Ah wat een herkenning (deels) in dit topic. Hier ook iemand die zich niet laat 'vaccineren'. Ik zeg niet nooit, want als het leven ons onmogelijk wordt gemaakt, wordt het toch wel heel lastig, maar voor nu is het nee. Daarvoor heb ik verschillende afwegingen. Allereerst speelt mijn zwangerschap een grote rol. Hoewel ik me niet laat meeslepen door alle berichtgeving, baseer ik mijn keuze op het feit dat er gewoon nog geen informatie is over wat het inspuiten van dit soort middelen die gebaseerd zijn op relatief nieuwe technieken zonder jarenlange cijfers. Ik voel daarin gewoon een groot risico voor mijn ongeboren kleintje dat nog volop in de groei is. Ten tweede speelt voor mezelf dat ik niet val in een risico groep, niet werk met kwetsbaren en ook niet dagelijks in aanraking kom met veel verschillende mensen. Hierdoor is de kans op besmetting klein en de kans dat als ik besmet raak er ernstig ziek van word acht ik ook niet perse groot. Inmiddels voldoende mensen om me heen die corona hebben gehad en daar flink ziek van zijn geweest en weer zijn opgeknapt. Ook een paar mensen die echt ontzettend ziek zijn geweest en maanden uit de roulatie, waar ik best wel van ben geschrokken, maar dat zijn uitzonderingen en rechtvaardigt voor mij niet het nemen van dit vaccin. Mede gelet ook op alle berichten rondom de betrouwbaarheid van de vaccins, de tijd dat ze zouden beschermen, de mogelijke bijwerkingen etc. Ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen zijn gevaccineerd volgens het rijksprogramma (ik heb eerst kritisch naar wat en hoe gekeken en me laten adviseren door verschillende mensen) en daar ben ik zeker voorstander van. Ik ben laat me ook vaccineren tegen kinkhoest, voor onze aanstaande kleine (bij de vorige zwangerschap ook gedaan). Ik zeg daarom niet dat ik me nooit laat vaccineren, omdat ik hier in de toekomst misschien wel anders over denk, als het vaccin zich bewezen heeft, uit de experimentele fase etc. Het lijkt op mijn werk of iedereen - op een paar diehards na - zich heeft laten vaccineren en dat er begrip is dat ik dat nu niet laat doen vanwege mijn zwangerschap (hoewel ik al meerdere keren ben geattendeerd op het bericht van RIVM dat zwangeren zich prima kunnen laten vaccineren), maar ik heb wel het gevoel dat als ik straks niet meer zwanger ben, men toch wel min of meer verwacht dat ik me laat vaccineren. De organisatie is ook pro vaccinatie en dat vind ik best spannend. In mijn vriendenkring is meer dan de helft gevaccineerd en familie is allemaal gevaccineerd (groot deel op leeftijd/risicogroep, onderliggend lijden). Mijn man heeft zich niet laten vaccineren, maar zijn beweegredenen zijn net iets anders. Wil hij zich wel laten vaccineren, dan prima, ieder mag daarin zijn eigen keuze maken. In de vriendengroep is het wisselend qua reacties. Je merkt toch wel dat er langzamerhand een splitsing ontstaat en er toch wel wat opmerkingen worden gemaakt als je je toch niet laat vaccineren. Het wordt bijna een soort ding en ik vrees wel voor toestanden als we straks met elkaar lunchen/avondje weg willen.
Sorry maar dit klopt echt niet. Cijfers van afgelopen zondag, corona dashboard. 49.704 GGD testen op zondag, daarvan waren er 14,6% positief. Of je je laat vaccineren of niet is prima, maar geen gegevens verspreiden over besmettingen die wel mee vallen. Want het aantal besmettingen valt NIET mee.
Maar wat jij zegt maakt toch niet dat de informatie uit het plaatje per definitie onjuist is? Heel veel mensen laten zich momenteel niet testen via de GGD maar via testenvoortoegang en testenvoorjereis. Dat is niet via de GGD maar via aangekochte particuliere aanbieders en is testen zonder klachten. Dus logisch dat het aantal positieve tests bij de GGD hoger is dan bij de andere opties. Alles bij elkaar genomen kan de info uit het plaatje prima kloppen (niet gecheckt dus geen idee of het zo is, maar ik vind het niet per definitie ongeloofwaardig). edit: in het plaatje staat ook nergens een datum. Dus geen idee over welke weken het gaat.
geen aandacht aangeven of discussie aangaan, is de lol er snel vanaf. Er wordt meegelezen, dat wisten we toch al.
Ik volg op IG trouwens Isa Kriens…zo die heeft het vaak bij het juiste eind! Zelfs gevaccineerde sluiten aan!
Ik volg eigenlijk alleen artsen collectief op IG. Laatst heb ik even een kijkje genomen in een Telegramgroep maar wat een vreselijke lui daar. Ben er diezelfde dag weer uitgegaan toen ik eea teruglas, veel extreem-rechts gedachtegoed, en er zaten zelfs neonazi's
En tel daarbij op dat de meeste mensen met een positieve test dus geen klachten hebben maar eruit zijn gekomem omdat ze willen stappen of op vakantie willen. Waarvan we dus ook niet weten hoe besmettelijk ze dan zijn.
Nou ze vallen met bosjes te gelijk met besmetting. Waarom zo de nadruk op festivals moet. Hoop trouwens dat het hierbij blijft dochter mag na de vakantie beginnen en dus niet pas in oktober dus zou fijn zijn dat het gaat lopen en dat ze niet thuis moet zitten. Spannende tijden dus.
Ik heb hier helemaal geen zin in maar ja, jij ook wel? Gemiddelde aantal testen over de afgelopen 7 dagen: 53.000. Percentage positief getest over de afgelopen 7 dagen: 13,4. Ga lekker doen wat je zin in hebt maar kom niet met kul cijfers aan zetten.
Klopt! Ik volg haar ook en ze krijgt momenteel veel berichten van mensen die gevaccineerd zijn en nu dus toch twijfels hebben bij alles.
Als je je druk wil maken over leugens en gemanipuleerde kulcijfers kun je je beter richten op de beleidsmakers en hun volksmennerij in plaats van hier in juist dit clubje je pedante reacties te droppen over een meme.