hier nog een, sinds vaccinatie heb ik min of meer weer een soort van cyclus.. Als in iedere maand een paar dagen oud bloed verlies. En dat terwijl ik al circa een jaar niet meer menstrueerde. ( ik gok door overgang/menopauze, gezien mijn leeftijd) Kan natuurlijk toeval zijn, maar toch apart..
Ik ken iemand bij wie alle overgangsklachten weer terug waren na vaccinatie terwijl ze daar al een tijd vanaf was en ik ken iemand bij wie de borstvoeding is gestopt na vaccinatie.
Mbt die menstruatieklachten. Dat is ook wel een van de redenen dat ik niet sta te springen om mijn bijna 16 jarige dochter te vaccineren . Ze heeft al enorme zware menstruaties en weet ik veel hoe dat wordt na die vaccinatie. Voel er weinig voor om het uit te proberen. Ze zegt wel iedere keer dat ze zich wil laten vaccineren maar onderneemt verder niks dus ik laat het maar zo. Als ze het echt wil dan mag ze het zelf regelen maar ik ga het niet aanmoedigen.
En daarom wil ik dus geen vaccinatie. En dan kan Hugo nog zo leuk zeggen dat het niet klopt dat je vruchtbaarheidsproblemen krijgt na vaccinatie maar je hoort dit soort bijwerkingen zoveel..
Bijzonder verhaal van die radioloog die positief testte en gewoon mocht door werken. Wat een killervirus is het toch en wat zijn ze er bang voor in dat ziekenhuis! Overigens lees je weinig over de deomstratie gister.
Ik zei pas tegen mn man als de jonge heer van die mannen raar ging doen, stonden ze een dag later bij de huisarts. Nu is het bij vrouwen en ja dan moeten ze er niet te zwaar aan tillen.
Nou idd, was wat geweest als Rutte zn pieleke er af was gevallen na vaccinatie. Dan zaten we nu niet in deze discussie.
Nou, toevallig zat ik laatst iets te kijken over vrouwen en de geschiedenis van medicatie. Heel lang is er uit gegaan van de gemiddelde man en daar werd medicatie op ontwikkeld. Een vrouw werd dan gezien als een lichtere versie van een man. Een al die tijd werden bijwerkingen bij vrouwen niet als zodanig erkent en vaak weggeschoven onder vrouwen hysterie. Dan denk je: dat gaat vast over 1800 maar nee, tot de jaren 1990
De corona pleuris uitgebroken op de kaartclub van mn vader. Allemaal gevaccineerd. Dit is van afgelopen week de 4e club/organisatie waarvan ik hoor dat er een uitbraak is. Allemaal gevaccineerden. Dit zijn uiteraard oudjes, maar de anderen waren een toneelclub, een muziekvereniging en een yogaclubje. Alleen maar zaken waar je met qr code mag komen.
Een vriendin van mij zit in een lastige situatie. Ze is een alleenstaande moeder. Door een mededeling van haar baas ziet ze geen andere optie meer dan zich te laten vaccineren, ondanks dat ze het echt niet wil. Maar als haar inkomen wegvalt omdat ze niet meer op het werk mag komen (kan alleen op locatie) dan heeft ze een groot probleem. Ze vraagt zich nu dus af welke vaccinatie het minst risico's met zich meebrengt. Ik zou zelf niet weten waar ik hierover (betrouwbare) informatie kan vinden. Is er iemand die hier misschien meer over weet? Of een idee heeft hoe ze onder de vaccinatie uit kan komen? Ik pieker me suf maar kom er niet uit.
Volgens mij krijgt ze sowieso een mRNA vaccin, Pfizer of Moderna. Denk dat er weinig verschil zit in de bijwerkingen cq risico's tussen die 2. Wat erg dat ze zich zo gedwongen voelt...
Ok, daar viel mn mond wel van open. Op Viva forum (mag ik dat noemen?) start iemand een topic met de vraag of ze het aan de wel gevaccineerden mag vertellen dat iemand niet gevaccineerd is, als ze een feestje thuis organiseert... En er reageren er nog een hoop met ja moet je doen en dat ze moet testen of gewoon niet moet komen.
Wat vind ik dit erg om te lezen. Mag dit nu eigenlijk al wettelijk gezien? Denk dat vaccin geen verschil is, worden alleen nog maar MRNA vaccins gebruikt dacht ik. Maar wat is dit vreselijk triest zeg. Kan ze niet in de ziektewet gaan? Bah, veel sterke voor je vriendin.
Ze geven nu alleen nog maar mRNA vaccins. Heeft ze rechts bijstand? Misschien kan ze daar wat mee? Misschien heb je wat aan t volgende filmpje, “De baas eist een prik of test. Wat nu?”