Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik wil mijn kinderen juist beschermen door het vaccin niet te nemen. Ze te vertellen dat ze baas zijn over hun eigen lichaam en nooit iets moeten doen waar ze zelf niet achter staan. Vrijheid is een grondrecht, niet iets wat je krijgt door het nemen van een vaccin.
    En wie weet ben ik een van de pechvogels die vaccinatieschade oploopt of zelfs overlijdt door het vaccin. Ik heb zelf covid gehad. Stelde niks voor bij mij en natuurlijk kan dat ook anders, maar ook die kans is zeeeer klein.
    Hoe meer de tijd vordert en hoe meer nieuwsberichten komen hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik het echt niet wil.
    Van de week las ik een bericht van een huisarts over rapporten van de CDC (RIVM in Amerika). Dit soort items zien we niet in de MSM hier en dat is met zoveel dingen. Er klopt echt te veel niet. Er zijn zoveel artsen/verpleegkundigen/wetenschappers/etc die een tegengeluid geven en goed kunnen beargumenteren waarom bepaalde dingen niet goed zouden kunnen zijn zoals maatregelen/vaccins ed maar deze krijgen geen podium en worden aan de lopende band gecensureerd. Het is echt bizar!

Maar ik respecteer ieders keuze. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik hoop alleen dat een ieder het met een goede reden doet (gezondheid) en niet om vrijheid terug te krijgen of om op vakantie te kunnen.

Dit is het stukje van de (tv) huisarts Felix van der Wissel welke ik bedoel:
    https://www.facebook.com/100001613750412/posts/4393466940717054/?d=n

Typicalme, Cin85, Roosje35 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nou het kan nog ‘sterker’.
    Staat beide op de site :rolleyes:
    upload_2021-8-4_17-19-11.jpeg

maliro en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.386
    21.766
    113
    Ik ook niet meer. Ooit gedaan (ik heb astma) en toen heb ik 3 maanden alleen maar gehoest, zware longontsteking.
    De jaren erna niet meer gevaccineerd (1e keer niet eens bewust maar omdat we in die periode op vakantie waren) en dus ook niet ziek geworden. Hooguit een verkoudheid dat naar griep neigde qua heftigheid.
    Verder heb ik ook de mazelen gehad tijdens de uitbraak in 2013, tijdens m'n zwangerschap. Ondanks dat ik me daarvoor al 2x had laten vaccineren (in 2008 en 2009, maar heeft beide niet gewerkt). Maar kennelijk gaan vaccins en ik niet zo goed samen! :roflmao:
    Van de mazelen ben ik trouwens wel behoorlijk ziek geweest.

4. maliro

maliro Niet meer actief

Leuke vraag!

Voor mij zal dat niet snel iets veranderen. Ten eerste is de kans dat ik door corona op de ic kom al minimaal. Zonder vaccinatie dus, in die zin vind ik het niet nodig.
    Verder heb ik maar een heel klein wereldje. Ik zie een klein groepje vaste mensen. Maar ik ga nooit naar het theater of festivals, sporten doe ik buiten (hardlopen), etc. Ik ben niet het type mens van de grote groepen, zelfs shoppen doe ik alleen als ik er echt niet onderuit kan. Ik zie dus relatief weinig mensen en mijdt drukke plekken, altijd al. Dat verkleint de kans dat ik besmet wordt of mensen besmet.
    Daarbij heb ik iets met mn hartritme en durf ik het vaccin gewoon niet aan. Er zijn relatief veel bijwerkingen, meer doden dan met andere vaccinaties, ik vertrouw het voor mezelf nog niet. Wie weet over een paar jaar maar voorlopig nog niet.

Anouk2005 en Wondertje2020 vinden dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.312
    8.792
    113
    Vrouw
    :roflmao:o_O Het is toch te absurd voor woorden.

Nikki23 vindt dit leuk.
  6. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
  7. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    New York City. Of had ik deze gemist?
    upload_2021-8-4_17-47-27.jpeg

8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    upload_2021-8-4_17-51-6.jpeg

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.312
    8.792
    113
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

10. Palomino

Palomino Actief lid

18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Hier hetzelfde wat betreft de griepprik. Ook zware astma. Drie keer de griepprik gehad in het verleden, alledrie geresulteerd in een longontsteking. De laatste zelfs zo flink dat ik in het ziekenhuis ben beland. Sindsdien geen griepprik meer op aanraden van mijn longarts. Dezelfde longarts heeft me dus ook met klem afgeraden de zgn Corona vaccinatie te nemen. En dat is best wonderlijk, aangezien mijn longarts behoorlijk pro-vaccinatie is.
    Niet dat ik hem anders wel genomen had. Ik zou hem misschien ooit best willen nemen, over een paar jaar, als alle gevolgen bekend zijn (als die al bekend worden gemaakt)
    Tot die tijd echt niet, ook niet om ‘anderen te beschermen’.

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik werk al langer dan de helft van mijn leven in de zorg en heb nog nooit een griepprik genomen.
    Zowat geen enkele collega. Is ook niet verplicht. Iets te vaak mensen gehad die hondsberoerd werden van de grieprik, dankjewel, ik sla wel over.

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Weet je dat is het een beetje. Nee ik voel me niet fijn bij het vaccin. Maar ik voel me al helemaal niet fijn bij lockdowns, quarantaine, mondkapjes, afstand houden etc. Ik denk wel dat de vaccins werken alleen de manier waarop het afgedwongen wordt heb ik een hekel aan.
    Ik wil van Corona af vooral voor m’n kinderen. Dochtertje moet gewoon naar school kunnen. Ik weiger dus wel de teststraat nu. Waar de een zegt zo’n test stelt niks voor nou daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kinderen kunnen wel degelijk een trauma hiervan krijgen. De angst voor een snotneus alleen al. Vreselijk wat er met onze kids gebeurt. geen idee hoe oud jouw kids zijn maar ik denk ouder dan die van mij. Mijn dochtertje heeft gelukkig nog niks te beslissen met haar 4 jaar. Dus ik heb gekozen om er zelf voor te gaan. Om m’n kindjes zoveel mogelijk Corona ellende te besparen.
    Inmiddels geloof ik wel dat vaccinatie de weg naar een Corona arm bestaan een heel stuk makkelijker maakt. Ik ben wel nog een klein beetje huiverig wat er over een aantal jaar als ernstige bijwerkingen te boek staat. Maar dat zie ik dan wel.
    Voor nu hoop ik ook echt dat Hugo eens oplazert. Die kop staat voor mij vooral voor dwang en ellende

Anouk2005, Nikki23 en Loufoque vinden dit leuk.
  13. maliro

maliro Niet meer actief

Die paar keer dat ik de griepprik heb gehad ben ik flink ziek geweest en bleef ik kwakkelen. Zonder griepprik niet. Die neem ik dus niet meer. Betreft covid-vaccin sta ik er niet anders in.

14. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Het is allemaal “als” dus een scenario, het gaat mij erom als er met aantal IC opnames blijkt dat straks 100% niet gevaccineerd is en ernstig ziektebeeld heeft. Of dat je mening over een vaccin (zoals bijvoorbeeld Pfizer ) verandert. Jij hebt het antwoord al gegeven.. en dat is dat je mening niet verandert. Ik stelde gewoon een vraag..

15. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.731
    4.879
    113
    Het gaat er toch om dat de druk afneemt? Dat zal ongetwijfeld zo zijn aangezien iedereen die het wil de kans krijgt om gevaccineerd te worden en dit dus een groot deel van de kwetsbaren beschermt. Mocht er onverhoopt toch nog extreme druk op de IC's komen dan blijkt maar weer dat het vaccin niet naar behoren werkt. In beide gevallen ga ik niet van gedachten veranderen, en hoe meer de duimschroeven worden aangedraaid van bovenaf, hoe sterker dat gevoel.

Cin85, Nellie4, MariekeRox en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.299
    17.189
    113
    #1276 toch3, 4 aug 2021
    Laatst bewerkt: 4 aug 2021
    En ondertussen is Keulen wel kermis nu (net langs gevaren)

Overigens hebben wij in Duitsland nog nooit problemen gehad. Bij politiecontrole (standaard om de zoveel tijd) ook nog nooit gevraagd naar test/bewijs/aanmelding

17. Palomino

Palomino Actief lid

18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Maar, misschien denken anderen er anders over wat ik nu ga zeggen… weet je wat het is?
    Het vaccin zorgt niet dat Corona verdwijnt. Dat zien we nu al aan alle gevaccineerden die toch gewoon Corona krijgen en door geven (maar in de veronderstelling zijn dat ze immuun zijn of het niet kunnen doorgeven)
    Een gevaccineerd iemand mag helemaal niet rondlopen zonder mondkapje, mag niet meer of minder dan een ander. (Daar willen ze wel naartoe, om mensen te dwingen tot dat vaccin)
    Corona gáát niet weg, net als dat de griep nooit weg gaat. Dat is namelijk een snel muterend virus. Hoeveel prikken ze ook gaan ontwikkelen, je loopt altijd een paar maanden achter op de nieuwste variant.
    (Dit wordt ook gewoon genoemd in de wetenschappelijke artikelen)
    Stel, ze vinden nu een extra vaccin tegen bijv de delta variant, en je gaat iedereen daar in pakweg januari mee enten, dan ben je al 2 mutaties verder. Zo blijf je dus elk half jaar enten tegen een bepaalde variant die eigenlijk al over zijn natuurlijke hoogtepunt heen is.
    Het idee dat ‘Corona verdwijnt’ door de vaccins is een sprookje, waar veel mensen in geloven. (In het algemeen, niemand hier specifiek bedoeld)
    Ze kunnen gewoon heel heeeeeel veel geld verdienen aan die vaccins. Al laat de halve wereldbevolking zich maar enten, dat zijn bijna 4 miljard mensen. Een 4 met 9 nullen, maal het bedrag waar de vaccins voor verkocht worden.

Biny, Cin85, 11131618 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zeg ook helemaal niet dat Corona weg gaat ;).

Maar ja wat dan? Ik hoop iig dat ze in Den Haag goed anticiperen op deze ‘pandemie’ en oa de zorg eens heel goed onder de loep nemen

19. Palomino

Palomino Actief lid

18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Dat zei ik dus ook niet :)

En Den Haag heeft al 1,5 jaar gehad om de zorg onder de loep te nemen. Ze zeggen zelf dat dat niet gaat gebeuren.
    Na anderhalf jaar zou het inmiddels duidelijk moeten zijn dat Corona niet dodelijker is dan de jaarlijkse griep. Wereldwijd. en dat de maatregelen en lockdowns niet opwegen tegen de medische voordelen, maar zelfs mega veel geld kosten, hele bedrijfstakken kapot maakt…
    Tuurlijk was er in het begin paniek, er was een ‘nieuw’ virus waarvan niet duidelijk was wat het teweeg zou brengen. Nu weten ze dat wel, en toch gaan ze hier wereldwijd mee door.
    begrijpen mensen dan nog niet dat het dan niet meer om het virus draait, maar dat de angst voor het virus wordt gebruikt om er wetten door te drukken die men altijd voor onmogelijk had gehouden??
    Is het niet raar dat er ineens over de hele wereld wordt gesproken over ‘Build back better’ ?
    Is het niet raar dat alle kritische vragen omtrent beleid, de vaccins, de bewijzen dat lockdowns en mondkapjes werken, waarom de zorg niet wordt opgeschakeld, al die vragen mogen niet gesteld worden. Filmpjes en interviews verdwijnen dagelijks. Als je vragen stelt ben je een wappie. Of een Corona ontkenner.
    En dan de propaganda rondom de vaccins, waar als er iets mis gaat, je NIEMAND hebt om aansprakelijk te stellen.
    Nee, het gaat niet om Corona, Corona wordt gebruikt voor een ander doel. Wat dat doel is weet ik niet, maar dat het van geen kanten klopt kan iedereen zien die het wil zien.

Biny, Cin85, zonnetje2015 en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Een vaccin nemen om je vrijheid 'terug te krijgen' zou ik ook niet doen. Hoezo vrijheid terugkrijgen? We leven toch zogenaamd in een vrij land voor iedereen.
    Plus dat het tegendeel bewezen is; nog steeds maatregelen, testen en geen festivals.
    Zelfs een omt viroloog die spreekt over tot het voorjaar 2022 eraan vastzitten. Nergens staat een eind datum voor. Eerst was het beschermen van de ouderen, dan het ontlasten van de zorg (wat beide nu gedaan is door kwetsbaren die willen te vaccineren) in mijn ogen is dat voldoende. Maar nu gaat het om het aantal positieve testen ??

Hanneke en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina