Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ongeacht of je nu gevaccineerd bent of niet vind ik het voor nu nog best onverantwoord om met zovelen binnen dicht op elkaar te gaan zitten. Moet je daar per se naartoe?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    We zitten in een grote ruimte 75m2 - 100m2 schat ik, buiten deuren en ramen kunnen open.
    Het is mijn hobby en ook stukje sociale contacten. Ik heb verder een heel klein sociaal netwerk. En ik mis het dus echt.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    Een thuistest zou in dan voorstellen inderdaad en lijkt mij ook prima?
    Ik zou het niet noodzakelijk vinden om te benoemen dat ik niet gevaccineerd ben.
     
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Oke ja persoonlijk zou ik nog even wachten met dit soort evenementen maar ik begrijp het goed dat je graag weer wil.
    Dan zou ik ook een thuistest voorstellen en daar ter plaatse wel een beetje letten op afstand houden waar mogelijk, elkaar geen hand geven en hoesten in je elleboog.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    ja is toch te gek voor woorden? Hoe kan hij nou stellen dat wanneer je je niet vaccineert je dan dus ziek wordt. Zegt tie letterlijk: er zijn maar 2 smaken. Dat is echt onzin, ik sta er echt van te kijken dat hij zulke uitspraken mag doen.
     
    Kindje3, SAARC, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Oh overigens nog een interessant feit. Iemand die al 8 maanden op een covid afdeling werkt en keurig zijn/haar prikken heeft gehaald begin dit jaar heeft nu corona :eek:o_O
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar dat is toch ook gewoon bekend?
    Dat je na vaccinatie gewoon corona kan krijgen? (Alleen wss niet supermegaziek word en dus wss niet in het zh terecht komt).
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.016
    17.034
    113
    Vrouw
    Ik citeer; "Of je kiest daarvoor, of je kiest er toch min of meer voor dat je ergens de komende maanden ziek wordt van corona. Bescherm jezelf en bescherm onze vrijheden."

    o_O
     
    Biny vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik vind het idioot. Nergens is bewezen dat je 100% ziek gaat worden als je niet vaccineerd. Ik vind het echt heel kwalijk als dat door de verantwoordelijke minister zo wordt gezegd.
     
    SAARC, Rosa Canina en Spectre vinden dit leuk.
  10. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.653
    2.644
    113
    Vrouw
    Dag dames,

    Ik heb jullie ook weer gevonden. Ik laat mij ook niet vaccineren en mijn man ook niet. Ik vind dat er nog te weinig bekend is omtrent de vaccinaties qua bijwerkingen en lange termijn effecten. Tevens merk ik dat er veel druk vanuit de overheid is om te laten vaccineren en dit zorgt bij mij voor een tegengesteld effect. Ik vind het nieuws omtrent dit onderwerp ook vaak erg eenzijdig. Ik ben van nature niet angstig aangelegd en heb me het afgelopen jaar echt verbaast over wat angst met mensen heeft gedaan en heb ik tevens ook gezien in mijn omgeving wat de maatregelen voor effect gehad hebben. Op mijn werk in de zorg maar ook privé.

    Overigens heeft mijn opa vanaf zijn tweede coronavaccin veel last van zijn been en kan nu niet meer goed lopen. Mijn familie is ook behoorlijk ziek geworden van het vaccin. Ook mijn zus, die echt net corona gehad heeft, was erg ziek ervan.

    Ik ben zwanger en wil dat risico ook niet lopen voor mij en de kleine. Ook omdat er nog zo weinig bekend is over de lange termijn effecten.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Die angst vind ik ook een ding.
    Ik denk wel eens dat er iets niet goed is met mij.
    Ik heb dus nog geen seconde angst voor Corona gehad, niet omdat ik het niet geloof, maar ik ben gewoon niet bang.
    En dan zijn sommige mensen (ook niet risico groepen) zo bang.
    Ik zou wel eens een grootschalig onderzoek willen zien waarin mensen kunnen stemmen waarom ze vaccineren.
    Is het echt uit angst het te krijgen, of meer: nou ik ben niet bang van de prik en als we dan idd van de maatregelen afkomen...
     
    Biny en Rosa Canina vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
    Hier ook al in meerdere ziekenhuizen gevaccineerde corona patiënten opgenomen.
     
    Rosa Canina en aicirtap vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Jeetje, dat zou je wel heeeeel toevallig noemen.
     
  14. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij laten ons ook niet vaccineren. Ik vind dat er te weinig bekend is over lange termijn effecten en daarnaast ben ik gezond. Covid is voor mij niet zo'n groot risico. Merk wel dat het lastig is, omgeving vindt het maar raar en egoïstisch. Zeker omdat ik verpleegkundige ben moet ik mij nogal eens verdedigen.
    Het grootste tegenargument wat ik krijg is dan wel vaak het kunnen stappen/pretpark/dierentuin noem maar op zonder testen. Goede reden voor zo'n gif spuit. ;)
     
    Biny en aicirtap vinden dit leuk.
  15. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier precies zo!
     
  16. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik ben maliro en tegen vaccinatie zeg ik no!

    Ten eerste de lange termijn effecten, teveel onbekendheid.

    Ten tweede, gecensureerde wetenschappers die aangeven dat het gevaarlijk kan zijn. En dan kunnen die wetenschappers wel gefactcheckt zijn maar door wie, wat is de expertise van een factchecker?

    Ten derde, ik heb corona gehad. Was 2 weken vervelend maar niet onoverkomelijk. Ik ben hartpatiënt, ben dus die corona goed door gekomen en ik wil geen risico's gaan nemen met het vaccin

    Ten vierde de druk vanuit de overheid en Hugo met zn ongenuanceerde uitspraken. Ik wordt er recalcitrant van

    Ik ben niet tegen vaccinaties (mijn kinderen hebben het normale programma doorlopen bv), maar van deze ben ik niet zeker.

    Wel geef ik toe wat gevoelig te zijn voor complottheorieën. Ik geloof ze lang niet allemaal of niet allemaal volledig, maar het maakt me wel wantrouwig.

    Ook vind ik de media (msm) te eenzijdig. Pro-vaccinatie is bijna een godsdienst an sich. Waarom mogen kritische geluiden niet gehoord worden. Als.die allemaal niet waar zijn kunnen ze dat toch weerleggen?
    Maar ook dingen die we hier niet horen, zoals bv de e-mails van Fauci die suggereren dat dit virus gecreëerd is en uit een lab komt. Waarom zeggen onze media hier niks over?
    Of Hugo die zn dossier niet wil laten zien.
    Daarbij heeft de regering zich de laatste jaren niet heel betrouwbaar opgesteld (denk bv aan de toeslagenaffaire, de toestanden met aardbevingen in Groningen etc). Waarom zou ik hen wel geloven als ze zeggen dat het vaccin volledig veilig is.

    Naja dat is een beetje mijn gedachtengang
     
    Bloem2310, Spectre, Cin85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Hi @Nikki23
    We zijn inmiddels verhuisd naar dit gedeelte, ik dacht ik laat het je even weten ;)
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  18. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Thanks! Gaat snel. Plaats ik mijn berichtje hier nog even!
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  19. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Hallo allemaal Ik ben Nikki.

    Ik laat mij niet vaccineren, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

    Twijfelde er vanaf het allereerste begin al aan…toen er nog weinig bekend was over het virus werd er al heel snel gezegd dat een vaccin de enige uitweg zou zijn. Toen er in no time verschillende vaccins ontwikkeld werden had ik nog meer bedenkingen.( Nieuwe techniek die niet eerder goed gekeurd is, lange termijn effecten niet bekend etc).
    Gezond leven, sporten, vitamines ed wordt weinig tot geen aandacht aan geschonken.

    Zelf heb ik positief getest met (3) zelftesten een paar maanden geleden. (week nadat man positief testte via sneltestcentrum). Dit omdat mijn geur en reuk afnamen, toen wist ik natuurlijk al genoeg, met een positief geteste man. Netjes GGD gebeld en moest maar komen voor een pcr test. Ik heb vriendelijk bedankt, begreep ze uiteindelijk maar zou dan puur voor de statistieken zijn. Daar werk ik niet aan mee.
    Mijn geur en smaak kwam na 2 dagen terug en dit waren ook mijn enige ‘klachten’. Geen snotneus, keelpijn, kuchje of wat dan ook. Toen wist ik voor mezelf definitief zeker dat ik niet gevaccineerd wil worden.

    Aan alle kanten wordt vaccineren opgedrongen (en nu voor de kinderen, wat ik nog erger vind) en dit voelt niet goed. Ik het buitenland loterijen, auto’s, geld etc om het vaccin maar aan de man te brengen. De mainstreammedia is zeer eenzijdig, aan alle kanten wordt angst de wereld in gebracht via het nieuws, praatprogramma’s, jeugdjournaal (walgelijk hoe de kinderen angst wordt ingeboezemd) en de censuur op social media is absurd.

    Ik heb absoluut geen vertrouwen in onze demissionair kabinet.

    De maatregelen zijn gebaseerd op pcr testen, die zonder symptomen geen enkele waarde hebben. Ze meten niet of je levende virusdeeltjes bij je hebt of dode virusdeeltjes. Ze meten dus geen besmettingen.

    Inmiddels is daardoor een hoop kapot gegaan in onze samenleving.

    En de verdeeldheid vind ik vreselijk. De medische apartheid, mensen die het normaal vinden dat ongevaccineerden ‘niks’ meer mogen of worden buitengesloten.

    Ik respecteer een ieder, wel of niet gevaccineerd maar hoop dat het andersom ook gebeurd.
    Ik hoorde vanmiddag nog dat er ergens een bedrijfsfeestje werd georganiseerd waar alleen gevaccineerden welkom waren. Sorry hoor, maar dan kan ik wel janken.
    Waar gaan we naartoe met z’n allen!?

    Maar nogmaals nee, ik laat mij niet vaccineren! Ik wil geen Corona app op mijn telefoon! En ik werk niet mee aan een testsamenleving!


    Blij te lezen dat er meer mensen zo denken.

    Oeps, mijn verhaal is langer geworden dan ik had bedoeld, maar na weer een stijging van de ‘besmettingen’ (positieve testen dus) zit het me tot hier .
     
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.887
    13.050
    113
    Vrouw
    Vinden jullie het ook zo vreemd dat ze maar blijven hameren op de stijgende besmettingen? Welke niet zo heel raar zijn nu er meer testen gedaan worden (leve testen voor toegang).
    Maar waarom kijkt men niet naar het aantal ziekenhuisopnames en het aantal corona patiënten op de ic? Want dat was toch het ijkpunt om de maatregelen te versoepelen of niet?
    Ik vind het maar vaag.

    Overigens ben ik net terug van vakantie, dus wie weet heb ik wat gemist en kijken ze ondertussen wel naar de ziekenhuizen?
     
    SAARC en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina