En de niet gevaccineerden krijgen straks de schuld als ze de besmettingscijfers weer op laten lopen. https://www.ad.nl/politiek/kabinet-laat-nederlandse-vakantiegangers-br-naar-oranje-spanje-en-portugal-begaan~a903bf46/
Kabinet laat Nederlandse vakantiegangers naar ‘oranje’ Spanje en Portugal begaan Nederlandse reizigers die ondanks een ‘oranje’ reisadvies op vakantie gaan naar Spanje en Portugal, wordt geen strobreed in de weg gelegd. Het kabinet laat ze begaan, hoewel vakanties volgens de richtlijn van de regering geen ‘noodzakelijke reis’ zijn. —————— Natuurlijk, lekker op vakantie gaan jongens! Dat virus blijft wel over de grenzen, dat neem je écht niet mee terug hoor. Als straks alles weer dicht moet, ligt dat natuurlijk aan die ongevaccineerden die zo eigenwijs zijn.
https://www.nu.nl/288261/video/waar-mensen-met-langdurige-covid-nog-maanden-later-last-van-hebben.html Lekker stemmingmakerij ook weer dit filmpje. 3700 mensen onderzocht uit 56 landen. Dat zijn potentieel dus 66 mensen per land waarvan ook nog eens het overgrote gedeelte vrouw is. En wie nemen er nog steeds de meeste zorgtaken op zich tijdens lockdown? Ik heb moeders de afgelopen 1,5 jaar ballen in de lucht zien houden waarvan ik niet eens wist dat dat uberhaupt kon. Ik word daar ook doodmoe van, alle klachten die omschreven worden heb ik ook, alleen heb ik nog nooit covid doorgemaakt. Klinkt mij weer als een onderzoek van niks maar wat natuurlijk wel wordt ingezet als bangmakerij.
Ligt eraan wat je gaat doen natuurlijk. De regio in Spanje waar ik heen ga, heeft veel minder besmettingen dan mijn woonplaats (dus niet eens de regio) in Nederland. Toch is dit gewoon oranje gekleurd. Ons dorp in Spanje heeft in maart 2020 1 besmetting gehad, verder niets. Die kleuren zijn voor mijn gevoel natte vingerwerk en neem ik dus niet serieus. Daarnaast zitten wij 'veiliger' in ons huis in Spanje, dan op een camping in Nederland waar je het zwembad bijvoorbeeld ook met andere mensen moet delen. Sinds corona hebben ze andere filters in de vliegtuigen. Normaal kom ik standaard verkouden uit een vliegtuig, maar sinds die tijd niet meer. Daarnaast zitten de vliegtuigen niet meer vol, en heb ik dus geen vreemde mensen meer naast mij gehad en regelmatig zijn de rijen voor en achter je zelfs ook leeg. Kortom, deze ongevaccineerde gaat inderdaad lekker op vakantie naar een oranje land! Overigens hoop ik wel stiekem dat ik een van de weinige ben: extra voetbal ruimte op het strand.
Het gaat er ook niet om dat naar het buitenland gaan direct betekend dat je een besmettingsgevaar bent. Maar het is wel een beetje vreemd dat als corona nog echt zo'n groot gevaar is dat men alle grenzen weer over mag. In een echte pandemie ga je niet op vakantie. Maar de controles zijn zeker als je met de auto rijdt een lachertje en hoor van genoeg mensen dat er op de campings overal niks te merken is van corona. Ik vind dat persoonlijk prima, van mij mag alles normaal. Maar ze blijven zich blind staren op al die positieve testen en na de vakantie komt het gezaag weer dat het ligt aan de niet gevaccineerden dat we nog niet van coroma af zijn. Dan mogen wat mij betreft per direct alle grenzen dicht nu. Maar goed dat zei ik vorig jaar ook al. Feit blijft dat het door reizen uiteindelijk in elk land terecht is gekomen.
Alsof gevaccineerden niet meer besmet kunnen worden en of andere mensen kunnen besmetten? Maar dat vergeten ze voor het gemak. De ongevaccineerden zijn de gene die bij zowel de heen- als terugweg een negatieve test moeten hebben, de gevaccineerden niet. Dus wat dat betreft zijn de gevaccineerden denk ik 'gevaarlijker' ondanks dat je natuurlijk ook een negatieve test kan hebben terwijl je wel besmet bent. Maar inderdaad bij een echte pandemie ga je niet op vakantie. Dan liggen de lijken opgestapeld op straat. Dan vlucht je hoogstens ergens anders heen. Dan durf je ook niet meer naar de supermarkt, dan blijf je angstig in huis met de ramen en deuren dicht. Echter leven we nu in een plandemie, dus ze moeten genoeg reclame maken/ angst inzaaien, anders vergeten de mensen de plandemie nog...
De controles zijn naar ik hoor en lees om te lachen. Sterker nog; er zijn in veel gevallen niet eens controles. Je hebt dus geen flauw idee wat het land in en uit gaat qua besmettingen. Maar je kan er donder op zeggen dat straks de besmettingen oplopen en ik weet zeker dat daar weer een andere variant tussen zit die de overhand gaat krijgen. Meegenomen door de reizigers.
Dat ze lekker ophouden met dat gezeik zeg. Ik hou mij in elk geval nergens meer aan dan, dat is wel zeker. Het feit dat ze daar nu al mee dreigen moet toch zelfs de meest goedgelovige overtuigen dat het inmiddels 1 grote grap is?
Vakantiegangers in Frankrijk zullen vaker op de politie stuiten. ,,We gaan vanaf deze week strenger controleren aan de grens, als het gaat om bezoekers uit risicolanden’’, zei president Macron maandagavond op televisie. ,,Reizigers (uit die landen, red.) die niet gevaccineerd zijn moeten dan verplicht in isolatie.’’ —————— Dus ook al heb je een negatieve test moet je, als je niet gevaccineerd bent in isolatie? Fijne vakantie dan
Bekijk bijlage 695915 En dit kan dus wel allemaal he? Terwijl ze het al over nieuwe maatregelen hebben… Hoe bedoel je krom?
En na alle berichten van de laatste dagen laten ouders nog steeds hun kind vanaf 12 jaar prikken. Maar echt hè, ik kan niet begrijpen waarom! Zeker nu blijkt dat je een ander helemaal niet zo ‘beschermt’ als gedacht.
Ik ook niet. De vaccins blijken toch een andere (mindere) uitwerking te hebben dan gedacht, maar wie weet wat er tzt nog meer blijkt, en dan gebruik je je kind als proefpersoon ofzo?
Wat een idioot wijf zeg. Achter haar staat een vent heel de tijd aan zijn mondkap te plukken maar zij draagt er geen
Vanmorgen hoorde ik op de radio in de auto een reclame om je te laten prikken zodat je beschermd bent tegen de delta variant. Het vaccin werkt toch helemaal niet zo fantastisch tegen de delta? Waarom zou ik me dan in vredesnaam laten prikken? Is het woord corona vervangen door delta variant?
Dit snap ik ook echt niet. Hier maar lopen zeiken over de stijgende cijfers en dit kan allemaal gewoon maar doorgaan. Kan het echt niet meer serieus nemen.
Besmettingen blijven stijgen. Gevaccineerden zijn besmet. In Tokio bij de Spelen zijn meerdere atleten besmet, die èn volledig gevaccineerd zijn èn al ik weet niet hoe lang in een 'bubbel' leven. Vaccinaties helpen minder goed tegen de delta variant dan gedacht. Jongeren na 1 Janssen prik massaal besmet terwijl ze meteen op stap mochten van de Jonge. Maar hej, vaccineren is DE weg uit deze sh*t