Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Dames, Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn dat hier mensen die pro-vaccin zijn meelezen. Ik vind het juist goed als er gewoon met respect met elkaar wordt omgegaan. Dit is juist een tijd om niet van elkaar te vervreemden. De hele verdeeldheid vind ik zelf een stuk enger dan corona en soms doe ik er ook aan mee. Dat ken ik helemaal niet van mezelf. Uiteraard is het niet leuk om commentaar te krijgen en teruggefloten te worden, dat gebeurt ook echt niet altijd netjes, Iknow, maar ik vind het zelf niet fijn om te doen alsof dit een geheim clubje is waar alleen wij dingen mogen zeggen of dat mensen niet mogen lezen wat wij schrijven.

We kunnen op deze manier misschien juist van elkaar leren en elkaar inspireren terwijl we niet dezelfde mening hoeven te hebben.

Volgens mij had iedere ongevaccineerde het vorige topic waar wij actief waren ook verlaten omdat de reacties zo heftig waren en er heel veel veroordeeld werd, dus ik ken de 'historie' van dit topic. Dat is misschien ook wel fijn voor de meelezende gevaccineerde om te weten waar onze felheid vandaan komt.

Ik wil niemand voor de schenen schoppen want dat is absoluut niet mijn bedoeling met dit bericht. Ik realiseer me dat het ook gewoon maar één mening is van de vele hier, maar ik ben de strijd gewoon beu en probeer meer de verbinding op te zoeken.

Ben zelf ongevaccineerd en heb heel veel redenen om het vaccin niet te nemen, dus ik ben heel erg blij met dit clubje!

Muisje2016, Zuul, NiVa0230 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    @Anne2019 ik zou je het liefst een knuffel willen geven, want iets als 'sterkte' dekt de lading niet.
    Heb je mensen in de omgeving waarmee je kan praten? Of die je kunnen helpen?
    Ook mijn pb staat open als je je verhaal kwijt wilt.

Anne2019 vindt dit leuk.
  3. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    #4523 Loufoque, 20 nov 2021
    Laatst bewerkt: 20 nov 2021
    A. Ik leef niet in angst.
    B. Als ik 'de juiste informatie' wil weten ga ik naar een arts of in elk geval iemand met verstand van zaken. Het gemiddelde ZP lid dat ergens een klok heeft horen luiden schaar ik niet onder de experts.
    C. De meeste mensen in deze groep komen ook elders in de corona topics, dus kun je ons ook elders 'heropvoeden', dat hoeft niet persé hier, toch?

Bloempjelief, SAARC en Roosje35 vinden dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het wel redelijk duidelijk is waar de felheid vandaan komt.. het is gewoon moeilijk inleven in elkaars situatie denk ik.
    Verder ben ik het helemaal met je eens hoor, tijd voor verbinding! Ik kan soms ook nogal fel of bot uit de hoek komen, maar zo ben ik ook eigenlijk niet. Het is voor mij beter om bepaalde dingen (of mensen) gewoon te negeren en niet op te reageren. Alleen is dat soms best lastig haha:|

Loufoque, Merlino en SAARC vinden dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Wellicht absoluut niet zo bedoeld, maar zo'n bericht komt op mij dus over alsof alle ongevaccineerden ongevaccineerd zijn omdat de buurman het ook niet doet en omdat je achternicht gezegd heeft dat er chips of complete computers in de corona vaccinaties zitten.
    Ik kan je vertellen dat de meiden hier in het topic, en ook mensen uit mijn eigen omgeving, echt wel goed hebben uitgezocht of ze wel of geen vaccin willen hebben. Wellicht nog wel meer dan de meeste gevaccineerde mensen aangezien het gros daarvan de informatie vanuit de overheid klakkeloos slikt (uiteraard niet allemaal!).
    Daarnaast is er bij de meeste ongevaccineerden geen angst, zij vertrouwen op hun eigen immuunsysteem. In tegenstelling tot een groot aantal gevaccineerden, die juist weer bang zijn voor corona. Deze angst kan trouwens ook gegrond zijn hoor, ouderen en kwetsbaren of wellicht deze groepen in de omgeving.

Maar ik denk dat we allemaal, ongeacht onze vaccinatie status, het meest bang moeten zijn voor de tweedeling die men momenteel probeert te creëren.

Liliane92, Duma, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    SAARC en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Het is mij een raadsel. Maar datzelfde heb ik ook met Australië. Zoals ik kan terugvinden, hebben ze daar eigenlijk voldoende ic capaciteit, vaccinatiegraad wat de laatste tijd fors is gestegen, maar ondertussen wel 'gewoon' de ongevaccineerden overal van uitsluiten.. En de besmettingen zijn nog niet zo hoog geweest sinds begin van de pandemie :| dat met al die vaccinaties en strenge lockdowns... daar krijg je toch je bedenkingen bij.

SAARC en Cin85 vinden dit leuk.
  8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Dankje! Nee mijn omgeving weet het niet, wil ze er ook niet lastig mee vallen.
    Hoop dat de gesprekken met de therapeut gaan helpen.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    #4529 GroeneBomen, 20 nov 2021
    Laatst bewerkt: 20 nov 2021
    Wow, dat is wel goed nieuws al en met dit tempo van besmettingen zal t wel weer ietsje stijgen. Heb ook geen idee wat ideaal is qua model om t virus echt af te remmen

En toch zit je dan op bijna 900000 zonder antistoffen als je het 1 op 1 vertaald naar populatie. Zijn best nog wel wat mensen.

Maar ik snap je punt en zou zeggen en zou zeggen gooi gewoon bij fikse uitbraak 1g erin om de zorg ruimte te geven...lijkt mij op korter termijn beter dan die eeuwige vaccinatie filmpjes.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Kan je snel terecht bij de therapeut?

Ik kan mij voorstellen dat het zo voelt, maar het is absoluut geen lastigvallen!!! Als een vriend/ familielid/ buurvrouw/ etc naar jou toekomt en vertelt dat hij/zij zich zo voelt en even het verhaal kwijt wil, dan zou je dat toch ook niet als lastigvallen zien?

Geen idee in welke omgeving je woont, maar mocht je in de randstad wonen, mijn deur staat altijd open, dus je bent welkom om je verhaal kwijt te kunnen. Wie weet wel bij meerdere meiden hier.

SAARC vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    :( je valt ze er niet mee lastig maar het is ook écht oke om het te vertellen aan iemand die je vertrouwd die heel dicht bij je staat als jij eraan toe bent. Het is ook wel moeilijk om zoiets te vertellen, je kwetsbaar opstellen is ook pittig :(
    ik hoop dat je een goede klik hebt met je therapeut straks en dat het ook helpt. Ik heb veel gehad aan de sessies met een psych. Hopelijk jij ook.

SAARC en Anne2019 vinden dit leuk.
  12. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Als het goed is binnen 5 dagen uitnodiging voor de intake.

Nee woon op de veluwe, dus hele andere richting uit.
    Dank voor je aanbod, lief!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb even gekopieerd uit het nieuwstopic, kon me nog herinneren dat dit eerder was langsgekomen.

Het is geen representatieve steekproef. Wel groot genoeg, maar niet representatief.

Representatieve steekproef

Als de populatie ten aanzien van een bepaald kenmerk is gepartitioneerd in een aantal klassen (categorieën, lagen), zorgt men in een representatieve steekproef ervoor dat deze klassen in dezelfde verhouding in de steekproef vertegenwoordigd zijn als in de populatie. Zorgt men er bijvoorbeeld voor dat de verhouding waarin mannen en vrouwen in de steekproef voorkomen ongeveer gelijk is aan de verhouding in de bevolking, dan heet de steekproef representatief (althans wat het kenmerk geslacht betreft). De keuze bepaalt in grote mate de validiteit van verdere analyse.

Bloeddonoren zijn niet representatief voor Nederland als geheel. Het aandeel blank, man en boven de 50 is oververtegenwoordigd, net dat deel van Nederland waar de vaccinatiegraad hoog ligt.

Sanquin geeft ook aan, bij 95% van de bloeddonors, niet bij 95% van de bevolking.

Dus de steekproef van Sanquin is groot genoeg maar niet representatief. Meer een indicatie.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Cin85 heeft je zoon al de uitslag binnen van zijn coronatest?

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat zul je je dan alleen voelen. Ik ben overigens ook iemand die zo is. Loop nooit met mijn emoties te koop ;)
    Je man weet er toch wel van?

16. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Een beetje. Heb het pas geprobeerd te zeggen, maar hij snapt het niet.

17. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #4537 Liliane92, 21 nov 2021
    Laatst bewerkt: 21 nov 2021
    Uiteraard is dit ook maar een groep mensen, maar we kunnen hieruit concluderen dat er hoogstwaarschijnlijk wel een veel hogere immuniteit is dan dat men in Den Haag enkel op de vaccinaties baseert. Die cijfers kloppen dus eigenlijk sowieso al niet.

Tevens houdt Sanquin ook bij hoeveel mensen er door vaccin het immuniteit hebben opgebouwd en door natuurlijke infectie. Ze zien dat er onder de gevaccineerde mensen ook heel veel mensen natuurlijk in aanraking zijn gekomen met het virus. Dat zijn dus heel veel mensen! Dat is iets wat we volgens mij wel als vaste waarde kunnen pakken omdat het virus en besmetting juist geen onderscheid maakt in leeftijd oid.

Zie grafiek bij dit artikel:

https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nieuws/2021/11/afname-van-corona-antistoffen-bij-hogere-leeftijd

Bijgevoegde bestanden:

SAARC vindt dit leuk.
  18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het is echt heel interessant. Ik kan alleen niet terugvinden waar Sanquin aangeeft dat onder gevaccineerden ook veel met het virus in aanraking zijn gekomen, kun je aangeven wat dat staat? Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe het er staat. Want gevaccineerden komen natuurlijk met het virus in aanraking, interessant is het om te zien wat er daarna gebeurt.

Met jouw eerste alinea ben ik het niet eens. Statistiek is heel precies. Juist als je steekproef niet goed is, mag je juist de conclusies niet trekkken die jij trekt. Dat voelt heel tegennatuurlijk. Den Haag heeft de harde cijfers over het aantal vaccinaties en over het aantal geregistreerde besmettingen. Dat hoeven ze alleen nog maar een extrapolatie op te maken met hoeveel mensen waarschijnlijk een besmetting hebben doorgemaakt zonder getest te zijn. Dat is veel nauwkeuriger dan een aanname maken op basis van een niet representatieve steekproef. Een voorbeeld van verkeerde conclusies trekken op basis van een niet representatieve steekproef zou zijn als je bijvoorbeeld op basis van de donoren bij Sanquin zou concluderen dat bloedarmoede bijna niet voorkomt in Nederland. Omdat de donoren met een te laag HB al niet mogen geven.

Elsss vindt dit leuk.
  19. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #4539 Liliane92, 21 nov 2021
    Laatst bewerkt: 21 nov 2021
    Volgens mij is deze meneer bij op1 geweest om dit uit te leggen.

Met je tweede alinea ben ik het dan weer niet eens. Het virus maakt geen onderscheid in wie het wel of niet besmet. Je kan er dus vanuit gaan dat dit wel een aardig goede weergave is. Deze mensen hebben er niet voor gekozen om de infectie door te maken maar het virus is op hun pad gekomen. Uiteraard is er dan iets te zeggen over "gedragingen" van mensen, maar dan nog is dit wel een hele positief beeld wat betreft de antistoffen in Nederland. De oudere groep bijvoorbeeld heeft heel veel natuurlijke immuniteit opgebouwd, dat zijn over het algemeen niet de mensen die zich aanmelden voor een (corona)feestje op dit moment. :D

Ik denk dat we deze grafiek als zeer positief mogen zien!

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Gekeken naar het feit dat je maar tot een bepaalde leeftijd kunt doneren en veruit de meeste 70-plussers zijn gevaccineerd zal dit getal nog hoger uit kunnen vallen.

Het gaat niet meer om wel of niet anti-stoffen. Het gaat erom dat iedereen de vaccinatie krijgt. Niet goedschiks dan kwaadschiks.

Deel Deze Pagina