Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit gaan ze niet in de zorg doen. Dat kan en mag echt niet. Ik ga ervan uit dat ze de zorgplicht ook niet gaan veranderen in hun grote sprookjesboek. Dan stop ik direct met mijn werk. Nooit dat ik daar aan mee zal gaan werken

SAARC en tuc vinden dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kans is dan groot dat het wel lukt, al wordt bij de qr code je meisjesnaam gebruikt. Je man kan kijken bij zijn qr code welke details erin staan. Bij mij is dat de eerste letter van mijn achternaam, geboortedag en geboortemaand.

De kans is ook groot, wat @Anouk2005 ook zegt, dat ze helemaal niet zo goed controleren.

Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik had ook nooit gedacht ik ooit geweigerd zou worden in bv de speelgoedwinkel oid, maar over 3 weken is het toch zover.

SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Absurd is het toch?! Ik kan er echt met de pet niet bij.

SAARC en tuc vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.299
    17.189
    113
    Dat was de uitleg erbij :confused:

SAARC vindt dit leuk.
  6. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Geniaal :roflmao:

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daar heb je helemaal gelijk in maar mensen zorg weigeren kan echt niet. Ik ben er ook niet bang voor dat dit echt zal gaan gebeuren. In Frankrijk is geloof ik wel dat je zonderQR wel acute zorg krijgt maar bij chronische zorg moet je hem wel tonen maar dan moet je tvt en dat kan hier straks ook niet meer ;)

tuc vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik maandag naar de vaccinatie locatie ga rijden.. ik zie gewoon weinig andere opties en mentaal heb ik er echt veel last van. Maar ik sta er helemaal niet achter. Zeker niet hoe het momenteel klaargespeeld wordt en ben het totaal niet eens met het gebruik van de coronapas. Wat ga ik doen indien ik mij laat vaccineren en mijn werkgever voert de pas in? Netjes meewerken wetende dat mensen mogelijk geen toegang meer hebben tot hun werkplek waar ze misschien al jaren trouwe werknemer zijn?? Ik vind dat heel lastig. Want ik denk als je eenmaal die qr hebt, dat de drempel heel laag is om hem overal te gaan gebruiken. Maar met het oog op zwemlessen en straks de 2g regel, ben ik bang dat het niet anders kan.
    :$

9. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Ik werk in de zorg en heb nog verlof tot half april. Ik zeg mijn baan op mocht er een QR verplichting komen. Erg jammer, want ik werk er al super lang en het is heel erg moeilijk om voor mijn functie geschikte mensen te vinden. Mijn leidinggevende is overigens al op de hoogte van mijn standpunt.

Gelukkig heb ik bijna geen hypotheek meer en kunnen we prima rondkomen van een salaris. Ik ga wel weer ZZp'en.

Het is erg treurig voor mijn werkgever en mijzelf maar ik kan het gewoon niet aan mezelf verkopen hieraan mee te doen.

Edr89, MariekeRox, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Is het al zeker dat jouw werkgever dit gaat doen? Het moet in overleg met de werknemers gaan he?

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Nee is niet zeker.. Maar ik denk dat het alleen maar erger gaat worden eerlijk gezegd. Is het niet deze winter dan wel volgende winter. Ik ben niet zozeer tegen het vaccin, de hele toestand eromheen vertrouw ik gewoon niet. Als straks een negatieve test niet eens meer voldoende is dan zie ik het somber in.
    Maarja, zo lang ik nog zo veel twijfels heb....

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Het is jouw keuze, maar bij zoveel twijfel en gevoel van dwang zou ik er niet aan gaan. Ik geloof nooit dat je je daarna beter voelt dan nu, hoe rot de situatie ook is nu en dat is zacht uitgedrukt natuurlijk.

Finca, Edr89, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar volgens mij werd er gisteren tijdens de pc toch sowieso al gezegd dat er bij noodzakelijke beroepen geen 2g beleid komt?

14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik heb een vraag aan ongevaccineerden, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hem hier stel. Zo wel, excuses hiervoor. Ik probeer meer begrip te krijgen over de achterliggende redenen niet te vaccineren.

Voor zover ik begrijp, zijn er redelijk wat ongevaccineerden die het vaccin niet willen omdat het nog maar net op de markt is. Inmiddels is het toch al een jaar op de markt, en is het miljarden malen toegediend. Vanaf wanneer is een vaccin te vertrouwen? Waar is het wachten voor jullie op?

Ik veroordeel jullie niet, ik wil het alleen graag begrijpen. Ik weet immers ook niet wat de gevolgen zijn van vaccinatie, op de lange termijn.

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    M'n man krijgt over 1,5 week wel zijn groene vinkje , eerst die van hem maar uittesten als het moet :roflmao:

SAARC en Bloempjelief vinden dit leuk.
  16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Precies. Dus wij als ongevaccineerden worden "beschermd" tegen de gevaccineerden door ons van alles te verbieden.

Maar in het begin van de pandemie, moesten de ouderen beschermd worden. Maar toen moesten we allemaal in lockdown. Toen holden de regels niet alleen maar voor ouderen. Maar nu wij "beschermd" moeten worden mogen wij zelf niks meer.

Mim89 en SAARC vinden dit leuk.
  17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #3938 Devilschase, 13 nov 2021
    Laatst bewerkt: 13 nov 2021
    Zolang er nog steeds meer bijwerkingen ineens worden gemeld, vertrouw ik het voor geen meter. Een jaar na uitkomst zijn er ineens 36 extra bijwerkingen bekend gemaakt waarvan er 8 zijn die echt ernstige gevolgen kunnen hebben. Nee sorry, dat gaat hem dus niet worden. Mijn opa had op zijn 28e zijn 1e hartinfarct, mijn vader heeft een hartprobleem, mijn broer heeft 3 jaar terug een ontstoken hartzak gehad icm een ruis op zijn hart en mijn hart is ook al eens gecheckt ivm onregelmatige hartslag en boezemfibrilleren .

Dan denk je toch niet dat ik een vaccin ga gebruiken waarbij een bijwerking is dat het ontstekingen aan het hart kan veroorzaken. Ik ben namelijk altijd iemand die ook naar m'n gevoel luistert en mijn gevoel zegt absoluut nee, en daar vertrouw ik volledig op, dat is tot nu toe altijd juist geweest.

En dat ik dan niet de winkel in mag, dat is dan maar zo. Tis kut maar er zijn ergere dingen in de wereld dan niet naar de ikea kunnen. En ze gaan echt dat 2g beleid niet jaren volhouden. Je kan niet jaren lang mensen verbieden om naar de winkel te gaan natuurlijk.

Finca, Liedx en SAARC vinden dit leuk.
  18. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord. Maar heb je dan ook gekeken wat het risico is van Corona doormaken? Daar kunnen ook gevolgen aan zitten toch?

nizzie86 vindt dit leuk.
  19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb mijn post gewijzigd.

En ja, maar je kan alsnog corona krijgen als je gevaccineerd bent. Een collega van mij is gevaccineerd en dood en doodziek, al 5 dagen. Dus of je nou gevaccineerd bent of niet, je kan corona gewoon krijgen en dus doormaken.

Finca en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina