Het is inderdaad niet zo bedoeld zoals jij uitlegt. Zoals ik al eerder aangaf: van mij mag iedereen zelf weten of hij gevaccineerd wordt of niet. Maar het is wel belangrijk dat de beslissingen gemaakt worden op juiste informatie. Ik zie in die topic toch vaak een stuk wat gedeeld wordt waaruit verkeerde conclusies getrokken worden. En daar reageren veel mensen op. Overigens ook in andere topics hoor, maar daar reageren ook veel mensen dan op. Ook ongevaccineerden. En daar worden mensen toch ook niet boos en geïrriteerd? Informatie is goed, maar je moet het wel op de juiste manier lezen. Gevaccineerd of ongevaccineerd.
@Juul75, @Merlino en de vele andere meelezers. Wat vinden jullie van dit filmpje dan? Is onderbouwt met bronnen. Ik vind het behoorlijk beangstigd, en dit verhaal hoor/lees ik vaker. Kunnen jullie dan begrijpen dat sommige mensen echt geen vaccin willen?
Weet je wat het voor mij persoonlijk is.. (vrijwel?) ALLE informatie van "onze" kant wordt direct neergehaald en bestempeld als onzin, desinformatie, verkeerd geïnterpreteerd, enz. Andersom wordt alles vanuit de kant van de gevaccineerde meestal direct voor waarheid aangenomen, ook al vinden "wij" juist dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt. Het voelt voor mij alsof de 'alwetende gevaccineerden' (nee, zo zijn gevaccineerden zeker niet allemaal, maar wel degene bij dit soort berichten) altijd beter weten hoe iets geïnterpreteerd moet worden en wat waarheid is. Ik voel me daarin persoonlijk wel wat behandeld als kleuter. Weet je, op dit moment is het écht niet makkelijk om ongevaccineerd te zijn. Dat doen we vrijwel allemaal juist doordat we onderzoek hebben gedaan en ook juist de andere kant serieus nemen. Wij belichten/bekijken het veel meer van 2 kanten, gemiddeld gezien. En zien dan dat er een heleboel dingen zijn die simpelweg verzwegen of verdraaid worden. En ja, dan kan het zijn dat er soms iets verkeerd geïnterpreteerd wordt. Dat kan aan beide kanten. Maar er zit ook onwijs veel waarheid in de manier waarop wij het zien. Deels ook omdat we een hoop meer informatie zien van de andere kant, die niet gedeeld wordt in de MSM. De gemiddelde gevaccineerde zal dat dus niet onder ogen krijgen. Kortom: we zijn echt geen simpele zielen die alles maar verkeerd interpreteren. Het is niet zo dat bij een artikel persoon A het zo interpreteert en persoon B zo, maar dat persoon A per definitie altijd gelijk heeft. Miljarden mensen wereldwijd zien het anders dan de MSM. MILJARDEN. Niet tientallen. Die mensen zijn echt niet allemaal alle informatie aan het misinterpreteren. Wellicht zit er meer waarheid in dan men denkt? En ik weet echt dat jij het niet zo bedoelt, je schrijft ook dat gevaccineerden en ongevaccineerden beide informatie op de juiste manier moeten lezen. Dat zie ik echt. Maar dit is mijn frustratie bij dit soort berichten.
Wat moeilijk zeg. Ik hoop dat je toch ook bij hem steun kan vinden.. dat is zo belangrijk. Veel sterkte!
Als ik jou was zou ik echt stoppen met hier te lezen. Ik kan me namelijk voorstellen dat je daar, zeker als je al niet lekker in je vel zit, heel deprimerend van kan worden. Probeer je er wat van af te sluiten, hoe moeilijk dat ook is. Maar hier zoek je het steeds op en dan blijf je je er mee bezig houden. Zijn je gevoelens enkel zo door corona en alles er omheen of is dit de druppel? Hopelijk helpen de gesprekken en kan je er wat mee. Veel sterkte!
Maar waarom dan mensen aanvallen die juist proberen ook “jullie” kant te zien? En dat van die miljarden die het anders zien is een beetje overdreven natuurlijk , er zijn maar 7-8 miljard mensen op de aardbol hè? Het vervelende is dat in de MSM de focus ligt op de voordelen van vaccinatie. Maar ik zie zelf heel veel berichten van de andere kant in dit topic, en echt veel van deze berichten bevatten een onjuiste weergave van feiten en onderzoeken. Maar ik ben net zo kritisch naar de berichten in de MSM hoor, neem nou dat bericht over dat “de helft van alle mensen op de IC in Sneek uit Urk kwam”, ja dat waren er twee. Dat zegt dan ook niet zoveel natuurlijk. Of het artikel waarin die arts in Limburg laat zien dat allerlei geboortejaren “vechten voor hun leven”, daar mist weer de achtergrond van deze mensen, waren ze gezond? Bij mij heerst juist het gevoel dat antivaxers heel fel reageren en niet de discussie aan willen gaan. Van mij mag iedereen besluiten wat hij wil, maar fel worden en aanvallen is toch niet nodig? Ik kom juist in dit topic omdat ik jullie kant ook wil begrijpen. Moet je eens kijken wat je hier allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt als gevaccineerde! En nee, dat doen “wij” in het andere topic niet in deze mate.
Mijn enige angst is dat een leven zonder vaccinatie niet meer mogelijk is omdat je overal wordt geweigerd. Angst om corona te krijgen heb ik niet. Of over wat voor angst heb jij het?
Die angst die jij noemt, dat je niet meer mag werken. De angst dat het vaccin ervoor zorgt dat je lichaam niet meer zelf virussen kan verslaan, de angst dat je bijwerkingen krijgt, er zijn zoveel angsten. En ja, sommigen zijn gegrond, maar soms worden deze angsten versterkt door artikelen die simpelweg fout zijn. En dat is zonde.
Ik had het niet over werken, daar maak ik me niet druk om. Ik doelde op boodschappen doen of überhaupt buiten de deur mogen komen. De dubbele agenda. En elk mens heeft zo zijn eigen angsten. Tegen iemand met spinnenangst zeggen dat een spin niks doet heeft ook weinig nut, al kom je met een miljoen wetenschappelijke artikelen. Het is een gevoel en dat gevoel mag er zijn aangezien we mensen zijn en geen robot (misschien na vaccin 5 wel )
Haha..ja, maar ik bedoel meer dat, om in jouw voorbeeld te blijven, als jij ergens hebt gelezen dat huis-tuin-en-keuken-spinnen dodelijke beten uit kunnen delen en je daardoor niet meer bij spinnen in de buurt durft te komen, het toch wel fijn is als iemand je erop wijst dat het artikel niet klopt omdat het alleen gaat over spinnen in Brazilië?
Diverse artikelen, bijvoorbeeld van Maurice de Hond. Sommige punten heeft hij wel gelijk in, maar de meeste zijn gewoon simpelweg niet waar.
Ik lees dat er vergeleken met vorig jaar 400 personen meer in het ziekenhuis liggen. Dit betekent hoe dan ook toch dat die vaccins niet doen wat ze beloven. Ik vind het zo gek dat het falende kabinet zo'n hard beleid over het vaccineren er doorheen drukt. Wat een rare wereld.
Sorry, was even sinterklaas surprises aan het maken Ik snap het wel hoor als ik dit soort filmpjes zie. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje last heb van wat @Edr89 zegt, maar dan omgekeerd. Ik wil niet steeds meer dingen uit moeten leggen, statistiek uit leggen, de wet van de grote getallen uitleggen. Het schiet geen ene moer op en er komt alleen maar ruzie van. Wat de beste man zegt klopt. Het grappige is dat deze reactie van je immuun systeem altijd gebeurt. Om IgA en IgG 'geheugen' afweer te krijgen moet je immuun systeem je eigenlijk 'aanvallen'. Dat gebeurt niet alleen bij elke soort vaccinatie maar ook bij elke virusinfectie die je doormaakt. En soms reageert je immuun systeem zo heftig dat je bijwerkingen krijgt en soms dood gaat. Ik kijk naar de wet van de grote getallen zoals hoort in statistiek. Ten opzichte van de hoeveelheid gezette vaccinaties komt de bijwerking die hij zo dramatisch neerzet heel weinig voor. En dan kom je op een fundamentele overweging. Neem je dat risico voor jezelf of niet, gezien het feit dat je waarschijnlijk zelf de bescherming van de vaccinatie niet nodig hebt? Ik heb dat gedaan, en met mij velen. Om een virus enigszins in te dammen zodat de zorg nog verleend kan worden, en daarnaast we tijd winnen om onze lijven aan dit virus te laten wennen. Ieder zijn goed recht. Als je uitgaat van de individualistische benadering snap ik dat je elk risico er een te veel vindt. Ik ben van de gemeenschap benadering en schat het risico in als acceptabel (ik heb nog steeds met kans om dood te gaan in een auto ongeluk). En iedereen die zich goed aan de maatregelen houdt, gevaccineerd of ongevaccineerd, staat ook zijn steentje bij aan gemeenschapszin. Maar ik vind het individualisme dat hoogtij viert wel erg jammer in de maatschappij. En ik vind het jammer dat een van de bijwerkingen van ongebreidelde informatievoorziening via het internet ook is dat er informatie wordt verstrekt zonder juiste duiding. Want de man heeft volledig gelijk. Hij vergeet er alleen bij te zeggen dat dat bij alle immuun systeem reacties kan gebeuren. En dat de gevreesde 'blood clotting' een bijwerking is die statistisch gezien zelden voorkomt. En zo voelt men zich geïnformeerd maar is dat maar half En van dit betoog zal iedereen wel chagrijnig worden maar kom op zeg, in hoeverre zijn wij hier op zp gekwalificeerd om serieus uitspraken te doen over dingen waar mensen echt gewoon 20 jaar voor naar school gaan en onderzoek doen? Kennis is macht, maar een beetje kennis is gevaarlijk. Dat is het Dunning-Kruger effect. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect