Precies! Er wordt steeds gepraat over zoveel besmettingen maar dat zijn het niet! Het zijn positieve testen, en zeker zonder klachten zegt het helemaal niets over of iemand besmet is, laat staan besmettelijk is. Die test draait weet ik veel hoeveel cycli om virusdeeltjes aan te tonen. En op die testen draait het beleid van de overheid! Koekoek! Ik laat me dus ook zeker niet testen. Bij klachten blijf ik gewoon thuis en houd me aan de regels, maar ik werk niet mee aan de statistieken. In april was man positief getest bij sneltestlocatie, week erop verloor ik geur en smaak en wist ik genoeg (en na 3 verschillende zelftesten werd dit bevestigd). Na 2 dagen kwam het weer terug en dit waren dan ook mijn enige ‘klachten’. Ben zelfs nog zo netjes geweest dit te melden bij de ggd en werd daar van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moest maar komen voor officiële pcr test. Vriendelijk voor bedankt, begreep de mederwerkster op den duur, maar als ik kwam testen zou dat dan puur voor de statistieken zijn zei ze, omdat het wel duidelijk was met een positief geteste huisgenoot.
Ik heb hier ook zo m'n bedenkingen bij.. een positieve test zegt helemaal niks. Ongemerkt lopen er toch heel wat mensen zonder klachten (of echt minimaal), mét corona rond? Je kunt besmettingen toch nooit tegengaan denk ik dan...
@Juul75 dit dus. Iedereen staart zich blind op die 'kul cijfers'. De cijfers geven positieve testen aan. Er is al zo vaak gezegd dat testen zonder klachten geen nut heeft want dat toont niet aan of iemand nog besmettelijk is. En nogal logisch dat de cijfers zo oplopen als veel meer mensen zich laten testen om op te stap te kunnen/op vakantie te kunnen.
Idd. Er is al zo vaak gezegd dat alleen een positieve test helemaal niks zegt over of de getestte persoon ook nog daadwerkelijk besmettelijk is.
Geen idee, ik was zo geschrokken dat ik er gelijk uit ben gegaan. Maar het moet inderdaad wel ergens te melden zijn, lijkt mij tenminste.
Ah t was zo fijn... Negeer negeer. Trouwens hoe doen colleges tegen jou. Hier respecteren ze het wel gelukkig. Al moest ik vanochtend wel even braaf zijn. Er gaat nu elke week een arts komen, voor vragen etc. En de dag er na geprikt voor beter bereik. Maar nee ga toch echt niet overstag
Ik werk al meer dan 10 jaar vanuit huis in een ander land dan mijn directe collega's. Ik krijg wel mee dat er bij hun wel heel actief gevaccineerd wordt, maar gelukkig ligt er vanuit die kant geen druk. Die druk gaat er de komende tijd wel in het dagelijks leven vanuit onze grote leider MAOcron komen vrees ik, maar we gaan in elk geval proberen het uit te zingen.
Vandaag op het werk hadden we het natuurlijk weer over Corona ( huisartsenpraktijk Artsen geven ook aan dat die versoepelingen met nachtclubs niet handig waren maar dat we wat nu gebeurt met meerdere besmettingen op een dag ook maar gewoon even moeten doorstaan en moeten laten gebeuren, je doet er niks aan en zolang die IC bedden niet vol liggen is er niet zo heel veel aan de hand en het is natuurlijk heel goed voor de groepsimmuniteit Op de praktijk inmiddels best wat besmettingen maar niks heftigs.
Sjongejonge, het moet niet gekker worden. Geef je in het corona nieuws topic een tip aan iemand en wens je dr sterkte, wordt je vervolgens direct voor van alles en nog wat uitgemaakt. Want iemand die tegen vaccineren is, kan zoiets nooit serieus menen?! Echt waar gaat het heen met deze wereld en de verdeeldheid van de mensen? Als je niet eens verder kan kijken dan de mening van iemand mbt vaccineren. Ik schrik hier serieus van, dit is geen indoctrinatie meer, maar iets veel ergers waarvan ik de naam niet weet (als hier al een naam voor is). Hebben jullie ook al zulke dingen meegemaakt?
Ik las het idd. Schrok ook van de reactie van die persoon hoor. En vind dat echt niet normaal. Zelf niet meegemaakt (nog) gelukkig. Maar ik ben bang dat die verdeeldheid de komende tijd alleen maar erger zal worden
Ik vind het ook zeer bizar. En iedereen ziet voor het gemak alle lelijke scheldwoorden over het hoofd van diegene, maar als ik of iemand anders aankaart dat dat niet zo netjes is dan ‘doen wij heel naar’. Wat een extreem raar gebeuren dit.
Nou he, dit zou wel eens het begin kunnen zijn van een nog grotere tweedeling in de maatschappij. Iemand beoordelen om zijn vaccinatie standpunt ipv karakter. Overigens schrok ik ook hoor, en net nog een keer. Maar het besloten de eer aan mijzelf te houden, ik ga niet terug schelden. Buiten dat hoop ik echt oprecht dat deze persoon hulp krijgt, want zo te lezen is deze hard nodig.
Verstandig van je om je niet te verlagen naar haar niveau, al zul je je wellicht flink ingehouden moeten hebben.
Ben even gaan lezen waar je het over had. Ik schrok ervan Op mij kwam je reactie helemaal niet vervelend over. Denk dat je er goed aan doet daar niet meer op te reageren.
Ik heb het ook gelezen.. ik vond je reactie ook helemaal niet beroerd overkomen. Maar emoties doen veel met mensen, dat blijkt wel..
Snapte m ook al niet, ik geef net t zelfde advies aan iemand anders die 5 weken op een MRI in volle spanning moet wachten... Die reacties hebben niks met vaccineren te maken, noch met vaxxers. Vond t ook buiten alle proporties ongeacht welke frustratie er ook speelt. Je probeerde oprecht te helpen, althans zo las ik t. Je reageert soms wat fel, maar dat was dit niet. Zo schrijf ik apistels, lekker herkenbaar Die negeerlijst is wel flink gegroeid sinds corona en dat begon nog voordat er sprake was van vaccinaties. Ik zie dat "kampgedoe" echt NIET op mn werk, gelukkig. Flinke lading non-vaxxers ivm bepaalde geloofsstroming en ik denk een handje vol vaxxers.
@Cin85 Even teruggelezen waar het over ging, ik ben in dergelijke topics nl niet actief (bang dat ik me toch alleen maar ga ergeren). Ik las je bericht ook als een heel normaal bericht waarin je iemand gewoon een advies geeft en sterkte wenst, maar heb helaas gemerkt dat wanneer mensen hier iets tegen je hebben ze het hoe dan ook fout interpreteren. Heb dat ook al zo vaak gemerkt... En blijkbaar is wel/niet vaccineren gewoon zó'n gevoelig onderwerp geworden dat je als "anti vaxxer" niks meer goed kan zeggen. Ik maak me ook wel zorgen over de tweedeling die tussen (on)gevaccineerden steeds erger lijkt te worden in NL