Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Het is waarschijnlijk voorbereiding op vaccins voor kinderen.
    Kinderen zijn nu naast ongevaccineerden het grote gevaar wat je de dood kan brengen dus mondmasker op en stilaan nog meer absurde regels met uiteindelijk de uitweg, het vaccin die de hele wereld red. :mad::roflmao::mad:

Wish05, Spectre en SAARC vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Nee ik ook niet, dus daarom geheel tegen mijn principes in naar de teststraat. Als je voor je vrijheid moet kiezen tussen een eenmalige test of een vaccinatie, dan is de keuze tenslotte snel gemaakt. Zodra hij op de middelbare school zit wil hij namelijk zo graag met z'n vrienden naar de Mac, daar hebben ze het al sinds groep 6 over.

Anouk2005, Hanneke, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Triest dat het zo moet, en zeker op die leeftijd hoor je helemaal niet over zulke dingen na te denken. Maar ik geef hem groot gelijk.

Anouk2005, Cin85 en Hanneke vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.856
    113
    Vrouw
    Ik moet wel echt lachen hoe vaak de Mac hier genoemd wordt :roflmao: mijn kinderen komen daar dus nooit. Zoon van 13 vindt het zelfs vies. Ook andere horeca gaan ze niet heen met vrienden

Hanneke vindt dit leuk.
  5. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Experts: basisscholen langer dicht rond Kerstmis

Coronadeskundigen zijn bezorgd over het hoge aantal coronabesmettingen onder kinderen van 5 tot 14 jaar, schrijft het AD. Afgelopen week waren er in de leeftijd tussen 5 en 9 jaar bijna 9500 coronagevallen, bleek dinsdag uit de nieuwe RIVM-weekcijfers. Dat is een stijging van 85 procent. Bij kinderen boven de 10 jaar steeg het aantal coronagevallen met 76 procent. Liefst 120 scholen waren afgelopen periode een week dicht, aldus de Algemene Vereniging Schoolleiders. De helft van alle scholen stuurde één of meer klassen naar huis.

"Het langer dichthouden van basisscholen rond Kerst is een effectieve manier om het virus onder controle te houden", stelt immunoloog Ger Rijkers daarom. "Kinderen zijn virusfabriekjes en besmetten behalve elkaar ook volwassenen." Károly Illy, OMT-lid voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK) "verwacht dat deze vraag komende weken zeker door het OMT besproken gaat worden".

Viroloog en OMT-lid Marion Koopmans stelt dat duidelijk is dat kinderen een behoorlijke bijdrage leveren aan de coronabesmettingen. "Als we met het huidige pakket geen daling zouden zien, gaan we kijken wat er verder mogelijk is."

• Likes4

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zojuist een man aan de telefoon voor bron en contact onderzoek, dat slaat ook echt nergens op zeg. Ik denk hij wil weten met wie ik de dagen vooraf aan mijn test contact gehad heb, maar nee hoor.

Wat voor klachten heeft u?
    Bent u gevaccineerd?
    Heeft u wel een oproep gehad?
    Waar heeft u laten testen?
    Met hoeveel mensen woont u in huis?
    Heeft u vanaf de 14e nog gewerkt?

Nou overal antwoord op gegeven, dacht nu komt er vast nog een ‘uitslag’ oid met advies wie ik moet inlichten (alsof ik dat niet al gedaan had) en wat ik moet doorgeven, maar nee dat was het, of ik nog vragen had. Uhhhh oke? Waarom bellen ze dan eigenlijk precies? Of ligt het aan mij dat ik hier het nut niet van inzie?

Bloempjelief en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Verkeerde opvoeding gehad die kids van jou:p :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:! Onze jongste was er al toen ze 3 weken oud was whahaha oh echt erg he? Nee wij komen er niet vaak en 1 van de kinderen lust alleen kipnuggets (geen friet etc).

Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Hier andersom. Alleen frieten. Is de enige frituur in Nederland met lekkere frieten mama. :roflmao:

Saartje33 en Hanneke vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ze kunnen doodvallen wat mij betreft. Eerst alles maar weer dicht voor iedereen, van winkel tot cafe en dan nog niet eigenlijk.
    De besmette gevaccineerden verspreiden het werkelijk overal en dan de school weer dicht zeker.

Biny, Mapje, Edr89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij komen zelden bij de Mac, dus het is een grote attractie voor hem, wat natuurlijk super stoer is om alleen met vrienden heen te gaan.
    Overigens heeft hij een uur later altijd weer honger. :|:roflmao:

Saartje33 vindt dit leuk.
  11. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik kan wel janken, net een mail van zwembad regels worden ook bij hun aangescherpt. Dus onze kinderen kunnen niet meer zwemmen, 1 die er heel veel plezier in heeft en 1 die eindelijk na maanden begint te durven..

12. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Helemaal omdat die vragen al gesteld worden als je belt voor een afspraak en online worden ze geloof ik ook gesteld. Tenminste mij zijn ze allemaal al gevraagd.

13. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Oww waarom? Zijn de regels aangepast? Zo raar.

14. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Kijk. En eens met de reactie eronder.

Bijgevoegde bestanden:

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Wat rot zeg.. ik vind dit zo slecht.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Als mijn kennis up to date is wel :cool:

Spectre vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Toch verbazend dat dat nu zo is in vergelijking met vorig jaar....

... oh nee, wacht, aanvraag vaccineren 5-11 jaar was ingediend toch?

11131618, SAARC, Loufoque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Gaat dus echt om de prik ipv gezondheid

Finca vindt dit leuk.
  19. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Helaas begrijp ik hem wel! Hier heeft man wat klachten. Dus is as we speak bij de teststraat. Ook absoluut tegen onze principes. Hij heeft nog nooit getest, ik 1x wegens bezoek aan arts terwijl ik ook covid klachten had. We baalden zo dat de zelftest vanmorgen negatief was. Maar leken toch een heel licht streepje te zien. Dus maar even een echte test. We zouden de QR niet gebruiken, alleen in uiterste noodgevallen.

Ik had flashbacks naar de zwangerschapstesten. In spanning zo'n test doen en samen ernaar staren in de hoop op een 2e streepje :roflmao:

11131618, Cin85, Bloempjelief en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon is negatief getest, maar later bleek dat hij zaterdag ook een nauw covid-contact heeft gehad. Ondertussen is dochter snotterig met koorts. Zoon zegt nu zich niet lekker te voelen maar ik weet niet of het fysiek of mentaal is (autisme). Zaterdag gaan we alledrie testen. Ik hoop dat ik positief ben en ik vind het belachelijk dat ik op die manier denk. Ik wil niet ziek worden maar ik wil ook niet als gezond persoon geweigerd worden bij de zwemles van mijn kinderen. Het voelt zo dubbel allemaal.

11131618, Cin85, Bloempjelief en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina