@Cin85 Zweden hebben wij laatst ook naar gekeken maar ik hoorde dat ze daar ondanks de situatie nu ook de coronapas in gaan voeren.
In Spanje hebben sommige regio's ook al een coronapas, 2g lijkt er (voorlopig?) niet te komen. https://www.spanjevandaag.com/19/11/2021/wel-of-geen-coronapas-in-spanje-en-de-verschillende-meningen/
Als wij gaan dan willen we misschien ook wel wat huizen gaan verhuren (dan kopen we zo'n verlaten mini dorp op) dus dan mag je gerust komen huren!
Ik hoop zelfs dat dat zo is, maar als ik hier op zp al sommige extremisten lees, dan ben ik bang dat een deel van NL werkelijk zo denkt. Van sommige mensen in het nieuwstopic wordt ik bijna bang.
dat is wel iets waar ik me ook zorgen over maak. Nu heb ik een eigen bedrijf, en het werk kan ik grotendeels ookvanuit huis doen. Dus voor mijn werk ben ik niet heel bang. Mijn man werkt in een sector met grote tekorten. Ergens geloof ik gewoon niet dat het zo erg zal worden dat hij zijn werk kwijtraakt. Hij staat er ook iets makkelijker in dan ik en zal zich mopperend laten vaccineren als het echt niet anders meer kan, denk ik.
Dat heb ik nou ook. Krijg het echt Spaans (misschien daarom dat ik naar Spanje wil?)benauwd van sommige reacties. Zouden m’n buren maar zijn, denk ik dan..
Helemaal waar. Maar die account zijn opruiers en dan krijg je vanzelf mensen die ook zo echt gaan denken.
https://www.nu.nl/290145/video/fransen-zingen-uit-solidariteit-met-oostenrijkse-ongevaccineerden.html#coral_talk_wrapper Mooi.
Dan moeten we toch maar naar Australië emigreren. Daar bouwen ze hele nieuwe wijken (ook wel kampen genoemd) voor ongevaccineerden…
Zouden we dan ook eigen winkels krijgen en een uitkering? Of uhhh word het een soort vluchtelingenkamp met zn allen in een lange rij voor 1 schaaltje rijst per dag?
Een lange rij kan ik mij niet voorstellen. Niet echt veilig natuurlijk. Dan lijkt mij een luikje in de deur aannemelijker.
Haha nouja met 1,5 meter afstand is het iig zeker een lange rij. Maar idd zo een luikje als in de gevangenis is een logischer idee, hoeft onze neus niet buiten te komen, extra veilig.
Voor corona wilde ik weer naar Oostenrijk of Duitsland verhuizen, die plannen zet ik mooi lekker lang in de ijskast als ik naar de regels kijk...wat nog wel een optie zou zijn is Denemarken maar ja, die taal he?Ik bak er niets van.... Vandaag had ik het met mijn moeder erover dat ik het zo raar/toevallig/noem maar op vind, dat ik geen enkele politieker kan bedenken die met ernstige corona in het ziekenhuis gelegen heeft!Niemand uit Den Haag,Belgie ,Duitsland is opgenomen geweest,enkel een positieve test en wat klachten...De enige is de man uit Brazilie maar laat dat nou net een corona ontkenner zijn...oh ja Boris had er ook last van ,net als Trump maar die zat in zijn laatste dagen als president dus die was niet belangrijk meer voor het volk.Die knakkers hebben lak aan de regels qua testen na nauw contact (Rutte) ,hebben schijt aan het max aantal bezoekers (Grapjas) ...hoe dan als het virus zo dodelijk en besmettelijk is?Wat zit er in hun drinkwater dat ze immuun lijken te zijn hier voor en waarom krijgen wij dit niet?Dan is de crisis zo opgelost.
Vind het ook altijd wel grappig dat wanneer er iets gedeeld wordt van een kritische arts of oud directeur oid dat er dan gezegd wordt dat het onzin is of dat het leugens zijn.. maar wanneer mensen een artikel lezen over dat mondkapjes de meest effectieve maatregel is, dat het dan meteen voor waarheid wordt aangenomen