Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Oké uitzonderingen daargelaten :p

Bloempjelief vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik blijf mij er over verbazen. Echt, Gommers stond op een voetstuk bij alle pro maatregelen mensen hier. Maar binnenkort wordt die ook vergruisd als hij deze mening houdt en blijft ventileren.
    En over die kampen in Oostenrijk, wordt glashard gezegd dat hrt niet waar is, komt een bericht waar het letterlijk in staat, dat het voor ongevaccineerden geldt en dan negeert iedereen het maar.

SAARC en Edr89 vinden dit leuk.
  3. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik praat met een vriendin uit Spanje. Het is daar heel relaxt. Heel anders dan hier. Ze zegt dat ze een hoge vaccinatiegraad hebben van 80% boven de 12 jaar. Ik zei dat wij 83% hebben boven de 12. En toen zei ze dat overal online staat dat wij op 64% zitten en Reuters zegt 68%.
    Ik zag dus dat er gekeken werd naar de totale bevolking ipv boven de 12 jaar.

Ik vertelde haar wat hier allemaal gebeurde en toen zei ze dat het allemaal idd niet klopt want de NL ambassade in Spanje zegt dat we op 64% zitten. En dat NL vaak cijfers niet deelt met de rest van de wereld.
    Ik vraag mij nu af of we niet lager zitten qua vaccinatiegraad dan dat ze ons willen laten denken. Willen ze ons laten geloven dat we met een veel kleinere groep zijn dan we denken? o_O

4. tuc

tuc Niet meer actief

@Hanneke was de GGD test ook positief?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #4385 Hanneke, 19 nov 2021
    Laatst bewerkt: 19 nov 2021
    Ja helaas wel inderdaad.

Al vanaf dinsdag eigenlijk vrijwel niet uit bed geweest, jullie hier zijn mijn ‘vermaak’.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Haha, hopelijk vermaak je je. Ben jij de enige positief? En heb je veel klachten?

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.471
    8.617
    113
    Vrouw
    Beterschap!!

Hanneke vindt dit leuk.
  8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De rest zou geloof ik op dag 5 moeten testen, maar gezien het hier mee die kleintjes toch niet lukt om de deur dicht te houden zegmaar had mijn man zoiets van nou op dag 10 is ook vroeg zat, iedereen blijft gewoon binnen nu.

Vooral koorts en hoesten, oh en heb het echt ijskoud, gewoon een fikse griep eigenlijk. Zelfs de jongste geen klachten en die is toch eigenlijk t meest bij mij in de buurt om te drinken zo af en toe :oops:.

Mwah tis wel saai maar zal eens op youtube kijken morgen of er wat interessants te vinden is.

tuc vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Nee isolatie zou hier ook geen optie zijn. Wij zouden ook wat langer binnenblijven allemaal.
    Succes ermee.
    En voor vermaak: iknweet niet of je op twitter zit, maar dat is vermaak gegarandeerd.

Hanneke vindt dit leuk.
  10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha nee geen twitter. Heb gister wel zeer hersenloze tiktok filmpjes gevonden, ook via youtube denk? Haha echt hoe triest is dit maarja…..

We zouden gelukkig zelf toch na volgende week 2,5 week vakantie hebben, dus dat komt echt perfect uit. En de kinderen kijken we wel, denk gewoon tot na de kerstvakantie. Ik wil niet dat ze anderen besmetten (al is dr ook iemand geweest die het mij gegeven heeft natuurlijk, die vond het geen probleem, of wist het niet).

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Correctie, geen tiktok maar youtube shorts :roflmao:

12. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Als je nog serieuze stof zoekt over dit onderwerp: de podcasts van Jorn Luka zijn steengoed.

13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat denk ik eigenlijk ook. Als ik om me heen kijk, is er vaker niet dan wel gevaccineerd. Ik woon niet in de biblebelt;)

Beterschap @Hanneke

Finca vindt dit leuk.
  14. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik heb ook al een tijd het idee dat het percentage ongevaccineerden niet klopt.

Finca vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Ik snap die verschillen in vaccinatiegraad ook niet. Als ik nu kijk is het 82,7% (12 jaar en ouder) .. een paar weken terug was het nog ergens rond de 60% dacht ik?:o:

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het ook zo irritant dat mensen alleen nog maar in corona kunnen denken. Vanmiddag aan school had ik er weer 1 in mn nek. Moeder van zoons vriendje zag me staan en vroeg: "ah, T al weer beter"? Dus ik antwoordde dat hij nog steeds heel erg moe is, maar school in elk geval lukt. Staat er 1 naast me met bijna vlekken in dr nek: hoezo, wat heeft tie dan (en dan op zo'n dramatisch toontje)
    Dus ik geef aan: verkouden, hoesten, hoofdpijn, energieloos de afgelopen week en nu nog verkouden en heel moe. En dat hij getest is. Moest ik nog maar eens met hem gaan testen, want dat moest Corona zijn, en zo kan hij toch niet naar school??
    Nou, dat kan ik zelf wel bepalen, en als de test negatief is, is die negatief he, ga 3 dagen later niet weer.

Biny en Riverdale87 vinden dit leuk.
  17. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Vriendin van me heeft ook een zoontje van 8 en die moeders zitten allemaal in een groepsapp en dan werd er gemeld door school dat 1 kindje Corona heeft en dan slaat heel die groepsapp op hol en willen ze er zsm achterkomen wie dat kindje dan is. Zou daar echt niet tegenkunnen. Uiteindelijk biechtte een moeder op dat het haar zoontje was en sloegen ze allemaal op hol met testen en thuishouden en iedereen vertellen wat ze wel en niet dan moesten doen. Vreselijk hoor.

Biny vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

dat is toch erg?? En hier blijkt het dus gewoon griep (daar ga ik dan tenminste vanuit na een negatieve test)

Biny en Finca vinden dit leuk.
  19. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Vreselijk irritant, moet wel zeggen dat we van de 2x dat er daadwerkelijk iets aan de hand was en de tich x vals alarm ik het ook wel wist wie. Niet omdat ouders dat zeiden of perse wilden weten maar omdat de oudste iemand is die dan gewoon zegt, die en die is niet op school. Of welke leraar afwezig was ( tot nu toe altijd via contacten buiten school) daar worden we wel ober geïnformeerd door school. Dus uiteindelijk weet je dan toch "gewoon" wie.

Finca vindt dit leuk.
  20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Tuc halloooooo. Griep bestaat niet meer eh. :p

Echt, laat die kinderen en volwassenen toch ook eens normaal verkouden zijn. Zodra die corona minder is gaat het pas echt beginnen. Heeft niemand meer weerstand en is de ene nog zwakker dan de andere.

Panische gedoe allemaal.

Edr89, Biny, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina