Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Zo’n antigeentest kun je ook zelf doen.. Vraag me af hoe ze controleren of die max 24u oud is?
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Het mag geen zelftest zijn, en je hebt een officieel certificaat erbij nodig, daarin staat ook de datum en tijd.
    Helaas, had graag 's ochtends vroeg een zelftest gedaan. Maar denk dat dat te fraudegevoelig is.
     
  3. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik zit nu trouwens in Luxemburg op de camping. Jeetje hier moeten kinderen vanaf 6 binnen mondkap.
    En vanavond bij de minidisco buiten werd het ook nog gezegd dat alle kinderen vanaf 6 jaar een mondkap moeten dragen.
    Ik vind het zo’n naar gezicht die dansende kinderen met mk op, maar probeer het naast me neer te leggen. Maar dat is wel moeilijk hoor. En dat gewoon buiten, ik word er verdrietig van hoor.
     
  4. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Waar zit je dan en is dat alleen met vliegreizen? Omdat wij naar Luxemburg gaan heb ik het uitgezocht en die 24uurs sneltest mag ook gewoon een ‘eigen’ test zijn gelukkig
     
  5. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Phoe dan zou ik de minidisco ook liever overslaan.. Is het verder goed te doen in Luxemburg als niet gevaccineerd? Wij gaan over 3 weken, ook naar een camping. Ons zoontje is 2,5 dus dat scheelt nog iets
     
  6. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    jongste is 5 en als ze wel ouder was had ik haar geen mondkap op gezet. Op anwb staat dit dus vind het heel raar.
    Verder geen last. Binnen mondkapje op in winkels etc. Ook echt niemand zonder hoor. Man had m onder de neus maar werd meteen aangesproken: Uber die nase.
    upload_2021-7-27_23-1-14.jpeg
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Wij zitten in Spanje, is officieel ook zonder vliegreizen, maar volgens mij wordt daar niet of nauwelijks gecontroleerd.
    Spanje heeft momenteel code geel of wordt dat in elk geval binnenkort. Dus de regels verschillen vergeleken bij groene landen.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Balen zeg! Mijn dochter van bijna 9 liep vandaag gewoon zonder mondkapje in het winkelcentrum (is hier vanaf 6 jaar in winkels verplicht), ik had het in eerste instantie niet door. Maar ze werd door niemand aangesproken en niemand keek raar op.
    Nou is ze wel klein voor haar leeftijd, maar je ziet duidelijk dat ze geen 6 meer is.

    Maar goed, eind juni bij een groot feest 's nachts op straat waar niemand afstand hield (indien je de 1,5m niet kan waarborgen dan moet je ook een mondkapje op), liep de politie daar ook gewoon tussen zonder mondkapje.
    Die zien het nut er ook niet van in. :roflmao:
    Ik dacht in eerste instantie dat ze de straat kwamen schoonvegen, maar nee hoor, her en der een gezellig kletspraatje maken en mensen er op attenderen om hun afval mee te nemen (het geen ook keurig gebeurde).
     
  9. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Over die test, hier in Duitsland mag het alleen een officiële test zijn, met datum.
    en eigenlijk zelfs in het Duits.
    Hier in het grensgebied wordt gelukkig nauwelijks gecontroleerd, en over een Nederlands document zullen ze wellicht minder moeilijk doen. probleem is alleen wel, dat je er bij de GGD echt niet door komt om je elke 48 of 72 uur te laten testen zonder klachten. In Duitsland heeft elk dorp wel een snelteststraat die gratis is, in de steden vind je ze zowat op elke hoek van de straat.
    De vorige keer dat Nederland als rood werd bestempeld (en wij pendelen beiden voor werk elke dag de grens over naar Nederland en terug) zijn we goed doorgekomen zonder ons te laten testen. We zijn dat deze keer dus ook zeker van plan vol te houden.
    de mondkappen zijn ze hier nog wel heel streng in, je komt er nergens in zonder, ook niet met een gewoon stoffen masker, of een masker dat je niet goed op hebt.
    De hoeveelheid mensen die je hier ziet wandelen, fietsen, of in hun eentje in de auto ziet met dat belachelijke ding op is echt om te gieren, of om te huilen. Hoe je het maar ziet…
    De Duitsers die in onze Nederlandse supermarkt boodschappen komen doen, houden hem ook stijf op. Ook buiten op de markt. (Want als Duitser naar Nederland reizen is blijkbaar geen probleem.)
     
  10. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Hmm dan zullen ze inderdaad wel een officieel document vragen mocht er grenscontrole zijn. Het grappige is wel dat een sneltest in Luxemburg €200,- kost. Dan kan ik nog veel beter het risico lopen om een boete van €95,- te krijgen bij de grens .

    Die mondkapjes ben ik inmiddels ook wel klaar mee. Droeg ze tijdens mijn zwangerschap al een tijd onder mijn neus omdat het anders echt niet fijn is. Wellicht blijven we toch in Nederland, wat een gedoe allemaal zeg.
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  11. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Echt hè? €200 p.p? Nou bekijk het lekker! We rijden over weken gewoon weer naar huis. Ik ga me echt niet preventief laten testen, koekoek!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Zo denk ik er ook over. Al maak je meer kans om binnen de landsgrenzen gecontroleerd te worden. Hier doen ze het steekproefsgewijze bij bijvoorbeeld tankstations en grote winkels. Met een geel kenteken maak je denk ik meer kans om van de weg gehaald te worden. Wij rijden met Duits kenteken, dus ik denk dat dat ook veel scheelt.
    De boete in Duitsland kan trouwens fiks hoger uitvallen (volgens internet kan het oplopen tot €20.000, maar imo is dat bangmakerij, ik heb nog nergens gezien of gelezen dat dat ook werkelijk ergens gegeven is)
     
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik snap niet dat je zin hebt om zo op reis te gaan. Ik in ieder geval niet. Klote mondkapjes en testen :o::confused:
     
  14. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    (Dit was waarschijnlijk niet op mij bedoeld, maar wou toch even reageren)
    Nouja, voor ons als grensgangers is het geen keuze natuurlijk. En ergens kan ik andere mensen zeker wel begrijpen, stel je hebt vorig jaar al iets geboekt.
    En ergens vind ik het ook belachelijk om mee te werken aan dit hele ‘stay home’ gebeuren.
     
  15. Mommynumber2

    18 jan 2021
    36
    49
    18
    Vrouw
    Het is zeker gek om hieraan mee te werken. Echter hebben wij ook net besloten dat we niet mee gaan doen aan dit circus. Dit weekend Luxemburg geannuleerd. Hotel vraagt PCR test of iedere keer opnieuw een sneltest/zelftest voor ontbijt/horeca.

    3 weken kamperen gaan we helaas ook laten schieten, dan maar in Nederland maar hier heb ik echt geen zin meer in.. Super jammer
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Echt waar?? Jeetje! Dat gaat ook wel heel erg ver allemaal! En moet je dat dan ook zelf bekostigen (keer het aantal mensen waarmee je bent..?)
    Nee, dat zou ik ook laten schieten. wel heel erg jammer als je je daar als gezin op verheugd hebt!
    Wij zouden dit jaar naar Thailand gaan, maar we hebben in maart onze boeking al afgezegd. We hadden het er op kunnen gokken, maar we durfden het risico niet te nemen of straks halverwege je vakantie vast te komen zitten omdat er maatregelen gewijzigd worden. Achteraf maar goed ook, Thailand is nog steeds niet open voor toeristen.
    En ik weiger op vakantie te gaan en dan de hele dag (zelfs op het strando_O) een muilkorfje op te moeten. Dan is het vakantiegevoel voor mij wel weg.
    Hopelijk kun je nog wat vinden binnen Nederland.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat snap ik. Compleet gestoord. Ik hoop dat jullie nog iets in Nederland kunnen vinden
     
  18. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Jeetje dat meen je zeg! Idioot! Snap dan zeker dat je annuleert hoor. Hopelijk zijn er meer annuleringen zodat ze het flink gaan voelen!
    Hopelijk vinden jullie nog iets leuks in NL.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    De zwangeren van nu zijn de studie.
     
  20. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Bij mij gynaecoloog hangt ook zo’n pamflet met de oproep om je op te geven voor een onderzoek. Ik doe er niet aan mee
     

Deel Deze Pagina