseerde samenleving komt.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.192
    113
    Je vroeg het niet aan mij maar ik heb op zowel dinsdag als donderdag een kind op zwemles. Dan zou ik 2x pw moeten testen :confused: en wie weet wat voor plekken ze er dan nog meer bij gaan doen. En voor hoe lang?

Biny vindt dit leuk.
  14. AuroraLeigh

AuroraLeigh Actief lid

22 okt 2019
    167
    312
    63
    @Duma heeft gelijk dat het 0,33% is.
    1000/300.000 moet je omvormen naar x/100 om het percentage te weten. Om van 300.000 naar 100 te gaan, moet je delen door 3000. Om dan te weten hoeveel x is, moet je 1000 ook delen door 3000 en dat is 0,33.

toch3 vindt dit leuk.
  15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kop op, (zie hier een knuffelemoji, waarvan ik niet weet hoe je hem moet maken)
    Maar ik snap je wel hoor. Ik voel me ook verdrietig en boos om hoe het allemaal gaat. En ook een beetje bang van hoe dit zich allemaal verder nog gaat ontwikkelen. Alles wat er nu gebeurt had ik in mijn raarste dromen nog niet bij elkaar kunnen fantaseren en nu zitten we er midden in.

16. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook nu. Alles kan me gestolen worden maar ik wil gewoon normaal naar mijn werk kunnen gaan anders komen we niet rond. Dit is een hel aan het worden. De wereld is verknipt.

Nikki23 vindt dit leuk.
  17. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Mijn vrouw heeft ASS en een angststoornis. Voor haar is testen heel moeilijk.. ze heeft (onder lichte dwang van haar familie) de eerste vaccinatie gehaald waarna ze een grote terugval in haar angsten heeft gekregen. De tweede durfde ze niet meer te halen en dat snap ik want die periode was voor haar vreselijk (en voor mij ook, ze lag hele dagen huilend op de bank).

Nu is ze verkouden en moest ze testen. Ze zei niks de hele avond, wij net naar de teststraat.. ik ben in de auto blijven wachten. Komt ze terug, hyperventileren, huilen... en dan denk ik; wat is dit toch voor een vreselijke kutzooi? Sorry voor mijn woorden maar dit is gewoon voor sommige mensen niet te doen en het kost haar weer zoveel energie die ze eigenlijk al kwijt is aan haar vaste ritueel iedere dag. Ik vind het zo sneu...

18. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    893
    1.755
    93
    Ik las net dat ze zwembranche niet mee gaat werken hieraan.
    Ik heb zelf besloten om te stoppen met me druk te maken en per situatie een afweging maak over wat ik het belangrijkst vindt: een test doen of een activiteit niet meer kunnen doen. Ik vind het beleid om te janken, al ben ik we blij dat de testen bij ons op verschillende locaties op +-1km afstand te doen is. En je de uitslag binnen 0,5-2 uur heb. Veel meer locaties dan de officiële ggd pcr test. En dat het gratis is. Maar verder is het overduidelijk dat het beleid niet gericht is op een zo goed mogelijke gezondheid maar op een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Denk dat ze aandelen hebben bij Pfizer, moderns etc

SAARC, Edr89 en Biny vinden dit leuk.
  19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    SAARC, Liedx, Mim89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    12 november gaan ze kijken of de maatregelen die in gaan op 6 november hebben geholpen. Volgens mij werd er altijd gezegd dat ze het minimaal 14 dagen moeten aankijken om te zien of de maatregelen hebben geholpen. Snappen jullie het nog? Ik weet dus het antwoord al en we gaan nog strengere maatregelen krijgen volgende week.

SAARC, Vero0504, Popie en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina