Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja die ken ik er ook wel wat ja.

Mim89 vindt dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    ik heb zelf over ongeveer 1 week vakantie (nog tm volgende week donderdag). Maandag en donderdag wel op kantoor, maar dan houd ik m’n afstand tot iedereen. En dan is het voor ons de laatste 3 weken van de zomervakantie voor noord Nederland die we vrij hebben. Hopelijk komt dat dan goed wat onze mini vakantie in eigen land betreft.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.281
    8.725
    113
    Vrouw
    Ik heb in Februari ook iemand geholpen. Oudere vrouw viel in de winkel over een pallet. Moet je iemand dan gewoon laten liggen? Ik zou dat niet eens kunnen.

4. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    #764 Heartofhope, 20 jul 2021
    Laatst bewerkt: 20 jul 2021
    Ik geloof dat ik wel weer bijgelezen ben. Man man. Vind het allemaal nogal wat hoor de wijzende vingertjes. Ben blij dat ik me er allemaal niet zo druk om maak en dat de meeste in mijn omgeving dat ook niet doen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit is echt allemaal spam wat ze verspreiden. Vanmorgen in de krant gelezen dat het vooral 50 tot 70 jarigen zijn die in het ziekenhuis komen te liggen.
    Er staat letterlijk: Het gaat vooral om mensen tussen de 50 en 70 jaar. Een enkele patient is jonger.
    Dit gaat dan wel om de Haagse regio maar de Haagse regio is een grote Corona brandhaard.
    Ze lullen echt een stuk de ruimte in.

citroenrasp, Loufoque en tuc vinden dit leuk.
  6. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Nee dat kun je toch ook niet maken? Vorige week stond ik achter een oude man bij de kassa. Hij wilde zijn wandelstok neerzetten om zijn boodschappen in zijn tas te doen. Stok valt en ik zei dat ik die week even voor hem op ging pakken. Hij was heel blij dat ik de stok wel even wilde pakken want hij was slecht ter been zei hij. Nu had de caissière ook wel achter haar kassa vandaan gekomen om hem op te pakken als de man het haar gevraagd had. Ze vroeg nog wel of ze zijn boodschappen even in zijn tas moest stoppen. Ben blij dat dat op sommige plekken toch nog als normaal gezien wordt en mensen niet angstig zijn omdat ze binnen die 1,5 meter komen. Wat zou er van de mensheid worden als we dat al niet eens meer zouden doen alleen maar omdat we bang zijn of het van bovenaf opgelegd wordt.

SAARC en Mim89 vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben toch altijd zo blij dat mijn oudste kinderen van 15 en 17 jaar tot nu toe heel rotsvast in hun mening zijn om zich niet te laten vaccineren.
    Ik zal ze nog wel even informeren dat ze er niet in moeten trappen als er een prikbus voor de school komt te staan.
    Ga vooral rennen en heel hard gillen ;)

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Wij zijn net begonnen met vakantie zijn vrijdag tot gister weg geweest was wel even lekker.
    Net voor alles was de laatste keer.
    Gwoon afstand houden komt goed.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Nee ik ook niet.
    Als er iets gebeurt dan handel je.

Mim89 vindt dit leuk.
  10. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik vind het echt bizar dat gevaccineerden boos zijn. Je kunt als gevaccineerde echt alleen maar boos zijn op jezelf en het feit dat je niet meer onderzoek hebt gedaan. Nu heb je en een vaccin waarvan je niet weet wat het op lange termijn doet en je zit alsnog thuis of moet je overal voor laten testen… dat de vaccins niet volledig zouden beschermen tegen de deltavariant was al lang bekend, maar toch maar het risico nemen en dan nu klagen.

Mim89, Loufoque en Vero0504 vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Toch kan dat prima en voldoende zijn, MITS je compressies maar goed zijn. Wij zaten met een tandarts bij de BHV, die deed t (ruim voordat er corona nieuws bestond) ook pertinent niet, ook niet met zo'n kiss of life. Alleen met een ballon is veilig.

In zijn praktijk was hij al iets te veel tegen gekomen wat in Nederland al lang en breed uitgebannen was. Werd expliciet naar gevraagd, want dan konden ze zichzelf beschermen terwijl ze behandelden. Toch angstaanjagend veel dat er gelogen werd en mensen dus niet meer welkom waren in de praktijk. Waren ook niet de fijnste zaken.

Dus extra aandacht op hoe die methode uit te voeren en kwaliteit te borgen en sindsdien zou ik bij reanimatie ook niet meer beademen, enkel compressies. Ja mn eigen directe familie allicht. En iedereen met commentaar er op mag van mij komen blazen, hou ik me wel bezig met de compressies en controleer ik mn afvang of dat nog steeds goed gaat.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 keer in mijn leven iemand op straat moeten reanimeren (in het ziekenhuis heb je apparatuur dus dat 'telt' nu even niet) en ik ben blij dat ik alle keren de borstcompressies mocht doen.
    Ik ben echt niet bang voor virussen en of bacteriën, maar echt panisch voor braaksel. Iets te hard of snel beademen en de lucht komt in de maag met alle gevolgen van dien. :|
    Daarom heb ik dus ook standaard zo'n kiss of life in mijn tas. Is de kans op braaksel in mijn mond net wat kleiner.

Maar al voor corona was men bezig om de reanimatie richtlijnen te veranderen en dus van de beademing af te stappen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Dat vond ik ook wel schokkend maar ergens wel begrijpelijk om mond op mond beademing niet te doen.
    Ik zelf vond het een vies idee en zou dus wel een mond stukje gebruiken mits aanwezig.
    Maar op dat moment ben je helemaal niet bezig met ojee convid..

Tot 2 maanden terug had ik zo iets hou afstand etc.
    Totdat.....
    Onze buurvrouw lag languit op haar balkon.
    Op dat moment dat vriend het zag heeft hij de kinderen gebeld.
    Is hij naar beneden gegaan ambu gebeld haar in de stoel gezet en toen zakte ze weg.
    Haar goed op de grond gelegd.
    Hij wilde haar reanimeren in opdracht van de ambu maar op dat moment kwam dochter en die zei nee klaar.
    Maar op geen enkele moment dachten wij we doen niets.
    Helaas is ze wel overleden en later bleek dat ze een prik had gehad.
    Of dit de oorzaak was weten wij niet.
    Wel weten wij dat ze al eens gereanimeerd is geweest en een hart operatie heeft gehad jaren terug
    Misschien voelde ze zich niet goed worden.
    En was ze daarom gevallen ze had even gelegen ook.
    Miss in combi met.

Maar dit heeft een hele diepe indruk gemaakt dat ik nu denk schijt aan en ik help die oudjes.

14. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik ben steeds blijer dat ik geen vaccin heb genomen. Als je nu toch alles ziet..

Eigenlijk zorgt het vaccin er waarschijnlijk alleen voor dat je minder ziek wordt.

Typicalme en Nikki23 vinden dit leuk.
  15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ik ben er o ook blij om dat ik het (nog) niet genomen geb. Maar het zijn allemaal nog geen bewezen feiten. Ze weten gewoon niet precies in hoeverre je nog besmettelijk bent als gevaccineerde.

Ik las vandaag een stukje over een driedubbele mutatie die nog heftiger zou zijn dan de delta, toch maakt me dat dan wel een beetje bang, het kan uiteindelijk zomaar muteren in een echt dodelijk virus. Maar goed daar gaat het (huidige) vaccin ook niet bij helpen.

16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik lees juist vaak dat een virus idd muteert maar het juist steeds verder afzwakt, maar pin me er niet op vast. Heb er verder niet voor geleerd haha.

17. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Onze lichamen passen zich soms ook weer aan aan bepaalde virussen waardoor een virus minder kwaad kan. Of dat met deze is, wie weet. Dat is echt afwachten.

Nikki23 vindt dit leuk.
  18. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik ben wel benieuwd naar de vervolgontwikkelingen. We weten nu dat de vaccins niet volledig beschermen. Je kunt het virus nog steeds overdragen en je kunt nog steeds ziek worden. Dat ziek zijn milder verloopt, dat kan, maar dat geldt voor de gewone griepprik ook en die wordt ook niet zo massaal aangeboden, laat staan verplicht of in ieder geval een zeer sterke voorkeur voor uitgesproken om die wel te laten zetten.

Vele virologen roepen al een hele tijd dat we moeten gaan leven met dit virus. En nu is het denk ik tijd voor beleidsmakers/besluitbevoegden om de bestrijding/uitroeiing los te laten en te gaan focussen op hoe je hiermee omgaat. Dus bijvoorbeeld door kwetsbaren wel actief te vaccineren (als zij dat wensen waarbij de risico's van een vaccinatie de 'voorkeur' hebben tegenover het niet vaccineren), hygiëne protocollen, ventilatie, andere vormen van medicatie/genezing te bekijken en te accepteren dat mensen er flink ziek van kunnen zijn en ruimte in de zorgpakketten te bieden voor zorg en herstel. Pas je zorg daarop aan, zonder dat de reguliere zorg eronder lijdt. Ga actief mensen beschermen die beschermd moeten worden en accepteer dat 'gezonde' mensen er ziek van worden, maar daardoor ook weer weerstand opbouwen. Stop met het inzetten van drastische middelen zoals lockdowns (je zult maar 90 zijn en de laatste maanden van je leven afgezonderd van je familie moeten leven en alleen moeten zijn of dat je je kinderen niet mocht knuffelen), en met mensen financieel of psychisch de vernieling in te helpen.

JupitR, Muisje2016, Cin85 en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
  20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Tot nu toe is dat helaas niet zo, volgens d3 meeste berichten, met dit virus. Die delta is weer een mutatie van die Zuid-Afrikaanse en Britse of Braziliaanse en wel steeds besmettelijker. Maar denk dus niet dat vaccin de oplossing gaat zijn omdat virus zich daar weer omheen kan evolueren.

Deel Deze Pagina