Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Weten jullie nog dat ik vertelde zondag een strandfeest te hebben met barbecue van een vriendin? En dat ik niet ga, omdat iedereen zich moet testen voor toegang en ik niet mee ga doen aan een testmaatschappij ?

    Nou in eerste instantie reageerde ze begripvol, maar op het werk (ja, ik heb gezorgd dat ze bij ons kon werken, zo’n slechte vriendin ben ik dus :p) doet ze vrij afstandelijk. Ze zegt hoi en verder niets.

    Haar man zei tegen mijn man dat ik gek was niet aan testen en vaccineren mee te doen. En dat we ons moeten aanpassen aan de veranderende maatschappij o_O

    Dan denk ik; wie is hier nu gek?
     
  2. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113

    Bijgevoegde bestanden:

    Cin85 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  3. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Nou dat zei ik ook in het andere topic. Het staat zelfs in de officiële documenten die Pfizer en Moderna hebben aangeleverd bij de FDA. Maar er werd daar gelijk geroepen dat het niet waar was en ik geen onzin moest schrijven.

    Ik ben er echt helemaal ingedoken en dan vraag ik me af hoe ze erbij komen dat het niet waar is. Ik had nota bene de link naar de documenten erbij gezet, maar het was veel leeswerk, dus dat was waarschijnlijk teveel moeite.

    Proefdieren gingen dood of kregen een auto immuunziekte.
     
  4. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    Ik sluit hier graag ook aan. Werk ook in de zorg en nee, geen vaccin voor mij.
    Vraag me oprecht af hoe lang we nog in deze ellende moeten zitten.
    De besmettingen lopen op.. waarom kijken ze niet naar de opnames..
    En dan nog, ook als die stijgen, hoe lang moeten we nog zo door leven?
    Ik ben dan misschien heel hard, maar stel dat dat gebeurt ben ik voor alles open gooien met alle risico's, want het heilige vaccin werkt dan ook niet.
    Dan moeten we er maar mee leven, of in het ergste geval sterven.
     
    rocketscience en Rosa Canina vinden dit leuk.
  5. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    @Wish05 hier zijn we gebleven ;) het is helaas geen besloten club maar hopelijk is dat ook niet nodig.
     
  6. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Laat ze maar lekker praten. Vind het vooral triest dat sommige mensen het persoonlijk gaan nemen en ineens afstandelijk gaan doen als je voor je mening uitkomt. Alsof je dan ineens geen goede vriendin meer kan zijn ofzo.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Haha laat maar, je was al getagd.
     
  10. maliro

    maliro Niet meer actief

    En dat is 1 van de redenen waarom ik vroeg hoe ik, als leek, moet weten welke wetenschappers ik moet geloven. Want als dit een risico is, dan vind ik het heftig.

    Wat betreft oversterfte etc. Ja dat is erg. In 2019 was er trouwens sprake van ondersterfte.
    Maar als je in de grafieken kijkt naar leeftijd van de overledenen, is de oversterfte in de categorie 80+. En natuurlijk is het erg voor alle geliefden van die mensen. Zonder maatregelen waren er meer mensen overleden, en ook iemand van bv 86 wil leven. Maar kan je een hele maatschappij stilleggen om oversterfte bij 80+ te voorkomen? Er is zoveel nevenschade. Mijn kind is een voorbeeld, staat al sinds de eerste lockdown stil in zijn ontwikkeling en nog steeds hebben we door wachtlijsten geen hulp. Mijn zoon is erg beschadigd door dit alles. En zo zijn er heel veel verhalen in allerlei leeftijdsgroepen.

    Ik snap wel dat ze long-covid willen voorkomen. Maar bestaan zulke ziektes ook niet na de griep (echte griep, niet een zware verkoudheid)?
     
    Rosa Canina en Spectre vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    #71 tuc, 9 jul 2021
    Laatst bewerkt: 9 jul 2021
    Ja dat is na de echte griep ook ja. Er zijn genoeg mensen die na de griep blijvend last houden van benauwdheid of soortgelijke klachten. Niet meer helemaal fit worden.
    Maar ik heb het idee dat long covid gewoon een interessante term is. Wordt door sommigen ook te pas en te onpas mee gestrooid.
     
  12. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij dit groepje. Heb het in dat andere topic wel gezien :rolleyes:

    Ik laat me niet vaccineren. Vind het heel verdacht hoe snel ze al begonnen over vaccinaties en hoe snel die vervolgens ontwikkeld zijn. Daarbij ben ik al ruim 2 jaar bezig met zwanger worden en ga er niet nog een factor aan toevoegen die het mogelijk nog moeilijker maakt. Mijn gezin (moeder, stiefvader, zussen en zwager) laten zich ook niet vaccineren.

    Uitspraken die Rutte en de Jonge doen kloppen voor geen meter. "Ik heb me nog nooit laten testen want testen zonder klachten heeft geen nut". Wat doet iedereen die op stap wil nu dan?
    "Of je laat vaccineren of je wordt ziek". Wtf. Hoe kan hij zoiets zeggen. Ken nog genoeg mensen die nog nooit corona hebben gehad en ook niet gevaccineerd zijn.

    Wat ik vooral echt onbegrijpelijk vind zijn de mensen die zeggen "ja ik laat me vaccineren want anders kan ik niet op vakantie/dagjes weg" :confused:
     
    SAARC, Cin85, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    Dit snap ik dus ook echt niet. Bij alle maatregelen werd vanaf het begin af aan toch gezegd dat het was om de zorg te ontlasten. Daar is het nu rustig. Degene die het nu krijgen zijn vooral jongeren en die zullen minder snel in het zkh komen. Dus ben benieuwd met wat voor zogenaamde redenen ze nu komen voor de maatregelen.
     
  14. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    #74 Wish05, 9 jul 2021
    Laatst bewerkt: 9 jul 2021
    Dit.. de term long covid kan ik inmiddels ook niet meer horen. Valt me op dat het vooral mensen zijn die denken covid gehad te hebben in de tijd dat je als gewone burger niet kon testen.
    Heb toen een onderzoek gelezen dat 2/3 van die mensen geen antistoffen van covid hadden.
    Ik geloof echt wel dat je er een tik van over kan houden, maar 1 jaar thuis zitten vind ik toch wat bedenkelijk.
    Eerste keer dat ik dit uitspreek
     
  15. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik las net dat de druk op huisartsen weer toeneemt. Vraag blijft van welke doelgroep en welke klachten.
     
  16. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook lastig te onderscheiden wat het gevolg zou zijn van covidinfectie of van 1,5 jaar in een pandemie leven. Klachten zoals concentratieproblemen, slaapproblemen, vermoeidheid, die kunnen toch ook komen doordat men te lang onder bepaalde stress heeft gestaan tijdens lockdown?
     
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ben ik ook benieuwd naar. Druk op huisartsen is natuurlijk ook niet nieuw omdat er te weinig zijn. En afgelopen 1,5 jaar kon je vaak ook niet zomaar terecht.
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.818
    7.146
    113
    Vrouw
    :|:confused:
     
  19. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    Het is bij ons juist een stuk rustiger dan voorgaande maanden.
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ja en ik vraag me dan altijd af in hoeverre dit klopt? Regionaal misschien, maar landelijk lijkt me van niet.
    Vanavond weer een persco en ik zie de bui al hangen. Eerst volop promoten met 'dansen met jansen'. En nu de clubs weer dichtgooien.
     

Deel Deze Pagina