Ja, dat snap ik hoor! Zo bedoel ik het niet, jij lyncht niemand! Maar nu dus iemand vinden die weet waarom precies.
Wij hebben inderdaad ook de niet-mobiele thuiswonenden geprikt met AZ. Op dit moment hoeven wij niet te prikken. WE moeten straks hun gegevens aanleveren, maar prikken wordt gedaan via de GGD. Dat komt omdat er geen AZ meer is, en wij in de praktijk geen Pfizer kunnen bewaren.
uhh dat doe je toch wel: ik vind het vooral bijzonder dat bij jou in de omgeving de 60+’ers er allemaal voor gekozen hebben zich veel later dan mogelijk in te laten enten
Maar het was toch eerder mogelijk? Anders had niemand zich toch eerder kunnen vaccineren? En dan nog hoef jij niet zo'n toon aan te slaan.
En hoe vaak hoor je in de msm nieuwsberichten (dus geen columns) die kritisch zijn t.a.v. bijwerkingen, mogelijke gevolgen van vaccinaties etc.? Op alternatieve media vinf je ze wel maar die worden als fake news bestempeld. Heel veel nieuws dat tegen het vaccinatie-narratief in gaat, wordt weg gecensureerd. Zowel op YouTube, sociale media als msm. Artsen die zich kritisch uitspreken (niet alleen in nl) worden door het slijk gehaald. Van de msm hoef je geen kritische geluiden te verwachten, maar laat dit aub niet je enige nieuwsbron zijn.
Heb jij ook alternatieve media die de berichten uit de MSM kritisch benaderen? Die zou ik graag willen lezen. Ben er zelf alleen niet zo in thuis. En als ik erop zoek dan krijg ik alleen maar berichten zonder onderbouwing. Ik wil graag een echt kritisch bericht lezen, met onderbouwing en alles.
Door jouw eerste vraag klinkt al aardig wat achterdocht en verwijt, niet bepaald neutraal gesteld ofzo. Dan kun je in dezelfde toon ook antwoord terug verwachten. Als ik het mij goed herinner ging het in het begin ook per regio daar kunnen ook mede de verschillen zijn ontstaan.
Het is echt niet dezelfde toon. En dat zien jullie zelf blijkbaar anders, maar de manier waarop de ongevaccineerden de gevaccineerden behandelen op dit forum is vele malen onvriendelijker, vijandiger en respectlozer dan andersom. En dan zijn de gevaccineerden echt geen heiligen, want ook die zetten dingen niet altijd netjes neer. Maar ik ben het spuugzat dat een (groot) aantal van de ongevaccineerden hier respectloos omgaan met andere meningen. Als jullie je niet gesteund voelen in je mening, kan ik dat nog begrijpen, maar dat is ook logisch want jullie zijn nou eenmaal met een veel kleinere groep. Maar een beetje op een normale manier omgaan met elkaar zou normaal moeten zijn. Het is echt jammer dat velen van de ongevaccineerden dat niet lukt.
En ik en meerdere mensen geven aan dat het dus niet eerder mogelijk was. En waarom ik zo toon aansla. Is omdat ik ervaar dat je alleen in dit topic komt om alles te corrigeren wat wij zeggen. Om ons om de oren te slaan dat wij onjuiste informatie delen. Leuk dat linkje van je. Maar blijkbaar is het in de praktijk niet gelukt.
Heb de onderstaande tekst net ook geplaatst in het corona gedeelte, maar ik denk dat jullie er hier ook wel om kunnen lachen. Persoonlijk vond ik de mondkapjes al weinig meerwaarde hebben, maar mijn dochter kwam net met een verhaal waardoor een eventuele besmetting volgens mij alleen maar sneller en beter verspreidt wordt. Ze spelen op school namelijk mondkapje tikkertje. De gene die hem is moet een mondkapje op, als je iemand getikt hebt, dan wordt die persoon mede tikker en moet ook een mondkapje op. Net zo lang tot alle mondkapjes op zijn. Want niet alle kinderen hebben een mondkapje mee naar school, dus gooien ze alle mondkapjes op een stapel. De mooiste bovenop, want die mondkapjes willen de tikkers graag. Dus... tot zover de mondkapjes op de basisschool.
Ik ben het spuugzat dat elke keer dezelfde gevaccineerden hier komen om overal commentaar op te hebben. Wij zoeken aansluiting bij elkaar en herkenning. Het is al moeilijk genoeg. Elke keer dat sneaky meelezen om zo gauw het niet zint mensen hier neerbuigend te benaderen vind ik ook niet nodig. En dan heb ik het niet over de discussie nu maar in het algemeen. Je hoeft hier niet te komen als het je niet zint.
Tja je was toch echt zelf degene die de toon zette. Wat je ‘ons’ verwijt, een bepaalde vooringenomenheid richting gevaccineerden, heb jij andersom ook last van alleen bij jezelf is het altijd wat moeilijker te zien. Ik heb ‘ons’ tussen aanhalingstekens tekens gezet, omdat mijn man gewoon gevaccineerd is en ik dat helemaal dikke prima vind.
Mijn vader heeft 1 x astra zeneca gehad via de huisarts (hij is hartpatiënt). Eind juni zijn 2e vaccinatie, weet niet meer of dit astra was of een ander vaccin.
Euhm het is juist andersom. In de placenta van ongevaccineerden die covid hebben gehad zijn afwijkingen en ontstekingen gevonden en in een onderzoek bij babysterfte (nog in de buik) bleek 99% van de moeders covid gehad te hebben en ongevaccineerd. Verder zien gynaecologen (sinds de Delta variant)een verhoogd aantal ongevaccineerde zwangere vrouwen die op de ic terecht komen. Dit heeft grote gevolgen voor het kind wat vaak te vroeg gehaald moet worden. Beide zorgen weer voor extra druk op de gezondheidszorg. Het is zo makkelijk om ongefundeerde berichten de wereld in te sturen en die gewoon voor waarheid aan te nemen. Overigens is het ook een tijd zo geweest dat de NVOG niet volledig achter het vaccineren van zwangere vrouwen stond maar ondertussen is het standpunt: vaccineren is veilig.
Zoek internationaal, dat helpt wel. Er was laatst een peer-reviewed onderzoek naar invloed van vaccins en relatie met miskramen en doodgeboortes. Dit onderzoek is onder druk weer verwijderd omdat het onrust zou geven voor vrouwen die zwanger willen worden.
Euhm nee, beter lezen, want dit is wat zij dus hoorde van een vk, zij werkt ook in het ziekenhuis. Maar het wordt dus blijkbaar onderzocht. Ben benieuwd of we nog wat van horen. Een verhaal heeft altijd twee kanten. En met deze vaccinatie voelt het voor velen als kiezen tussen twee kwaden. Die keuze is moeilijk voor sommige.