Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Mijn zoon heeft er heel erg last van. Enorm veel stress. Ikzelf ben moe van al dit gedoe en het ‘vechten tegen de bierkaai’, door tegen de stroming in te zwemmen. Maar als er geen mensen zijn zoals jullie en ik gaan we leven als geregisseerde robots. Mensen die niet meer zelf nadenken. Je ziet hoe iedereen nu met de massa meegaat en dat vind ik doodeng.

    En we willen gewoon weer een dagje naar een pretpark als gezin. Zonder vaccinatiepaspoort en zonder test! :evil:
     
  2. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    Dat dansen met jansen was echt de foutste zin die ik deze man heb horen zeggen.
     
    SAARC, Rosa Canina en Spectre vinden dit leuk.
  3. Maelyn

    Maelyn Actief lid

    12 apr 2017
    124
    140
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind het vooral walgelijk dat er eerst gepromoot wordt om te vaccineren, vooral veel campagne om jongeren over te halen (dansen met jansen) en nu hebben die jongeren zich gevaccineerd en gooien ze straks de boel weer dicht. Komt op mij echt over van: ‘doel is bereikt, jongeren zijn gevaccineerd, nu kunnen we weer lekker maatregelen instellen’.

    Waarvoor willen ze in godsnaam weer maatregelen instellen?? Voor die jongeren die nu massaal positief testen (zonder klachten), simpelweg omdat die zich moesten testen om de kroeg in te kunnen? Die jongeren die er voor 99% niet meer dan een verkoudheid aan overhouden? En dan straks alles dicht en ineens geen besmettingen meer, omdat al die jongeren niet meer verplicht moeten testen. En ipv dat verband te zien zullen ze dan roepen ‘zie je wel, kroegen dicht werkt’.

    Ik ben overigens wel gevaccineerd (jansen), maar snap het niet vaccineren heel goed. Ik ga ook 100% zeker niet nog een prik halen als dadelijk wordt gezegd dat dit niet voldoende was.
     
    SAARC, Nikki23, maliro en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.496
    113
    Mag ik ook mee schrijven..

    Ik ben din0 en laat mij ook niet vacineren.
    Waarom nou ja onze zoon lag dodelijk ziek in het ziekenhuis ten tijden van de Mexicaanse griep, en toen hebben wij dit blindelings in laten spuiten.
    Beide prikken heb ik niet bij na gedacht en dacht ik wil bij mijn zoon.
    En ja op de ic waren veel kleine babytjes en kindjes dat ik hun niet ook ziek wilde maken.

    En nu tja het hoeft niet en voeld niet goed.
    Wat als ik nu wel bijwerkingen krijg of dat de een het ander triggert.
    Ik zie ook gigantische op tegen de bijwerking hoofdpijn omdat ik daar enorme angst voor heb gekregen na de laatste keer migraine 3 dagen niet kunnen en een nek dat 4 weken vast zat.

    Bang ben ik niet voor corona.
    Waarom niet schoonmoeder heeft een weekje moeilijk gehad en is nu wel weer de oude.
    Ook hebben wij haar geholpen en was ze gevallen en heeft mijn vriend haar dus op moeten pakken toen ze dus besmettelijk was.
    Wij hebben niets gekregen toen.

    Tja schrijf graag mee en hopelijk blijft dit een niet groep en niet wel groep.
     
    Rosa Canina en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hier sluit ik me bij aan! Overigs pro vaccineren dus wellicht niet helemaal welkom in dit topic (;)) maar vond je tekst zo waar.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.185
    18.926
    113
    Hee dames,
    Ik zie dit nu pas! Ik sluit me hier ook graag aan!

    Hier dus ook bewust niet gevaccineerd. Schoonzus bijna overleden na vaccinatie, overigens wel nadat we hadden besloten niet te vaccineren. Maar dit sterkt ons zeker in ons besluit.
    Gelukkig is de druk hier om te vaccineren niet zo groot als in NL. Sommige mensen vroegen er wel naar, maar niet op een opdringerige manier in ieder geval. Al vraag ik me wel af hoe het nou zit met reizen naar NL als het zo doorgaat. Mochten ze echt vaccinaties gaan eisen dan denk ik niet dat ik ooit nog op vakantie zal kunnen naar NL, maar we zullen het zien.
     
    Nikki23, Rosa Canina en Spectre vinden dit leuk.
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.793
    7.124
    113
    Vrouw
    Maar dit kan gewoon hoor. Bijv Efteling en Toverland vragen geen van beide.
     
    Rosa Canina en Spectre vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.185
    18.926
    113
    Mijn schoonmoeder (is 80+) heeft ook corona gehad, en een verkoudheid zou ik het in het zwaarste geval kunnen noemen. Eigenlijk niet eens, bij een "gewone" verkoudheid is ze vaak veel zieker nog. Ze heeft ook nog eens een broze gezondheid en meerdere ziektes. Schoonvader daarentegen heeft nog een goede gezondheid maar heeft zich desondanks laten vaccineren. Ondanks wat er met m'n schoonzus is gebeurd, laat hij binnenkort toch de tweede pfizer-prik zetten :(
     
  9. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.793
    7.124
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik zou denken, geen klachten, lekker komen
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.185
    18.926
    113
    Dat lijkt me erg eenzaam. :( Vooral omdat zoveel mensen helaas een andere keuze niet bepaald respecteren.
    Gelukkig heb ik in mijn kennissenkring/schoonfamilie meer mensen die niet dan wel vaccineren. Mijn eigen familie is dan weer erg pro vaccinatie, maar we hebben het er gewoon niet echt over. Ik denk dat ze in de loop der jaren het discussiëren met mij wel hebben afgeleerd. :roflmao:
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  12. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.496
    113
    Eng he.
    Schoonma had het wel zwaar benauwd maar niet zo dat ik ze ondersteuning nodig had.
    Wel weken smaak weg en vermoeiend bij elke ding dat ze deed.
    Nu dus weer oké.
    Wel waren we bang dat haar medicatie niet goed werd opgenomen door het vele overgeven ook maar dat ging goed.

    Wat had je zus en heeft ze nog weer een gehaald of is ze er wel klaar mee.

    Ik heb mijn broertje ook al 2 jaar niet gezien in leven zeg maar die wil ineens ook beide hebben ach ja moet jij weten.
    We hebben genoeg volk over de vloer gehad omdat het moest en dan de afstand gehouden en deur open.
    Maar dit vond hij niet goed raar mens me broertje.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.034
    113
    Vrouw
    Heb jij nog de Nederlandse nationaliteit? Want dan kunnen en mogen ze je niet weigeren in Nederland.

    Overigens heb ik zelf vorige week wel mijn hersens moeten laten doorboren omdat ik naar Spanje ging. Maar beter een test dan een vaccinatie.
    Ter plekke was daar alles weer als vanouds, alleen in de supermarkt moest je een mondkapje op.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ooow top! Gaan we kijken naar iets waarvoor we niet hoeven testen etcetera. :thumup:
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.185
    18.926
    113
    Wij zijn allemaal Nederlands, man en kinderen hebben wel een dubbele nationaliteit maar ik alleen de Nederlandse. Goed om te weten!
    Ik ben doodsbang voor die testen (waarschijnlijk vanwege mijn ASS), dus dat komt er hier ook nog bij.

    Hier schijnt het nu best erg te zijn qua besmettingen, heb ik gehoord. Zelfs de supermarkten zijn dicht. Toch gaan de meeste mensen er relax mee om en is er geen strikte handhaving meer zoals bijna 1,5 jaar geleden. (Na het uiterste tijdstip vsn de avondklok zie je de straten nog gewoon vol met mensen... :o:)
     
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar.. en dat is niet lullig bedoelt hoor.. jij accepteert dan toch ook niet dat zij wel vaccineren? Waarom het dan wel andersom verlangen? Even aangaande je laatste zin, het lijkt net of je dan in discussie gaat met iemand die wel vaccineert. Of lees ik dat nou verkeerd.
     
  17. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.793
    7.124
    113
    Vrouw
    Geniet ervan! Wij gaan eind deze maand lekker naar Toverland :D
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.793
    7.124
    113
    Vrouw
    Zoveel reacties ook weer op sociale media over de nieuwe maatregelen: "dit hebben we te danken aan iedereen die zich niet aan de regels houden" etc. Word er zo moe van. Veel meer mensen lieten zich testen om op stap te kunnen gaan. Dan is het toch logisch dat er meer positieve testen zijn. En alle maatregelen waren vanaf het begin toch om de zorg te ontlasten? Daar is het rustig. Het zijn nu vooral jongeren die positief testen en daar zullen er niet veel van in het ziekenhuis belanden. Elke keer verzinnen ze weer een andere smoes om de maatregelen in te kunnen zetten.
     
    Cin85, Nikki23, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Wij zijn een tijdje een zogenaamde brandhaard geweest na een hele tijd dat we hier en daar een enkele positieve test hadden. Ken maar weinig die het gehad hebben... er zijn ook wel mensen in het ziekenhuis belandt, vooral oudere mensen, maar voor zover ik weet zijn er maar een enkeling aan corona overleden. De meeste kwamen gewoon weer thuis.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.185
    18.926
    113
    Ik vraag me echt af waarop je dat baseert? Dat is dan echt jouw interpretatie van mijn post. En ja, ik sta nog steeds achter de woordkeuze 'gelukkig': ik vind het fijn dat de meeste mensen die ik ken zich niet laten vaccineren. Wil niet zeggen dat als iemand zich wel laat vaccineren (zoals mijn schoonvader), dat ik dat niet zou accepteren.

    Ik denk dat je dat laatste inderdaad verkeerd leest; mijn familie is het op zoveel vlakken niet met me eens, vandaar dat ze eigenlijk niet meer in discussie gaan met me. Dat staat dus los van corona. :)
     

Deel Deze Pagina