Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Zag net een reactie op een artikel en daar zei iemand dat hij wil dat er aparte restaurants en theaters of tijdvakken komen voor gevaccineerden en ongevaccineerden. Ongelooflijk.

SAARC vindt dit leuk.
  2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja echt he. In Singapore worden binnenkort de kosten voor ziekenhuisopname voor niet gevaccineerde coronapatiënten niet meer vergoed. Waar gáát dit heen?

Ik merk dat het langzamerhand wel effect op mijn gemoedsrust begint te krijgen. Morgen hebben wij een familiebijeenkomst. Maar wij zijn niet gevaccineerd en ik weet dat degene bij wie het thuis is, heel bang is voor corona en enkele anderen zijn heel fel op 'wappies'. Ik denk er nu over om met een flauwe smoes toch maar af te zeggen, omdat ik me schuldig zou voelen als door onze aanwezigheid anderen bang zouden zijn of boos zouden worden.
    Terwijl wij het gehad hebben (hoewel mijn herstelbewijs morgen verloopt) en verder niet verkouden of zo zijn, dus ik zie ons niet echt als risico. Maar het voelt heel naar dat anderen bang voor mij zouden zijn, alsof wij 5 wandelende tijdbommetjes zijn die elke seconde coronaatjes om ons heen kunnen laten ontploffen.

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Die zin is echt vreselijk ja. Ik zie echt alles verrotten. Verschrikkelijk. Je voelt er echt haat in. :(

Toch blijf ik hoop hebben dat het beter wordt. Het gaat alleen eerst erger worden voordat het gaat beteren.

Nikki23, Loufoque, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Nou ik vind het een mooi experiment: en dan die mensen monitoren. Bijv een week lang op meerdere plekken in het land dit systeem. In het ene restaurant komen alleen 2 g mensen, in het andere alleen geteste ongevaccineerden. Dan kijken hoeveel besmettingen er uit komen, en dan ook navolgen hoeveel besmettingen volgen vanuit die mensen. Dan hebben we feiten

Vero0504 en maliro vinden dit leuk.
  5. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Alleen als experiment prima maar meewerken en vóór polarisatie van de samenleving zijn vind ik ziek.

Vero0504 en SAARC vinden dit leuk.
  6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Nee absoluut! Daar heb je gelijk in. Maar dit zou als een soort fieldlab experiment wel interessant zijn

Finca vindt dit leuk.
  7. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Oh heerlijk. Een plek waar ik me echt welkom voel en de mensen om me heen gelijkgestemden zijn. Doe maar, graag!

Nikki23, Edr89, Riverdale87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dag democratie, hallo uitsluiting en discriminatie door de regering. Mag je nu wel gaan vergelijken met maatregelen in de oorlog of is dat nog steeds te confronterend? Het is "maar" de bios, het zwembad, de sportschool, het pretpark, merendeel van de winkels, misschien wel alle winkels, maar je werk, maar school, maar het ziekenhuis...

Nikki23, Biny, Loufoque en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.086
    1.069
    113
    Eigenlijk valt het best mee toch,

Je hoeft toch niet naar de winkel, je kan bestellen.
    Je hoeft niet op bezoek bij mensen, je hebt toch WhatsApp.
    Je kinderen hoeven niet te zwemmen, ze kunnen in een bootje.
    Je hoeft toch niet naar buiten, je kan Animal Crossing spelen.
    Je hoeft niet naar het zkh of naar de dokter, als je geen Coronavaccin wil, heb je daar toch ook allemaal geen vertrouwen in?!

Zucht.. nu ga ik snel stoppen met internet. Ik word er een beetje triest van.

Nikki23, Biny, Loufoque en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Animal crossing heeft me er tot nu toe wel altijd goed doorheen geholpen. :roflmao:

Loufoque, Liedx, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Vooral dat, keuze. Een keuze?!
    "Wil je koffie of thee?" is een keuze. "Neem het vaccin of lever je vrijheid in" is chantage.

Biny, Loufoque, 11131618 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Maar een vraagje he.
    Ze kunnen je toch niet gaan weigeren we betalen allemaal aan de zorgverzekeraar dus mij weigeren is geen geld voor hun lijkt mij.

Finca vindt dit leuk.
  13. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Oostenrijk voert aparte lockdown in voor ongevaccineerden.
    Als wij aparte maatregelen krijgen dan weet iedereen wie er ongevaccineerd is. En dan ben ik echt bang voor agressie. Collega’s zeiden: nee tuurlijk niet. Maar die zijn gevaccineerd. Lekker makkelijk praten.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Ben ik trouwens de enige die bang is dat als er 2g komt met daarbij uitsluiting van essentiële voorzieningen, er een totaal onveilige situatie wordt gecreëerd?
    Zie nu al berichten voorbij komen dat mensen dan bij de supermarkt willen gaan wachten totdat er iemand naar buiten komt om die dan te kunnen overvallen om toch aan eten te komen. :eek:

Alhoewel verdeel en heers natuurlijk al duizenden jaren oud is.

Liedx, SAARC en Finca vinden dit leuk.
  15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Nee niet echt.
    Maar ik denk wel dat wij niet zomaar meer in winkels kunne komen die eerder dicht waren.
    Maar lees nu al dat de ondernemers boos zijn en al zeggen ,ze hebben 20 maanden de tijd gehad om wat aan de zorg te doen.
    Dus dit alles krijgt wel een staartje.

Hoe willen ze op qr controleren in die winkels zeker ook weer geld heen terwijl de zorg kapot gaat.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ho wacht, mag ik ook komen?

Doe ik met liefde wel een tvt want ik ontwijk restaurants nu want ik geloof geen bal van die QR.

Zou wel voorstander zijn van een "uitsluitend voor getesten" gelegenheid en heb er zo wel meer in mn omgeving die met de huidige regels ook geen bak koffie meer durven halen.

Liedx, maliro en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.835
    18.564
    113
    Vrouw
    Daar maak ik mij niet direct druk om. Dan maar frauderen met qr codes als je zelfs de supermarkt niet meer in kan.

Nikki23, Biny, Roosje35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.835
    18.564
    113
    Vrouw
    Dat zeiden ze eerder ook en tóch werkt de meerderheid eraan mee.

Biny, SAARC en Finca vinden dit leuk.
  19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    We leven natuurlijk wel in een heel rijk land waar we de mogelijkheden hebben om van alles online te kopen, ook boodschappen. Grootste gedeelte van de mensen kan daar op over schakelen. Van de ene kant natuurlijk heel fijn, maar aan de andere kant zal er daardoor minder protest zijn en blijft het ook minder zichtbaar

20. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nee hoor, bestel wel via appie. En anders weet ik zeker dat mijn familie in elk geval voor de kinderen eten zal halen;)

Deel Deze Pagina