Ik vind dit zo'n ontzettend fijn topic! Geen 'overdreven' gedoe maar gewoon mensen die kritischer nadenken over dingen en niet alles voor zoete koek nemen. Ik heb eens een blauwe maandag journalistiek gestudeerd en daar leerde ik al snel dat de media nooit volledig onafhankelijk is. Er wordt altijd in zekere mate aan censuur gedaan. Dat kan op verschillende manieren zijn zoals een grafiek iets anders plaatsen/uitleggen, bepaalde woordkeuze of bepaalde volgorde van woorden/zinnen in een artikel. Niet persee met dezelfde bedoelingen als dat in China gebeurt, maar het is er wèl. Sindsdien ben ik nou eenmaal een stuk kritischer over dit soort onderwerpen. Ik veroordeel ook echt niemand die het anders doet. Ik houd me zoveel mogelijk aan de maatregelen en laat me zelfs testen als ik bij mijn beste vriendin met onderliggend lijden langs ga. Maar vaccineren gaat me gewoon te ver. En al helemaal nu alles verplicht lijkt te worden en mensen het maar aannemen. Het gaat mij niet eens om dit specifieke vaccin maar wel om autonomie van mijn eigen lijf. Als dat weg valt en de overheid mag over mìjn lijf beslissen, waar eindigen we dan?
Verplichten zou niet mogen. Er zijn er genoeg die niet eens de rijksoverheid volgen met kinderen. Dan zou die ook verplicht moeten worden. Er zijn daarmee ernstige ziektes zo goed als weg. Dus waarom nu wel deze waar je ook schade van kan krijgen door te prikken en of te krijgen. Dus ga niet het een verplichten als het ander ook niet verplicht is. Mijn mening en hoop van harte dat het gewoon niet gebeurt mijn lichaam mijn keuze. Ik ben blij dat ik de vaccinaties heb gehad in mijn jeugd Net zoals de nekkramp spuit en de mexi prik maar het is nu wel klaar.
Tja... Hier zijn de "gewone" vaccinaties (vergelijkbaar met het RVP in Nederland) dus wel verplicht. Ze worden gewoon op school gegeven. Ik heb daar zelf niet zo'n probleem mee omdat ik geen "anti vaxxer" ben in de zin van dat ik tegen alle vaccinaties ben. Al is een vrije keuze hierin m.i natuurlijk wel beter. Maar voorlopig lijkt het er toch op dat ze het coronavaccin niet gaan verplichten hier.
Helaas was dat tijdens de Mexicaanse griep destijds ook al... Ik heb dat toen ook geweigerd. Maar er werd behoorlijk op aangedrongen. Staatspropaganda was toen natuurlijk wel een stuk minder dan tegenwoordig.
Nou, ik heb in mn leven nog nooit iemand geslagen. Maar als iemand mijn kind zo toespreekt zou die idd een klap op dr muil krijgen.
Ik heb er nog niet ik zoverre over nagedacht en hoop dat ook niet te hoeven. Niet naar de Appie mogen en bv niet op vakantie of altijd om de 3 dagen testen lijkt me wel echt een onhoudbare situatie. Wellicht kan ik dan voor een leuk bedrag ergens een vaccinatiebewijs op de kop tikken
Ik meld me ook, ik werk in de zorg en wil het vaccin voorlopig niet. Binnen ons team van 10 collega's ben ik met nog één collega de enige die (nog) niet gevaccineerd zijn. In mijn omgeving ook veel meer mensen wel als niet gevaccineerd. Ik voel de druk en heb daar best veel last van, hoewel ik nog niemand gesproken heb die mij negatief beoordeeld, toch voel ik constant de druk. Wat als ik dadelijk niks meer mag/kan, wat als ze gaan verplichten, of verplichten in de zorg, wat nou als ik dadelijk toch heel erg ziek wordt van corona, dan kijken mensen mij scheef aan etc etc.. Toch wil ik mij niet laten vaccineren!! Maar zoals jullie lezen kost het me wel heel veel kruim...
Ik val zomaar binnen, was het topic kwijt Hebben jullie het interview van microbioloog andreas voss ook gelezen? Die pleit ervoor om gevaccineerden ook te testen. Precies wat we dus al weken roepen
Wat is daar precies zo schokkend aan dan? Het gaat natuurlijk om de vaccinaties vanaf basisschoolleeftijd, die daarvoor krijgen ze bij een kinderarts.
Ik vind dat ik als ouder bij elke medische handeling hoor te zijn..ik zou dat persoonlijk niet willen. Al zou het ogen opmeten zijn
Hier komt de schoolarts in groep 2 en 7 op school, dan doen ze ook de ogentest. Daar heb ik geen probleem mee. Maar bij een vaccinatie wil ik graag checken of het wel het juiste vaccin is. En nu met corona helemaal.
Even wat anders, gezien mijn denkbeelden over corona en de vaccinatie val ik onder de wappies. Helemaal prima, alhoewel ik snappie leuker vind klinken. Maar de laatste tijd hoor ik steeds meer mensen over het trust fondsen, een of andere q code club etc. Zelf ben ik hier totaal niet mee bezig, net zoals dat ik niets heb met de graven in Bodegraven en 5g. Maar ik ben benieuwd of er hier wel mensen in dat wereldje zitten? Gewoon nieuwsgierig, want ik oordeel er niet over, weet namelijk hoe irritant vervelend het is om beoordeeld te worden over je mening ivm corona.