Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Daar heeft ze vast goed over nagedacht om tot een weloverwogen keuze te komen. De meeste pubers vinden dat pizza en patat prima dagelijkse maaltijden zijn. Hoe kunnen die daar nou goed over nadenken? Inspraak prima maar de keuze volledig aan hen zelf overlaten? Echt niet.

Anouk2005, citroenrasp en Nikki23 vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Maar waarom wordt je daar dan zo naar van?
    Ik verwacht een dezer dagen ook de envelop voor onze 13-jarige. We hebben besloten dat hij (voorlopig) het vaccin niet krijgt. Hij volgt ons daarin volledig, dus totaal geen punt van discussie. Die envelop verdwijnt in een la en klaar. Meer niet.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Omdat ik het vreselijk vind dat ze kinderen willen gebruiken om ouderen en kwetsbaren te beschermen. En het zo opgedrongen wordt. De ouderen en kwetsbaren (en waarschijnlijk straks iedereen) blijken een derde vaccin nodig te hebben omdat het niet voldoende beschermt tegen de deltavariant en nu zouden tieners hetzelfde vaccin moeten hebben om die ouderen en kwetsbaren te beschermen terwijl het dus blijkbaar niet genoeg beschermt.
    Heb je het filmpje van Hugo gezien? Ter promotie om de jongeren te laten vaccineren? Ik word er gewoon beroerd van. Maar goed, dat is mijn mening hoor. Ik vind het gewoon te gek voor woorden dat een kind van 12 daar zelf over zou mogen beslissen. Dacht het niet dus!

SAARC, Spectre, MariekeRox en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

En dit virus is zo ontzettend gevaarlijk dat zelfs de kinderen gevaccineerd moeten worden, helemaal eng wordt je van die propaganda. Maar we kunnen het wel even 2 maanden parkeren om de vakantie niet te verpesten.
    Zoals alle wappies al langer roepen: zo gevaarlijk zal dus wel mee vallen. Met een ernstige pandemie kun je niet eens reizen en op vakantie.

SAARC, Spectre, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.724
    113
    Vrouw
    En nog steeds zijn er mensen die àlles geloven wat jut en jul in de tweede kamer zeggen... :confused:

6. tuc

tuc Niet meer actief

En even zo in frankrijk, er is toch geen Fransman die dit nog serieus kan nemen: strenge regels, want levensgevaarlijk virus, maar we laten wel even gedeeltelijk de regels los voor miljoenen toeristen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    haha mijn 17 jarige zegt dat iedere dag pizza helemaal niet zo slecht is want er zit immers groente op ;)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja joh het wordt allemaal steeds ongeloofwaardiger. Met zijn allen lekker opgepropt in het vliegtuig zitten om vakantie te vieren want dit doe je gewoon tijdens een levensgevaarlijke pandemie ;)

Nikki23 en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.724
    113
    Vrouw
    Ja belachelijk. Alles voor geld.

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    En helemaal die Hugo. Een schurk is het. Sorry voor deze benaming. Maar ik ken hem nog van de tijd van zijn wethouderschap in Rotterdam- toen hij voor het overgrote deel van Nederland nog een volstrekt onbekende was.

Zoveel gezinnen heeft hij destijds geruïneerd :( En nu gaat hij er op grotere schaal gewoon mee door. Echt onvoorstelbaar.
    Ik weet nog dat m'n man en ik tijdens het aantreden van het kabinet destijds zeiden: die man gaat Nederland de afgrond in helpen. En kijk nu...

Anouk2005, Mim89, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Kennissen van ons uit België zijn een paar dagen geleden hier gearriveerd voor vakantie, met de auto want leek ze verstandiger dan met het vliegtuig... Hebben ze gewoon 3 (!) dagen vastgezeten in Italië ivm testgedoe en dergelijke "want levensgevaarlijk virus etc". Zagen ze vervolgens op de veerboot mensen opgepropt naast elkaar zitten. :| En dan ben je een wappie als je zoiets raar vindt!

Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Nee, ik heb het filmpje van Hugo niet gezien.
    Ik snap goed dat mensen er moeite mee hebben om hun kinderen/tieners te laten gebruiken om de vaccinatiegraad hoog te krijgen. Maar ik voel me daar helemaal niet in gepusht of dat het me opgedrongen wordt.
    Wij (man, zoon en ik) hebben het er samen over gehad en hebben daarop besloten het niet te doen. Wij zien er het nut niet van in en vinden hem op dit moment te jong ervoor. Volop in de groei.
    Dus nee we doen het niet. Die envelop gaat dus voorlopig de kast in en klaar.
    Ik maak me er verder niet druk om. En dat andere mensen hun kinderen wel laten vaccineren? Hun keus, gaat mij niks aan. Ik ga er vanuit dat zij ook weloverwogen hun keus hebben gemaakt.

Ik snap best jullie zorgen over hoe alles gaat lopen. Hoe lastig het gaat worden voor niet-gevaccineerden. Man en ik zijn dan wel gevaccineerd, maar ik weet niet wat wij zullen doen als er inderdaad geadviseerd wordt om een derde prik te gaan halen. Best kans dat ik daar dan voor bedank.
    Maar dat zie ik dan wel weer.

Leef ik te makkelijk? Ben ik te naïef? Misschien wel.

Ben ik het helemaal eens met alle dingen die het kabinet doet? Bij lange na niet. Ik snap niks van hun zwabberende beleid. Ik houd me zo goed mogelijk aan d basisregels en verder zie ik het allemaal wel.

Bloem2310, Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Kan iemand lezen wat de reden is dat ze stoppen?

Bijgevoegde bestanden:

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Mijn oudste wordt in 2022 12, ik ben benieuwd of de uitnodiging direct in januari in de brievenbus ligt of pas in zijn geboortemaand. Hij heeft alles uitgezocht, en dan bedoel ik van de bijsluiter tot en met de onderzoeksresultaten die er tot nu toe zijn (hb kind, dus vandaar dat hij dit zo aanpakt), en hij wil de vaccinatie absoluut niet.
    Erg fijn, want van ons mag hij hem ook niet. Dus dat scheelt weer gezeur. :roflmao:

Mim89 vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Openen in incognito tabblad?

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Precies dat dus:rolleyes: ohja en corona paspoort voor tieners gaat niet meer in vanaf begin augustus maar eind augustus.
    Echt hoor, dit kun je toch gewoon niet serieus meer nemen?? Corona is in de zomer zelf ook met vakantie?

tuc vindt dit leuk.
  17. Mommynumber2

18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik was even aan het zoeken naar ‘medezwangeren’ die zich dus ook niet laten vaccineren. Mijn verloskundige adviseerde het sterk wel te doen maar pusht gelukkig niet verder. In mijn omgeving kiest bijna iedereen om het wel te doen dus ik voel me een beetje een buitenbeentje. Mijn vriend heeft laatst zijn 1e vaccinatie gehaald, weliswaar met lichte tegenzin maar hij is erg bang tzt niet bij de bevalling te mogen zijn. Mijn voorkeur had het niet maar hij zegt ik heb al zo weinig invloed dus wil graag alles doen om overal bij te zijn.

Ik vind het erg jammer dat er zo’n tweedeling is. Ik respecteer mensen die wel gevaccineerd zijn en heb niet het idee dat ze mij ziek gaan maken door bepaalde eiwitten die ze uitademen of uitzweten, dat gaat mij een stapje te ver. Echter zijn er toch mensen die vinden dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor ons ongeboren kindje en dat vind ik soms wel lastig. Zou willen dat ik gewoon zelf kon beslissen zonder dat er geoordeeld wordt. Wil hem of haar juist niet met extra ballast opzadelen en vertrouw op mijn lijf om een gezond kind op de wereld te zetten. Fijn om hier ervaringen te delen in ieder geval :)

Cin85, Muisje2016 en Spectre vinden dit leuk.
  18. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Zie ik dit voorbij komen in een fb groep! Dit is dus een lid van de gezondheidsraad en adviseur van Hugo! Dit helpt zeker niet mee ter voorkoming van een tweedeling. Gewoon opruierij!

upload_2021-7-14_12-58-39.jpeg

upload_2021-7-14_12-58-57.jpeg

19. Mommynumber2

18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw

20. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Nou gaat lekker dan pff.
    Vind het ergens ook wel sneu.
    Dansen met Jansen en gaan met die banaan.
    En nu worden ze keihard gestraft.

Er flitste wel een gedachte door mij heen maar zal wel niet.
    Vlak na de Jansen word er nu geroepen dat ze besmet zijn maar komt het door een persoon of toch...

Gekke gedachten.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina