Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Hier zie je het hem zeggen op 1.37.40
    Ik wil helemaal geen innovatief cellulair genvaccin. En nu word ik uitgesloten omdat ik dat niet wil en vind de meerderheid mij asociaal en gevaarlijk. Onbegrijpelijk hoe dat gaat.

Liedx vindt dit leuk.
  2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik wilde het al niet typen, maar daar ben ik idd bang voor. Hier gaan ze dan niet meer naar school als ze zonder vaccinatie niet mogen komen.

Edr89 vindt dit leuk.
  3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik snap het maar als ze wel geweigerd mogen worden ( wat nu duidelijk is dat dat niet mocht) dan zou dat ook betekenen dan tegenstanders niet hun stem kunnen laten horen tijdens belangrijke debatten ect.

Zara75, Liedx en Duma vinden dit leuk.
  4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Hoe wil je dat aanpakken met de leerplicht?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Raar verhaal bij ons op school. Een juf is in het weekend nauw contact geweest van iemand. Dat wist ze toen nog niet dus heeft deze week 2 dagen gewerkt. Gisteravond hoorde ze dat dus heeft zich ziekgemeld, ook omdat ze zelf al klachten heeft.
    Maar de kinderen uit die klas die geen opvang hebben worden verdeeld over de andere klassen:|
    En wat als de juf vandaag of morgen positief test? Zo kan het toch als een olievlek verspreiden?

Fantykoekie en SAARC vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Daar kan dan geen sprake meer van zijn. Want anders is het een vaccinatieplicht.

7. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Als vaccinatie verplicht wordt zijn de voorwaarden veranderd, bovendien is gebleken uit de afgelopen lockdowns dat in de klas zitten geen vereiste is om aan leerplicht te voldoen. Als ze maar les krijgen, ook al is dat door de ouders. Ik denk dat ik behoorlijk sterk sta.

rocketscience vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Ze zijn niet zo snel met het invoeren van veranderingen in ons voordeel;)
    Dit staat nu op Rijksoverheid:

Herstelbewijs 180 dagen geldig
    180 dagen na uw positieve coronatest is uw herstelbewijs niet meer geldig. Voor een geldig coronabewijs moet u dan 1 prik halen. Of een coronatest laten doen.

Het ministerie van VWS wil de geldigheid van het herstelbewijs verlengen naar 365 dagen. Daarover besluit de ministerraad binnenkort. Hierna gaat het voorstel naar de Tweede Kamer. Gaat de Tweede Kamer akkoord? Dan kan het voorstel doorgaan. De verwachting is dat vanaf eind november herstelbewijzen 365 dagen geldig zijn.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier had ik mijn kind al afgemeld op school wegens klachten en nu blijkt de leraar mogelijk ziek te zijn omdat de huisgenoot positief is. De klassen worden om en om thuis gehouden en de groep waar het om gaat krijgt dan les van 1 van de andere leraren, de gehele klas dus. dus bijv. Groep 8 is woensdag thuis zodat groep 5 les kan krijgen op do blijft groep 5 thuis en krijgt groep 8 les ect. Hier heb ik dus al m'n kinderen maar thuis gehouden. Ook al heeft er maar 1 klachten en die zijn al bijna weer over waardoor ik mij afvraag of morgen testen überhaupt nog zin heeft.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is toch gek allemaal he? Hier is het volgens GGD advies. Want zolang de juf niet positief test zijn de kinderen geen nauw contact:rolleyes:

11. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    En maar afvragen hoe het zich verspreid. Ligt straks vast aan de kinderen dat de andere leraren ook ziek worden ookal is de 1e bron een leraar en diegene waar die contact mee had.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat Gommers ook stopt bij het OMT....
    Ja dat komt omdat zijn voorzittersschap bij het nvic stopt. Nou, de missionaire status van dit voltallige kabinet is in maart al gestopt en zij zitten er ook nog, onzin reden dus.
    Nu ga ik die Gommers niet missen, vond het in communicatie echt een pipo. Maar wel vreemd dat hij stopt nadat hij gezegd heeft dat 2G een slecht idee is:rolleyes:

Nikki23, Edr89, MariekeRox en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Nou vertel :p
    Woont diegene in de buurt bij mij :D hahhaha

14. rocketscience

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je dan sterk staat. Wil niet doemdenken hoor maar paar jaar terug heb ik mij flink verdiept in thuisonderwijs en dat is echt heel lastig in Nederland. Ze hebben daarin ook de wet aangepast niet heel lang geleden (of hebben voornemen dat te doen).

Uiteraard is het niet te voorspellen hoe het zal gaan lopen in Nederland met het vaccineren van kinderen, vaccinatieplicht, of plicht om alleen gevaccineerd naar school te mogen maar ik sta momenteel nergens meer van te kijken. Als ik zie hoe het langzaam verschuift in België bijvoorbeeld. Bleh, kan me er best zorgen over maken.

Spectre en Duma vinden dit leuk.
  15. rocketscience

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Laatst was hij te gast bij Jinek of Humberto en hij sprak daar zijn onvrede uit over het dem. kabinet en dat er maar niet geïnvesteerd werd in de zorg. Ook gaf hij aan dat je niet moet kijken naar gevaccineerd / ongevaccineerd etc. Ik dacht na dat interview, hier zullen we morgen wel wat over horen in de media maar het bleef muisstil... en nu ineens vertrekt hij :rolleyes: heel benieuwd of er eigenlijk meer achter zit.

Biny, Edr89, Liedx en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Begrijpelijk, ik maak mij daar zeker zorgen om. Een paar jaar terug had ik dit ook niet mogelijk geacht. Maar doordat thuisonderwijs in de lockdowns niet als schending van de leerplicht golden denk ik dat je nu sterker staat dan 3 jaar terug. Al hoop ik dat dat niet nodig is.

rocketscience en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Screenshot_20211118-094646.jpg

Hoe absurd de regels in België zijn. :oops::rolleyes:

Spectre, Cin85 en SAARC vinden dit leuk.
  18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier een juichende zoon, hij werd wakker met klachten, zelftest is heel licht positief. Vanmiddag (geheel tegen mijn principes) testen bij de ggd. Hij wil namelijk super graag een groen vinkje voor als hij straks 12 is.
    Zijn klasgenoot is al positief en gisteren waren er ook een paar kinderen ziek naar huis gegaan. Kind zit serieus te duimen voor een positieve ggd test.

Roosje35, Bloempjelief, Edr89 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe triest het eigenlijk ook is, ik kan de jongeman geen ongelijk geven.

Roosje35, Anouk2005, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Dit is toch niet te verkopen?

SAARC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina