Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsje83

mutsje83 Lid

1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    ik zou hier ook graag meelezen/praten. Ik volgde het andere forum maar wil daar niet reageren. Nu kom ik dit tegen en hier is het een stuk rustiger.

Het lastige vind ik dat ik niet weet welke mensen ik moet volgen of geloven. Neem zelf de vaccinatie niet, maar ken weinig mensen die weigeren. tot op heden heb ik nog geen vragen gehad over de vaccinatie maar ik vind het een gevoelig onderwerp
    Wil zoveel mogelijk info over het virus, maar wie spreekt de waarheid?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. maliro

maliro Niet meer actief

Je laatste zin is ook mijn grote vraag. Ik weet het niet. Maar eenmaal erin kan die prik er niet meer uit. Ik wacht liever nog even.

mutsje83 vindt dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.287
    8.732
    113
    Vrouw
    En toch denk ik dat het de overheid vies tegenvalt hoeveel mensen zich niet laten vaccineren. Waarom anders zo veel pushen, zoveel reclame maken etc.

liset22 en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik snap je helemaal. Ik ben zelf vk en zwanger en laat me nu in de zwangerschap ook niet vaccineren. Omdat ik simpelweg niet weet waar ik goed aan doe. Er is naar mijn smaak nog te weinig en kort onderzoek gedaan om met volle overtuiging te kunnen zeggen dat het vaccin veilig is in de zwangerschap. Aan de andere kant zitten aan ieder vaccin risico's en is corona oplopen (en er ernstig ziek van worden) ook een risico. Beide risico's zijn vooralsnog niet groot, maar welke is het kleinst?

Op dit moment kan niemand zeggen wat de beste keus is en wat het beste is kan ook per persoon verschillen. Als ik een onderliggende aandoening had waardoor ik een groter risico had om ernstig ziek te worden van een coronabesmetting was mijn keus misschien anders geweest. Of als mijn werksituatie anders was (nu aan het studeren en grotendeels thuis) en ik dagelijks veel mensen van nabij zou zien/aanraken.

Kortom, ik denk dat er nu geen eenduidig advies gegeven kan worden en dat iedereen voor zichzelf een afweging moet maken. En dat is lastig, iedereen hoort graag een advies over wat te doen, zeker qua gezondheid en zwangerschap.

Ik snap je overweging en je twijfel dus goed. En ik denk dat er in deze geen goede of foute beslissing is. Je denkt er over na en weegt zorgvuldig af, meer kun je nu niet doen. En daarmee neem je juist de verantwoordelijkheid voor je ongeboren kindje. Over tig jaar kijken we er allemaal misschien anders tegen aan, weten we veel meer over de lange termijn effecten van zowel Covid als het vaccin, maar daar hebben we nu weinig aan.

5. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Ik ben zelf wel gevaccineerd (.iets met werken in de zorg en zware sociale druk)

Wil even mijn respect voor jullie uitspreken.
    Ik ben van mening dat het een vrije keuze is en moet blijven.
    Ook vind ik dat mensen niet anders behandeld zouden mogen worden ongeacht hun keuze.

Ik ben dus niet uit op discussie ;)
    Wou het alleen even kwijt

Bloempjelief, 3rdwish, Splitijsje en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wow, ik kijk er geeneens van op. Ik wist dit overigens niet hoor. Maar vanaf dag 1 staat die kop me al niet aan. Hij is toch ook docent geweest?

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het is allemaal zo enorm tegenstrijdig. Gelukkig zijn ze nu wel veilig aangekomen. Een hele reis zo bij elkaar.

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben zelf het zwangerschapstijdperk allang voorbij maar als ik zwanger zou zijn zou ik nooit dat vaccin laten zetten. Er is werkelijk niks over bekend wat het doet in een zwangerschap omdat we nog in de testfase zitten.
    Als mensen opmerkingen maken over dat jij geen verantwoordelijkheid neemt over je baby door niet te vaccineren dan kan je het ook omdraaien. Je neemt juist wel de verantwoordelijkheid door je juist niet te laten vaccineren omdat er nog helemaal niks bekend is over wat het zou kunnen doen met je baby. We doen al moeilijk over een paracetamolletje in de zwangerschap terwijl daar al eindeloos veel onderzoeken naar zijn geweest maar dan zou je wel iets in je lijf laten spuiten wat nog maar net op de markt is en waarvan ze amper benul hebben wat het met ons lijf doet en laat staan met een ongeboren kindje wat volop in ontwikkeling is.
    Lekker laten praten en achter je eigen verstandige keuze blijven staan.

Cin85, Loufoque, Nikki23 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben zelf wel gevaccineerd maar ik ken zo bij elkaar best wat mensen die niet gevaccineerd zijn. Zijn allemaal hele normale mensen en zeker geen wappies ;)

mutsje83 en 3rdwish vinden dit leuk.
  10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.287
    8.732
    113
    Vrouw
    Goh, dit roepen 'wappies' al vanaf het begin...

Bijgevoegde bestanden:

mutsje83, Cin85 en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Waarom moesten dan al die scholen begin schooljaar continu met ramen open tot de ventilatie op orde was? Zelfs toen het al behoorlijk koud werd moesten de ramen open omdat dat nog niet het geval was.

12. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #452 Liliane92, 14 jul 2021
    Laatst bewerkt: 14 jul 2021
    Merk dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Waar mijn werkgever (zorg) eerst erg duidelijk in de FAQ had staan dat vaccineren geen verplichting is en een vrijwillig aanbod van de overheid is, is dit stukje nu weggehaald toen ik vandaag keek.

En als ik dit soort stukken lees word ik er een beetje misselijk van.
    https://www.hln.be/nieuws/het-debat-moet-het-coronavaccin-verplicht-worden-voor-zorgmedewerkers-in-ons-land~afba7cc7/
    Gaat weliswaar over België maar alsnog, ben bang dat ik misschien na mijn verlof een andere baan moet gaan zoeken. Ze noemen het een debat maar kan eigenlijk alleen maar 1 kant van het verhaal ontdekken in deze interviews.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.383
    21.760
    113
    De eersten die het over ventileren hadden (o.a Maurice de Hond als ik me niet vergis) werden echt wel voor wappies uitgemaakt. Later zijn ze hier inderdaad wel van teruggekomen, maar in het begin werd het echt afgedaan als onzin.

Cin85, Heartofhope, Nikki23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.287
    8.732
    113
    Vrouw
    Idd begin schooljaar. Corona begon in Maart en de scholen in Juli. De eerste paar maanden werd er niet eens geluisterd als bijv Maurice de Hond het daarover had en over de nano deeltjes. En het is nooit een 'officiële' regel geweest tot nu.

citroenrasp en Heartofhope vinden dit leuk.
  15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.287
    8.732
    113
    Vrouw
    Dit dus.

16. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Mijn kinderen hebben nog lang niet die leeftijd, dus geen eigen ervaring mee. Maar als ik om me heen kijk dan denk ik dat de ene 12jarige de andere niet is. Als ze er zelf serieus over nadenken en een sterke voorkeur hebben denk ik dat ik als ouder wel mee zou gaan in de wens van mijn kind. Maar sowieso eerst uitgebreid samen over praten. Ik denk dat de meeste kinderen van die leeftijd hun mening ook baseren op hoe hun ouders tegen vaccineren aankijken.

Ik ben overigens van mening dat je kinderen niet moet inenten voor iets waar de kans zó klein is dat ze er zelf ernstig ziek van worden. Maar ik kan me situaties indenken waarin een kind het heel graag wil (bijvoorbeeld om vriend/vriendin met onderliggende ziekte te beschermen) en waarin in wel zou meegaan met die wens.

17. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Hoorde vandaag een vrouw vertellen dat ze kind van 14 op het schoolplein toesprak nog eens met haar moeder te praten dat ze wel moest vaccineren als ze en de rest van haar klaar volgend jaar naar school wil, of wil zij de oorzaak zijn dat we in deze toestand blijven zitten...

Serieus.

18. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    :eek:

19. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Enge wereld..

20. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Zo die had ik even serieus toegesproken!

Biny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina