Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ho, eenmaal is genoeg

2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nou dat lees je dan fout. Ik ben voorstander van een mix van maatregelen. Maar ik zie niet in wat dat nou te maken heeft met je bewust laten besmetten?

3. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Corona krijgen bekent niet dat je per se in het ziekenhuis belandt he.
    In mijn omgeving is iedereen al besmet geweest en niemand die daarvoor naar t ziekenhuis moest. Ben goed ziek geweest, maar niet zo ziek dat ik opgenomen moest worden.

Ik ben echt anti QR. Heb me ook bewust niet bij de GGD laten testen voor een herstelbewijs. Maar ik snap de mensen die besmet willen worden om zo'n vinkje te kunnen krijgen. Je wordt zo beperkt en het is nog lang niet klaar, vrees is.

SAARC en Finca vinden dit leuk.
  4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee maar het risico is er wel, voor jezelf en voor anderen die je via via kunt besmetten zonder dat je het nog door hebt. En we zitten inmiddels in een fase dat bewúst een risico lopen echt not done is. Die tijd was er, die tijd komt weer, maar nu echt niet. Wat nou als alle ongevaccineerden dit zouden doen? Dan zouden er toch weer veel extra bedden nodig zijn. Dit is daar toch niet het moment voor?

5. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Jep dat gaat idd gebeuren. Waarschijnlijk zelfs een houdbaarheid op geld. Dus wat je verdient moet je ook uitgeven. Was laatst in de ochtend op het nieuws.

Finca vindt dit leuk.
  6. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Echt, ik... *zucht*. Ik kan niet meer...

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Gevaccineerden die met hun vinkje én klachten iedereen kunnen besmetten is net zo iets, die bug wordt maar niet aangepakt. Ik weiger die QR te gebruiken maar zodra m'n kind niet meer naar zwemles kan...

SAARC, Nikki23, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Gevaccineerden gaan niet bewust zichzelf laten besmetten en daarmee bewust een risico voor zichzelf en anderen creëren. Dus het is niet net zoiets.

9. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Als die belachelijke 2g waarheid wordt is dit toch een logische reactie? Dat kun je toch voorstellen? 2g zegt niks wat betreft positief. 1g wel, maar dan gaan er nogal wat gevaccineerden steigeren.. die hebben blijkbaar geprikt voor hun eigen vrijheid en niet voor het ontlasten van de zorg etc.

Je praat zo negatief over mensen die zich niet hebben laten vaccineren, dat zijn soms net zo goed mensen die zich enorm aan de regels en de afstand houden. Niet alle ongevaccineerden zijn complotdenkers en zo zet jij ze wel neer.

SAARC, Riverdale87, Nikki23 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Erger zelfs, lopen besmet lekker rond en zal een zorg wezen wie ze besmetten als ze maar hun QR'tje hebben. Ga gewoon terug naar je andere topic en laat ons.

dreumesje, Hanneke, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben vorige week in CP geweest… nou je kan natuurlijk niet tegen je kinderen zeggen we kunnen niet zwemmen… dus vooruit…. Een stok in m’n hersenpan voor de eerste keer…

kon ik daarna kiezen QR via de app, papieren bewijs of reisdocument… ik wil die app niet dus voor het reisdocument gekozen, wat je gewoon op je telefoon kan laten zien, bewijs van negatief.

nee dat was niet goed… dus ik heb verplicht voor 24 uur die app erop moeten zetten….

12. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    Gevaccineerden gaan en staan waar ze willen en vormen op die manier al een gevaar om elkaar te besmetten. Zal niet bewust zijn, want ze hebben al een vinkje. Maar het gevaar is er desalniettemin.
    Niet-gevaccineerden mogen nergens meer heen, tenzij getest. Dus ook als zij bewust een besmetting in persoonlijke kring opzoeken is er weinig kans dat ze het op grote schaal in een kroeg, restaurant, theater of nachtclub gaan rondstrooien. Ik vermoed dat de 'bewuste besmetten' dit juist zoveel mogelijk binnenshuis uitzitten.
    Dus ik zie persoonlijk ook het probleem niet.

SAARC, MariekeRox, Nellie4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    Deze maar even uppen. Daar heb ik meer aan dan aan dat geraaskal van merlino

SAARC, goblins, Bloempjelief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Wil die gene die zo bang is dat de zorg het niet aan kan (iets dat we heel goed weten) de zaal verlaten en gewoon in de andere gedeelte haar zorgen delen.
    Wij zijn hier gezellig gaan zitten omdat de hele topic ondergesneeuwd werd in de carona gedeelte.
    Fijn dank u.

Kind testen heb haar wel verteld dat er een dag kan komen helaas.
    Maar die wil echt niet zegt ze.
    Maar denk wel dat we moeten omdat ze elders verblijft samen met zo veel anderen.
    En die moeten dan ook getest worden helaas.

Het is wel een doem senario als zij besmet is dan worden wij dat ook.
    Zij moet dan naar huis om zo de anderen niet te besmetten.
    Andersom mag ze denk ik niet naar huis als wij besmet zijn.
    Mooi k*t dus.

Ik hou zoveel mogelijk afstand en kap op maar zul je net zien..

Finca vindt dit leuk.
  15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik praat negatief over mensen die zichzelf bewust willen laten besmetten. Niet over mensen die zich niet willen laten vaccineren, zit wel een groot verschil tussen, toch?

Sopje1234 vindt dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit is een topic voor NIET gevaccineerden, nogmaals…..

SAARC, Riverdale87 en Finca vinden dit leuk.
  17. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik test elke week voor zwemles.. wil niet dat de kinderen eronder lijden. Maar ik maak een prinscreen van de mail dat ik negatief ben en dan vindt zwembad het wel prima. Wil ook geen app.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    Een moeten dus buiten jullie om. Had anders haar mening meegeteld in je besluit?

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is wel zoiets want gevaccineerden kunnen overal zonder problemen naar binnen….

wie zegt mij dat jij geen Corona heb en jij mij besmet?

SAARC vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.923
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze jongste is nu 3 keer getest bij de GGD. Hij vindt het niet leuk, maar doorstaat het met aanzienlijk minder drama dan de zelftest. Oudste laatst voor het eerst bij de GGD, nadat hij 2 of 3 keer een zelftest achter de rug had. Hij vond ook de zelftest vervelender.
    Bij de GGD deden ze 2 tellen in de keel en 3 tellen in de neus. Ik doe er aanzienlijk langer over om 5 keer rond te draaien.

Overigens spaar ik het hele jaar door kleine cadeautjes, voor het grootste deel eindigen die deze tijd van het jaar in de schoenen. Maar ik heb dus ook altijd wel wat achter de hand voor het geval iemand z'n arm breekt ofzo. Of een stok in zijn neus moet ;)

Loufoque en toch3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina